Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Hij doet het hier super op!!Jaycee_ schreef:Een goed krachtvoer samen met voldoende ruwvoer van goede kwaliteit bevat alles wat een paard nodig heeft. Eigenlijk zijn supplementen dus niet nodig, behalve misschien bij heel zware training (bvb elektrolyten) of bij bepaalde tekorten/mankementen.
Behalve dan die Force maar dat is om ervoor te zorgen dat hij zeker alle vitaminen/mineralen e.d. binnenkrijgt. Force is één van de weinige supplementen waar weinig tot geen onzin bij zit (melasse e.d.).
). En dan hoeft hij verder helemaal geen brokken.
) een suiker + zetmeel percentage van 24%? Spekkie01 schreef:Dat glucosamine een hoog suiker gehalte zou hebben daar zijn de meningen over verdeeld. Paarden krijgen over het algemeen met krachtvoer meer suiker naar binnen dan met een klein schepje glucosamine!ik ben weer van de glucosamine af ivm het hoge suikergehalte, gaat niet zo goed samen met een insulineresistente quarter. hij krijgt nu gewoon een goeie, laag in de suikers staande brok, goed hooi en een scheutje lijnzaadolie en schwarzkummelolie ( dit ivm stofgevoeligheid) hij doet het er meer dan goed op.
Hij staat nu ingeschaard, maar komt tegen 't einde van het jaar op stal te staan. Tegen de tijd dat ie bereden gaat worden wilde ik glucosamine bij gaan voeren op advies van mijn trainer. Verder krijgt ie straks westernbrok en kuilgras.Toekie schreef:Dat hangt er imo sterk af van wélk supplement je kiest. In geval van de Marstall Force hoef ik bijv. maar 50 gram per dag te geven (bij het werkschema van mijn paard). En dan hoeft hij verder helemaal geen brokken.
Granen voeren aan een Quarter heeft niet mijn voorkeur vanwege het hoge zetmeel gehalte.
Hoeveel HugHo geef jij per dag? En welke heb je precies?
Ik zie bij de HugHo westernmix (heb uit nieuwsgierigheid even gekeken) een suiker + zetmeel percentage van 24%?
Bonnigje schreef:Dat is natuurlijk suiker en zetmeel. Als je heel laag in zetmeel wil dan zijn er andere opties inderdaad.
maar de Marstall FOrce zie ik meteen al melasse (2%) en biergist (5%), maisgluten en tarwe(gries)meel. Dat zou ik er weer niet in willen. En ikwil de vitamines graag in hun natuurlijk eomgeving hebben zodat ook de co-factoren helpen bij het opnemen van de vitamines.
Er staat namelijk:
Voeding vind ik erg interessant en sta altijd open voor iets nieuws. HugHo kende ik nog niet.
rapido schreef:Jaycee_ schreef:Word wel vaker gegeven aan (sport) paarden in training voor het behoud van soepele gewrichten om de kans op schade (artrose) klein te houden.Om welke reden wil je glucosamine geven?