Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FlorisSam schreef:Ik ken een aantal paarden die het kunnen,
Als je duidelijk bent in je hulpen moet het gewoon kunnen.
Ik heb er zelf 2 gereden die beide kunnen/konden.
Reed daar dressuur op M/Z Niveau mee en recreatief western.
We hebben nu een engels rijpaard (oldenburger X Selle Francais) en ik heb nu een natuurtalentje op het oog,wordt een topper in de pleasure,voor zover ik het nu kan zien
VivaLaVida schreef:western is een breed begrip.. Wat wil je zoon precies gaan doen?je hebt zoveel richtingen en er zit best een verschil tussen die richtingen!Of weet hij dat nog niet?
Op hoog niveau komen is ook in het western niet makkelijk met een haf.
Ik wilde graag pleasure rijden met mijn haf maar zij heeft die lope niet zoals bijv een quarter die heeft.
Maar ik zou het gewoon proberen. Als het niet gaat merk je dat vanzelf denk ik!
Als hij echt hogerop wil komen ; Een 3e paard is geen optie? Ze zijn niet duur nu
sporter schreef:FlorisSam schreef:Ik ken een aantal paarden die het kunnen,
Als je duidelijk bent in je hulpen moet het gewoon kunnen.
Ik heb er zelf 2 gereden die beide kunnen/konden.
Reed daar dressuur op M/Z Niveau mee en recreatief western.
We hebben nu een engels rijpaard (oldenburger X Selle Francais) en ik heb nu een natuurtalentje op het oog,wordt een topper in de pleasure,voor zover ik het nu kan zien
Maar ken je er ook die het alle 2 op niveau lopen. Want wat recreatief western? Met een westernzadel door de bossen crossen?
nijland schreef:mag ik vragen wat nou precies het verschil is tussen reining en trail en pleasure? ben echt nog niet goed thuis in het western.heb zelf een aantal jaren geleden een x een lesje gehad en nu heeft mijn zoon dus 1x gelesd maar ik heb hierover nog niks gehoord.
is de basis die je leerd het zelfde voor die drie? of moet je gelijk al een keuze gaan maken welke kant je op gaat.
heb ook geen idee wat voor een kind het leukst is om te doen
, dat het nog best goed voor een paard zou zijn zowel dressuur als western... Je traint dan alle spieren van je paard en door de afwisseling blijft het paard het leuk vinden!!
) maar ook komen wij op locatie...