Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ElCid schreef:Nee, ligt niet aan de schouders, dan zouden Iberische paarden ( PRE en Lusitano's) ook niet hoger dat M dressuur kunnen komen . Onzin, dus.
Echt overbouwde Q/ P zullen problemen krijgen in alle takken van sport, de meest Q/P zijn dan ook niet overbouwd maar lijken het soms door de spierontwikkeling in de achterhand. Maar de Q/P is door zijn vlakke gangen, lage halshouding en meestal de maat, minder geschikt voor de hoge dressuur omdat de oprichting die daarin gevraag wordt voor een Q/P niet haalbaar is. Qua flexibiliteit, kracht, etc. kunnen ze alle oefeningen leren en prima uitvoeren, mijn Paint zal zonder problemen leren Piafferen en Passageren, changeren etc, maar zal nooit een uitgestrekte draf ala Totilas laten zien.
LindyH schreef:ElCid schreef:
Mag ik vragen hoe ver je nu bent?
alison_belle schreef:en als het nou wel het bredere type is???
Ik ben van plan een klasiek model te kopen, zou ik daar ook engels mee kunnen rijden?
Of is western dan toch beter?
)
LindyH schreef:alison_belle schreef:en als het nou wel het bredere type is???
Ik ben van plan een klasiek model te kopen, zou ik daar ook engels mee kunnen rijden?
Of is western dan toch beter?
Engels rijden kan natuurlijk, maar als je echte wedstrijdambities hebt zou ik het niet doen.
Zo'n zwaar paard zal moeite hebben om zichzelf omhoog te werken, en dat is wel wat je wilt in de dressuur.
Wat ik niet begrijp... Als je liefhebber bent van (Foundation) Quarter Horses, dan wil je toch dat hun kwaliteiten zo optimaal mogelijk tot hun recht komen? Dat gebeurt niet als je er engels mee gaat rijden. Dan is het gewoon een dikke luie pownie.![]()
(Niet bedoeld als kritiek, ben gewoon nieuwsgierig)
alison_belle schreef:kan je eigenlijk een quarter ook een beetje recreatief laten springen???
Of is dat net als bij bijv. een fries gewoon niet al te slim om te doen?
Maar dat zal per paard verschillend zijn. Over het algemeen kun je best een sprongetje met ze maken.
maar dat is mijn ambitie ook totaal niet
succes met je paardje!
) en mijn pown, die stevig gebouwd is ondanks dat hij nog enter is, lijkt ook aardig te kunnen springen (is tenminste 2 keer zeer keurig over de omheining gezeild
).