Ik ben al een tijdje gestopt met engels rijden omdat ik er geen plezier meer in had, en de klassieke manege toch echt niets meer voor mij is.
Nu enkele weken geleden ben ik terug op zoek gegaan naar privé lessen in het engels rijden, maar dan dacht ik bij mezelf: waarom zou ik dit terug willen: onderlinge onenigheid tussen ruiters om wie de beste is, gespannen en stijf in het zadel (vooral ik dan), geen stamboek=geen goed paard, paard moet aan teugel lopen,etc... (niet iedere engelse ruiter is zo,maar toch een groot deel).
Dus ben ik gaan uitkijken om westernlessen te gaan nemen,omdat dit voor mij een nieuwe start kan zijn na een tijd niet gereden te hebben.
Helaas zijn er bij mij in West-Vlaanderen niet zoveel westernstallen,en zie je helemaal niet veel westernruiters.
Dan sloeg de twijfel toe,wat zou ik nu doen?
Tot mijn hoefsmid voor de eerste keer bij mijn nieuwe paardje kwam (hoefsmid= fervente jumping en dressuur ruiter) en vroeg wat voor bloedlijnen in mijn paardje zaten en wat ik er in de toekomst mee wilde gaan doen.
Waarop ik reageerde: mijn paardje is een pinto/quarter x draver en wat ik er mee wil gaan doen,weet ik helemaal niet en zie wel wat ik en hij leuk vindt.
zijn reactie: oei jah draver en dan nog eens "westernbloed",dat wordt moeilijk om daar iets goeds mee te doen of mee te bereiken....
Ik werd heel erg boos en toen stond mijn besluit helemaal vast: ik heb een paardje die wel iets kan,waarmee ik natural horsemanship lessen mee volg (op licht niveau 1x per week) en ik hou van de manier waarop westernruiters rijden en omgaan met hun paarden,ook de manier van denken,etc.... dus ik ben nu druk aan het zoeken naar een goede westernstal waar ik alles kan leren want ik ben nog volledig een groentje.
Ik kan niet wachten tot ik mijn eerste les heb, en op het gemak mij kan ontwikkelen tot westernruiter.
Ook heb ik nu een andere hoefsmid,iemand die super rustig is en op een vriendelijke manier omgaat met mijn paardje (en zelf western rijd
)Nu waar dit hele topic om draait: Hebben jullie ook zo'n voorval meegemaakt waardoor je zegt,nu is het tijd voor iets anders,dat je de beoordelingen en gedrag van de klassieke ruiters beu was, beter wilde ompgaan met je paard,of iets anders?
En wat nu echt de grootste verschillen zijn tussen western en dressuurruiters
Ook hier nog mijn kleine vent die mij mijn besluit heeft doen vastzetten:
Naam: Othello
Ras: pinto/quarter x draver
Geslacht: hengstje (nu nog)
Leeftijd: 1,5

Groetjes
Ze waren als ik het goed zag aan het lessen vorige week ( niet zeker) . Als je wilt weten waar zeg het me maar dan stuur ik een pb'tjes