[WN] Morgen eerste Westernles...!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vanLotje

Morgen eerste Westernles...!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:32

en ik knijp 'm als een schoolmeisje :D

Ik heb besloten om met mijn oude verzorghafje western te gaan rijden.
Hij moet ontspannen, lang & laag, en ikzelf houd niet van dressuur. Wij rijden dus meestal lekker buiten, lang teugeltje, crossen door de bossen. Ik rijd met australian stock zadel omdat ik met mijn derierre niet zo lekker zit in het 16" vzh zadel van de eigenaresse & haar kids. (allemaal hele dunne meisjes :D)

Nu wordt 'ie wat stijf en zag ik in dat er toch ook gewerkt moet worden.
Gezocht naar een Western-les aan huis, en gevonden.....en morgen gaan we beginnen ....aaarrghhhhhhh....zenuwen :D

Grappig, na bijna 30 jaar rijden toch weer iets heel spannend kunnen vinden ...haha...ik ben wel een beetje een muts.
:o

Sann_e

Re: Morgen eerste Westernles...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:54

Succes en veel plezier!!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 15:57

Dank je!

Ik ben zeer benieuwd. Heb het idee dat ik opnieuw moet leren rijden :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:26

spannend! zal wel reuze meevallen! welke tak wil je vooral leren,

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 17:36

you tell me, Kay_Kim :D
Ik heb geen idee. Gezien het een wat oudere haf met een oude heupspierblessure betreft ga ik niet stunten met rollbacks en stops en zulks. Ik ga gewoon bij de basis beginnen en zie wel wat het wordt :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:07

en is het Kim geworden?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:16

was het leuk? ik had wel het gevoel dat ik alles opnieuw moest leren. best irritant.. :D

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 07:34

ik moet nog, paintless :)
vanavond, half 8. Fingers crossed :D

idkoemaarwat, ik heb van Kim helaas nooit antwoord op m'n emails gekregen, ben verder gaan zoeken en heb de western wranglers uit nieuw vennep gevonden. :)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:43

Veel plezier! :D

Ik heb zo mijn 5de westernles (haha wanneer moet ik stoppen met bijhouden, les 10? :P )Ik zit erover te denken om ook lessen te nemen met mijn verzorgpaard (is een 17jarige fjordxhaflinger) Ik heb nu les op een lespaard.

Dus ik lees even mee hoe het jou bevalt :)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:54

hoe is het geweest? ik rij ook pleasure (allee meer recratief op de moment maar richting pleasure) was voor mij in het begin ook aanpassen (van dressuur naar pleasure) maar heb totaal geen spijt dat ik ben overgeschakeld!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:05

vanLotje schreef:
heb de western wranglers uit nieuw vennep gevonden. :)
Die ken ik! Daar staat één van onze jongens man te worden. Krijg je les van Jan? Heb ik ook mijn eerste western stapjes bij gemaakt en nog een heel stel meer ook. Leuk! :D Heel veel plezier vanavond!
Zenuwachtig zijn hoeft niet hoor, het is gewoon heel erg leuk, leerzaam en hij heeft wel meer mensen zien stuntelen. Mij bijvoorbeeld. En veel erger dan dat krijg je het niet. :P

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 08:20

thanks, taartjeh
ben benieuwd wat onze oude lomperik ervan vindt, die is gewend om woensdag avond met n lang teugeltje buiten te gaan spelen ;)

ik moet nog, kay-kim :D
zal morgen verslag uitbrengen, promise

Ja inderdaad, pluizebolpum, van Jan heb ik les...fijn dat ie goed bekend is!
Het zal ongetwijfeld lachen worden. Maar hij heeft inderdaad vast al 't een en ander gezien. Wat een baan, eh? :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:47

Hihi, ja nou :D . En hij heeft idd al heel wat beginnende stuntelaars gezien hoor, alleen al in die tijd dat hij in Lelystad lesgaf. Ik vond hem iig erg prettig lesgeven. Duidelijk, rustig, met gevoel voor humor en oog voor wat het paard wel en niet kan. En bekend met eigenwijze Haflingers. Ik reed een strak vastzittende, alleen maar knoerthard kunnende, totaal eigenwijze en humorvolle verzorgHaf destijds. Tegen de tijd dat die Haf verkocht werd kon ie toch wel netjes sjouwen.
Maar ja, ga gewoon lekker die les in, maak je niet te druk maar maak lol en als je pech hebt hou je er een westernvirus aan over. :D

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:35

Veel succes met je eerste western les, let wel op want western is verslavend. ;) ;)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 09:55

Dank je wel MarcR :)
Ik vrees dat het inderdaad ernstig gaat worden met me. :o

Ben blij gespannen. Voel me net als toen ik 6 was en voor 't eerst op les mocht :D

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:48

Je moet je nergens zorgen om maken het komt wel in orde.
Mijn dochter is enkele jaren geleden ook overgestapt naar western rijden en dat is prima verlopen, het enige probleem dat zij de eerste weken had was dat de ingebakken automatismen na jaren engels rijden soms plots de kop opstaken als ze zeer snel moest reageren .... met als resultaat dat haar lespaard plots stilstond omdat hij het niet begreep.
Mijn dochter haar trainster heeft al tientallen ruiters omgeschoold en er is maar 1 geweest waarbij het niet gelukt is. Een man die jaren lang les had gekregen in Duitsland op een hardhandige manier en die er niet kon toe komen om zijn paard "los te laten" met teugels en benen.
Nog een goede raad die wij hebben gekregen van een zeer ervaren trainer : "keep it simple", cowboy's waren meestal ongeletterde jongens die met zo weinig mogelijk inspanning zoveel mogelijk resultaat wilden bereiken.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 12:57

Nu heb ik toevallig ook in Duitsland leren rijden, en dat was boot-camp :D
Maar ik hobbel al jaren relaxed rond, dus loslaten durf ik gelukkig wel :)

Ik zal het zeker simple keepen :)
Dank voor je bemoedigende woorden, ik heb er zin in.

Ik zou wel graag willen dat het NU stopt met regenen!! :) ik rijd op het land nu, en als dit zo door gaat gaan we zwemmen :D

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:08

vanLotje schreef:
Ik zou wel graag willen dat het NU stopt met regenen!! :)

Anders ik wel!! Zo niet, ben ik nl genoodzaakt om mét paraplu te komen kijken }:)

ps. de haf kent de westernbeginselen wel, al zal dat heul ver ergens in zijn systeem zijn opgeslagen

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 13:13

wel beleefd achter je hand lachen, eh. Niet van dat ongegeneerde gebulder over het land :Y)

Ik denk dat de haf het er beter vanaf gaat brengen dan de Es :D

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:18

Hé Es, wat leuk!!
Als het bevalt en je ermee doorgaat, mag ik dan een keer komen kijken?

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 13:25

ja zeg, t' is geen circus! ~~}>

Tuurlijk mag dat :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:32

Ik heb me westernles weer gehad vandaag :)
Was wel gaaf, heb met 1 hand wat reining oefeningen gedaan en daarna verder gegaan zonder hoofdstel :D Dat oefent mijn instructrice sinds twee weken met haar paard en ik mocht het ook proberen :) Vooral het galopperen was heeel gaaf!

Wat ik trouwens had met mijn eerste westernles, is dat het doorzitten nog best tegenviel :P Ik weet niet hoe lang je les hebt? Maar ik was echt bekaf na een halfuur :Y) Had ook flink spierpijn de dag erna ;) En verder vond ik de brug (van je teugels) lastig, vooral teugels korter maken :P O ja en ik voelde me echt een beginner! Ben ik natuurlijk ook met western, maar tja na 9 jaar op een manege rijden (niet eens echt hoog niveau trouwens) voelt het wel een beetje stom om het paard nauwelijks in galop te kunnen krijgen :Y)

Ik weet niet of je wat hebt aan mijn ervaring? :P Het voordeel was wel dat ik in de tweede les al een stuk minder last had van de meeste dingen :)

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 13:38

oh, dat klinkt heel tof! Leuk dat jouw les zo goed gaat!

45 min....ik vrees ernstige spierpijn, ja. :D

Ik houd jullie op de hoogte! Thanks voor alle aanmoedigingen :)

....kijk nou....het is droog! :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:50

Taartjeh schreef:
voelt het wel een beetje stom om het paard nauwelijks in galop te kunnen krijgen :Y)

Beuh...ik kwam de eerste les de hoeken niet eens door in stap _O- . Hoe egoverlagend denk je dat dat voelt voor een gevorderde ruiter met al heel wat vlieguren op niet altijd de meest makkelijke paardjes.
O, en zeg vooral niet tegen je Haf dat het de bedoeling is dat hij werkt en jij zo min mogelijk doet. Vond mijn bijrijdHaf behoorlijk onkomisch en als straf weigerde hij de rest van de les te galopperen. :')

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:23

Het gaat vast heel leuk worden bij Jan en Bri!

Heel aardige mensen, maak je geen zorgen, die hebben al zoveel gezien :D
Misschien vindt je paardje Trail en Horsemanship wel erg leuk, dat kunnen ze tot op hoge leeftijd prima doen en houdt ze ook lenig ( en je eigen hersenen ook }> )

Veel plezier vanavond enne.... hier schijnt nu de zon hoor! 8-)