[WN] nieuwe trainer gezocht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bandhu

nieuwe trainer gezocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 19:08

Sinds 3 maanden heb ik een nieuwe trainer gevonden voor mij en m'n Quarter merrie. Het heeft ff geduurd voordat ik een geschikte trainer had gevonden, die ook voor een redelijke prijs aan huis les komt geven. Maar toen kreeg ik via een vriendin een tip; Victor van den Berg. En het resultaat mag er zijn !! Over 3 weken start ze haar eerste wedstrijd! :D . Mochten er nog westernruiters zijn die een nieuwe trainer zoeken, neem gerust contact met hem op. Zijn advertentie staat op Marktplaats.http://link.marktplaats.nl/319954532

Toekie

Re: nieuwe trainer gezocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:47

De advertentie doet het niet.
Familie van? :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:23

enig idee waarom ie alleen in 2004 heeft geshowt met 1 paard en daarna niet meer?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:15

bandu vertel eens hoe hij les geeft?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:56

De zoveelste................................

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:01

ik krijg via PB antwoord op mijn vraag, dat het komt ivm eigen paard.
maar wat ik daarmee wil zeggen is een trainer die de afgelopen 6 jaren out of the picture is geweest vraag ik me altijd af in hoeverre hij is bij gebleven.
resultaten als non pro in 2004 met een eigen goed getraint paard zijn leuk maar zeggen natuurlijk niks over hoe hij het nu doet.
vandaar de vraag.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:03

prestaties in de ring zeggen mij niks over de kwaliteit van lesgeven
sommige mensen geven super les maar kunnen slecht showen, anderen showen super maar kunnen totaal geen les geven

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 09:07

dat weten we dat jij dat niet belangrijk vind.
maar vele anderen wel omdat dat de resultaten laat zien van je training.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 14:07

quarterH schreef:
dat weten we dat jij dat niet belangrijk vind.
maar vele anderen wel omdat dat de resultaten laat zien van je training.

Volgens mij kun je dan beter kijken naar hoe de leerlingen presteren op de wedstrijden, dan weet je pas echt of ze kunnen lesgeven... ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:37

ik wil graag iemand die kan rijden in eerste instantie.
als ie niet kan rijden kan ie het mij ook niet leren.

lesgeefskills vind ik minder intresant als ie maar kan vertellen wat ie doet en waarom.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 15:58

QH, ben het wel met je eens dat mensen moeten bijblijven hoor, maar er zijn zoveel dingen die iemand een goede trainer maakt.

iemand die zelf leert rijden en kansen krijgt of pakt om ervaring op te doen is mooi, maar dat lukt niet altijd. Niet iedereen kan ervan leven en moet dus keuzes maken. Vaak gaat gewoon werk dan voor.

Ik heb zelf wel les gegeven op zeer kleine basis en altijd gehoord dat ik het prima kan overbrengen. Ik weet ook zeker dat ik dat beter kan, dan het zelf uitvoeren. Komt ook weer door meerdere oorzaken.

Een moderne trainer staat open voor verschillende methodes en gaat wel met zijn tijd mee. Niet vastroesten in 1 idee van 100 jaar geleden.
Lesklanten moeten wel vooruitgaan en niet stilstaan.
Iemand moet goed kunnen kijken naar paard en ruiter, maar ook goed communiceren, zodat je begrijpt hoe en waarom. dan kan iemand ook de rest vd week verder met de les.

Ik zelf vind het fijn als iemand goed kan uitleggen, maar ook zelf kan voordoen.

Dat klanten goed presteren, kan ook best zijn bij iemand die zelf minder rijdt, amar wel goed in de theorie is. Daar moet dan wle groei in blijven zitten.

Verder noemen veel teveel mensen zichzelf tegenwoordig trainer en geeft men les, omdat men een paar wedstrijdjes goed gereden heeft. dat zijn imo niet meteen goede trainers.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:02

imo ook niet dus dan zijn we daarover eens :-)

ik wil dan ook iemand die op hoog niveau met verschillende paarden waarvan een deel zelf van jongs af aan getraint scoort.
dan pas ga ik ernaar kijken.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:11

Het probleem is dat je niet weet hoe iemand daar gekomen is. Dat verschilt imo wel. Geld om beste paarden te kopen en goede trainers die te laten rijden?
Of echt keihard werken, leren en talent?

Ook wil ik weten hoe iemand traint en niet alleen mooi weer naar buitenwereld. Wees gewoon eerlijk.

Dan moet iemand nog kunnen communiceren en liefst op een fijne en begrijpelijke manier.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:22

Goh,ik heb sinds kort ook les van Victor, en ben er echt heel tevreden over. Hij weet waar hij het over heeft, en weet dat ook duidelijk uit te leggen. Hij geeft les aan mijn dochter van 13, en ikzelf steek er ook altijd veel van op. Hij kijkt naar je paard, wat ie kan en waar zijn kwaliteiten liggen.
Of iemand thuis een kast vol prijzen heeft zegt mij niet zo veel. Ik wil iemand die mij en mijn dochter op een paardvriendelijke manier les geeft, en zover weet te brengen dat ze straks kan starten. Ik heb er alle vertrouwen in!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 16:25

SP: een trainer die zn paarden in training zet bij een andere trainer en er dan mee scoort? gelukkig is het wereldje klein genoeg dat je daar altijd achte komt :-)
daarom heb ik het ook over verschillende paarden waarvan een deel zelf getraint vanaf begin en dus jonge paarden.

idd een trainer die jaren lang op alleen hetzelfde paard scoort die al heel senior is ofzo ben ik ook niet direct van onder de indruk...

bandhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-10 19:02

Victor van den berg is een trainer, die eerlijk en duidelijk is voor zowel ruiter en paard. Het respect voor het paard staat voorop. Ongeacht het niveau dat je wilt bereiken: in harmonie samen met je paard lekker kunnen trainen; is dat niet wat allemaal willen? *D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:48

bandhu schreef:
Victor van den berg is een trainer, die eerlijk en duidelijk is voor zowel ruiter en paard. Het respect voor het paard staat voorop. Ongeacht het niveau dat je wilt bereiken: in harmonie samen met je paard lekker kunnen trainen; is dat niet wat allemaal willen? *D

Nee.

Eerlijk, duidelijk en respect zijn standaard vereisten voor iedere ruiter. Niet echt bijzondere kenmerken voor een trainer. Als hij dat al niet kan is het sowieso een no go. In harmonie lekker trainen is ook standaard want anders heb je het verkeerde paard of het paard de verkeerde ruiter. Voor mij moet een trainer meer bieden dan dit standaard vereiste pakket. Dus; is hij in een onderdeel specifiek goed, waar is hij zelf opgeleid of getraind? Zijn specifieke kennis is vele mate belangrijker dan of jij in harmonie kan trainen. Want voor dat laatste ben je echt zelf verantwoordelijk en als dat niet aanwezig is dan ben je sowieso on the wrong track met je paard.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 08:58

helemaal mee eens

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:42

Ach Victor is ook weer eens van stal gehaald |(

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 11:51

humbletalent: mag ik weten wie jouw trainer is?

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:38

melissa_b schreef:
humbletalent: mag ik weten wie jouw trainer is?

Wat heeft dat voor een relevantie?

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:42

niets.. ik ben er gewoon benieuwd naar...

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 12:56

ach, iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur voor en eisen van zijn lesgeefmens.
Heb je pas een goed lesgeefmens als die tig paarden heeft getraint, een prijzenkast vol heeft of een bekende naam?
Volgens mij heb je een goed lesgeefmens als je de resultaten behaalt die je zelf als doel voorop had staan. Op een manier waar jij je prettig bij voelt. ;)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 13:12

Een goede paardentrainer hoeft niet persee ook goed les te geven en andersom. Iedereen zou een trainer moeten hebben die aansluit bij zijn of haar wensen, verwachtingen en mogelijkheden. En zolang je daar tevreden mee bent is dat toch prima ;)

bandhu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 13:43

Hiphopje en crazycactus: +:)+