[WN] in training of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unicumW

in training of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 20:36

wat zouden jullie doen?
pony is 5 erg drammerig en rennerig.
zouden jullie hem een maand in training zetten en zou dat iets op lossen of toch gewoon zelf doorzetten en meer geduld hebben?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:39

Ik heb destijds mijn (vorige) pony in training gezet toen ik niet verder kwam door zijn puberstreken. Is op zich goed bevallen ware het niet dat hij zich daar voorbeeldig gedroeg :D

Maar ik kan het iedereen aanraden :j
Laatst bijgewerkt door Miryamk op 20-04-10 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

GoGo

Re: in training of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:40

Gewoon doen, die mensen hebben er ervaring mee. En misschien kunnen ze jou leren met het gedrag om te gaan!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:50

naar mijn bescheiden mening heeft geen enkele trainer een toverstaf en kan hij daarom niets structureel fixen op één maand

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:03

Het zou misschien verstandiger zijn om niet alleen je paard maar ook jezelf in training te doen. ;)

Net wat @Miryamk zegt
Citaat:
Is op zich goed bevallen ware het niet dat hij zich daar voorbeeldig gedroeg

Het paard weet soms gewoon wat hij kan doen, bij welke ruiter. En als jij op dezelfde manier met hem omgaat en hem blijft rijden, zal het probleem steeds terug komen.
Succes.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:09

Ik hoop altijd maar de de nieuwe eigenaresse er iets aan heeft :D

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 21:12

sliding schreef:
Het zou misschien verstandiger zijn om niet alleen je paard maar ook jezelf in training te doen. ;)

Net wat @Miryamk zegt
Citaat:
Is op zich goed bevallen ware het niet dat hij zich daar voorbeeldig gedroeg

Het paard weet soms gewoon wat hij kan doen, bij welke ruiter. En als jij op dezelfde manier met hem omgaat en hem blijft rijden, zal het probleem steeds terug komen.
Succes.

ik ben zelf ook in training. krijg elke week les. ;)
het probleem is niet dat ik er niet mee overweg kan.. het zou alleen een stuk makkelijker zijn als hij weet dat hard rennen nergens voor nodig is ;)
en misschien dat hun hem dat beter bij kunnen brengen dan ik

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 21:22

Je zou een constructie kunnen opzetten waarbij je paard eerst een tijdje in training gaat, vervolgens jij een tijdje met je paard daar in training gaat en dan pas jullie beide weer naar huis. Want volgens mij is het een goed punt dat je zowel paard als jezelf moet trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:33

De pest van probleempjes als 'drammerig zijn' is dat een paard slechts gebruik maakt van de mogelijkheden die de ruiter 'm geeft.
Maw: zet er een betere ruiter op en het probleem doet zich niet voor.

Ik zou het trainingsgeld denk ik liever steken in extra lessen. Eén keer per week is te weinig, als je dan op de andere dagen weer in je eentje met je probleem moet dealen.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:02

Sonja schreef:
De pest van probleempjes als 'drammerig zijn' is dat een paard slechts gebruik maakt van de mogelijkheden die de ruiter 'm geeft.

Ik zou het trainingsgeld denk ik liever steken in extra lessen. Eén keer per week is te weinig, als je dan op de andere dagen weer in je eentje met je probleem moet dealen.

inderdaad... dat heb ik ook al een aantal keer gehad met paarden die ik moest beleren voor mensen... bij mij braaf en prima lopen; dan terug de eigenaar erop en na een half uurtje liep het al weer vierkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:03

Daarom rijd ik geen paarden voor mensen die er niet zelf mee willen lessen. Oude fout komt terug, en dan heb JIJ het gedaan. Daar pas ik voor.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:45

Sonja schreef:

hier sluit ik me ook bij aan. Heb ook een keertje een paard in training gedaan, leek daar over, ik erweer op en het begon weer opnieuw. Toen samen intensiever gewerkt aan het probleem en dat hielp.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:46

ikzelf zou het dan niet zo zien. zit met het zelfde probleem, alleen komt er een financieel probleem bij. ik kan niet vaker les nemen. heb ik het geld niet voor. ik kan dr wel lang in training zetten, maar heb ik het geld niet voor. ik moet het zelf doen met de middelen die ik heb.

misschien is mijn paard niet een geschikte keuze voor mij en moet ik bedenken wat beter voor haar en mij is. mijn paard valt mij aan...

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:54

ik heb vandaag weer even lekker gereden. en gewoon nog consequenter geweest dan ik al was.
een heel uur alleen maar paar pasjes verzamelen, en weer voorwaarts. steeds opnieuw.
het drammerige was er aan het eind al een stukje uit. ga dus gewoon zo zelf door!
toch bedankt voor de antwoorden ;)

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:55

Paintless schreef:
ikzelf zou het dan niet zo zien. zit met het zelfde probleem, alleen komt er een financieel probleem bij. ik kan niet vaker les nemen. heb ik het geld niet voor. ik kan dr wel lang in training zetten, maar heb ik het geld niet voor. ik moet het zelf doen met de middelen die ik heb.

misschien is mijn paard niet een geschikte keuze voor mij en moet ik bedenken wat beter voor haar en mij is. mijn paard valt mij aan...

hey wat bedoel je met mijn paard valt me aan?
probeert hij je echt bewust aan te vallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:56

Da's balen Paintless. Geen goede ruiter/opvoeder bij je in de buurt die jou een paar keer kan helpen?
Is dat hetzelfde paard als waar het laatst om ging die nog wel eens van zich af durft te meppen in de training richting andere paarden?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:57

nou gewoon.. letterlijk, zoals ik het zeg. ze valt aan.

zondag was de druppel. vriend en ik lekker ontspannen buiten wandelen.
maar madam steeds drammen en als ik haar corrigeerde, met stem of druk, viel ze me aan. ze draait van me weg, ze steigert, en met het longeren toen we weer terug kwamen met ontblote tanden en oren plat op me af.

ik doe het niet vaak, maar ik moest een join up geven. dat werkt wel.. en toen was ze goed te bewerken, maar ik kan dat niet elke dag doen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:58

Sonja schreef:
Da's balen Paintless. Geen goede ruiter/opvoeder bij je in de buurt die jou een paar keer kan helpen?
Is dat hetzelfde paard als waar het laatst om ging die nog wel eens van zich af durft te meppen in de training richting andere paarden?

jeps.. that's her...

ik ben de constante strijd zat. ik denk dat ik dr verkoop. en er een andere paint of Q voor terug koop.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:58

dofuzz schreef:
naar mijn bescheiden mening heeft geen enkele trainer een toverstaf en kan hij daarom niets structureel fixen op één maand

Sommige dingen zijn door een trainer te fixen in 1 minuut... Maar daar heb je weinig aan omdat je het uiteindelijk zelf moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 12:59

Steeds met je paard moeten vechten is niet tof, da's geen hobby meer... :(:)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:01

Klopt ! Helemaal gelijk in.. Maar als het dan steeds iets beter gaat heb je wel wat berijkt wat meer waard is dan dan alles van zelf gaat.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:03

ja maar dat is het punt.

ik ga er 1 stap op vooruit, en 2 op achteruit.

ze is me gewoon te dominant. ik kan het niet meer aan. af en toe eens een makkelijke dooie rijden lijkt me nu heerlijk. ik kan niet ontspannen rijden.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:33

Balen Paintless, mijn slimste zet is destijds geweest dat ik mijn poowny heb verkocht en er een (half) dooie voor heb terug gekocht..Het is mij te duur om er niet van te genieten...Geen moment spijt gehad...

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 14:43

Jee paintless schrik hier echt van !!!!!!
Als je haar bij mij wilt stallen en dan wil ik je wel helpen ermee !

En mbt de TS echt conseqent zijn , dat is het enige wat helpt
Jij bepaalt en je bepaalt constant
Dus er op en meteen aan t werk ermee, niet ff lekker met los teugeltje in willen stappen of los draven !
Veel figuren rijden en het tempo bepalen, loopt ze onder je weg direct reageren met een ophouding
Misschien er iemand die je kan helpen met kijken, die kijkt goed naar de schouder en als daar iets veruiming inzit dan geeft ze een seintje aan jou !!!! Dan kan je sneller reageren, want meestal als je het op je eigen gevoel moet doen, ben je al gauw te laat !

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 15:20

Backup schreef:
Jee paintless schrik hier echt van !!!!!!
Als je haar bij mij wilt stallen en dan wil ik je wel helpen ermee !

En mbt de TS echt conseqent zijn , dat is het enige wat helpt
Jij bepaalt en je bepaalt constant
Dus er op en meteen aan t werk ermee, niet ff lekker met los teugeltje in willen stappen of los draven !
Veel figuren rijden en het tempo bepalen, loopt ze onder je weg direct reageren met een ophouding
Misschien er iemand die je kan helpen met kijken, die kijkt goed naar de schouder en als daar iets veruiming inzit dan geeft ze een seintje aan jou !!!! Dan kan je sneller reageren, want meestal als je het op je eigen gevoel moet doen, ben je al gauw te laat !

jeetje dat zie ik nu pas.

ik heb dr al wel op mp staan, maar kan altijd nee zeggen.

wat vraag je (per pb natuurlijk) voor stalling?

vraag is overigens, verkoop ik dr voor of na dat ik een duur nieuw zadel gekocht heb. dan lijkt voor mij een handigere zet.

ben niet beroerd om weer opnieuw te beginnen.