Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Is op zich goed bevallen ware het niet dat hij zich daar voorbeeldig gedroeg
sliding schreef:Het zou misschien verstandiger zijn om niet alleen je paard maar ook jezelf in training te doen.![]()
Net wat @Miryamk zegtCitaat:Is op zich goed bevallen ware het niet dat hij zich daar voorbeeldig gedroeg
Het paard weet soms gewoon wat hij kan doen, bij welke ruiter. En als jij op dezelfde manier met hem omgaat en hem blijft rijden, zal het probleem steeds terug komen.
Succes.
Sonja schreef:De pest van probleempjes als 'drammerig zijn' is dat een paard slechts gebruik maakt van de mogelijkheden die de ruiter 'm geeft.
Maw: zet er een betere ruiter op en het probleem doet zich niet voor.
Ik zou het trainingsgeld denk ik liever steken in extra lessen. Eén keer per week is te weinig, als je dan op de andere dagen weer in je eentje met je probleem moet dealen.
Sonja schreef:De pest van probleempjes als 'drammerig zijn' is dat een paard slechts gebruik maakt van de mogelijkheden die de ruiter 'm geeft.
Maw: zet er een betere ruiter op en het probleem doet zich niet voor.
Ik zou het trainingsgeld denk ik liever steken in extra lessen. Eén keer per week is te weinig, als je dan op de andere dagen weer in je eentje met je probleem moet dealen.
Paintless schreef:ikzelf zou het dan niet zo zien. zit met het zelfde probleem, alleen komt er een financieel probleem bij. ik kan niet vaker les nemen. heb ik het geld niet voor. ik kan dr wel lang in training zetten, maar heb ik het geld niet voor. ik moet het zelf doen met de middelen die ik heb.
misschien is mijn paard niet een geschikte keuze voor mij en moet ik bedenken wat beter voor haar en mij is. mijn paard valt mij aan...
Sonja schreef:Da's balen Paintless. Geen goede ruiter/opvoeder bij je in de buurt die jou een paar keer kan helpen?
Is dat hetzelfde paard als waar het laatst om ging die nog wel eens van zich af durft te meppen in de training richting andere paarden?

Backup schreef:Jee paintless schrik hier echt van !!!!!!
Als je haar bij mij wilt stallen en dan wil ik je wel helpen ermee !
En mbt de TS echt conseqent zijn , dat is het enige wat helpt
Jij bepaalt en je bepaalt constant
Dus er op en meteen aan t werk ermee, niet ff lekker met los teugeltje in willen stappen of los draven !
Veel figuren rijden en het tempo bepalen, loopt ze onder je weg direct reageren met een ophouding
Misschien er iemand die je kan helpen met kijken, die kijkt goed naar de schouder en als daar iets veruiming inzit dan geeft ze een seintje aan jou !!!! Dan kan je sneller reageren, want meestal als je het op je eigen gevoel moet doen, ben je al gauw te laat !