[WN] Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mistral_Bink

Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 13:47

kimmie1

Re: Kwam dit filmpje tegen ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:52

Vraag me echt af of dit dier nog normaal kan lopen.

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:55

ik vind dit er echt lelijk uit zien! Vind western leuk, maar dit ziet er gewoon niet lekker uit

marijtje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:55

Ik heb het filmpje niet afgekeken. Mijn gevoel was er helemaal niet goed bij. Vind het zielig hoe dat beestje loopt, volgens mij heeft hij/zij bij elke galopsprong pijn...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:57

Amai, wat voor een galop is dat??
Nee, dit vind ik niet prettig om te zien..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:59

wat is dit voor iets?
Dit zijn toch geen gangen?
In de galop loopt hij nog zo scheef als wat...is dit een bepaalde tak van western?
Wel makkelijk voor de ruiter...paard komt geen centimeter van de grond,zelfs een beginner kan hier nog op zitten.

Ik zou de medische staat van dit paard weleens willen weten na een paar jaar zo 'rijden'.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:00

Als mijn paard zo loopt bel ik een DA :+

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:01

@ Geerke: ik denk dat dat niet best is... En ik dacht ook dat ie scheef liep, maar misschien ligt dat er ook aan hoe het gefilmd is.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:02

jeetje... heel apart, inderdaad coydog haha. Eigenlijk is het niet eens grappig maar ziet het er heel pijnlijk uit...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:03

Dit is PLEASURE mensen. En ja daar gaan de paarden niet zo hard maar ze mankeren niks en zitten voortreffelijk ;)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:03

Er loopt al een ander topic met een filmpje over het rijden van 2 jarige dus lijkt mij het een beetje veel om daar nog een topic over te starten.

Verder is dit western pleasure in USA. Paarden hebben geen pijn, worden gefokt om langzaam te lopen.

Aan TS te zien ben je geen western ruiter dus even een kleine uitleg:
Western Pleasure is ontstaan uit het controleren van de hekken om de enorme weilanden in USA. Paarden moesten niet te snel, niet te langzaam en zo comfortabel mogelijk lopen. Zo konden ze goed zien of de hekken niet stuk waren.
Dus daar werden speciale langzaam lopende paardjes voor gebruikt. Inmiddels is dit uitgegroeid tot een grote wedstrijd industrie waar je het mee eens kan zijn of niet.

Persoonlijk vind ik dat ze daar in door zijn geslagen en de paarden nu wel heeeel langzaam moeten lopen. Gelukkig is er een (lichte) tendens dat men hier vanaf wil en zit er weer wat meer forward motion in de paarden :)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:05

Dan nog, voor pleasure gooit het beest erg veel met het hoofd.
Heb wel mooiere filmpjes gezien.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:05

Oja, en deze paarden zijn echt van nature langzaam en rustig in hun gangen. Ik heb er zelf eentje staan en moet veel moeite doen om die goed voorwaarts te laten lopen :j
Vindt ze hard werken ;)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:07

marijtje25 Ik heb het filmpje niet afgekeken. Mijn gevoel was er helemaal niet goed bij. Vind het zielig hoe dat beestje loopt, volgens mij heeft hij/zij bij elke galopsprong pijn...

hellemaal mee eens

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:07

Vorige topic met filmpje niet in gereageerd. maar wat mij nu stoort is weer een topic over een 2 jarige die wordt gereden. :roll: (het blijft maar terugkomen)

Pleasure is niet mijn ding, en vind dit ook wel heullll langzaam maar dit paard mankeert helemaal niets hoor....door het langzame galopperen/lope gaat automatisch het hoofd omhoog...
Laatst bijgewerkt door Loody op 10-03-10 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:08

Is dit weer als REL topic bedoeld aangezien er weer over de leeftijd van het paard gevallen word?!
Vaste prik op het western forum elke week tegenwoordig >;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:09

Prachtig!! Dit is pleasure. En als je dat nooit gezien hebt dan kijk je daar misschien raar tegen aan.
En ja in USA bestaat pleasure voor 2-jarigen maar daarover zijn al zoveel discussies dus om daar nu weer over te beginnen...
De moeder van deze hengst is kortgeleden verkocht voor 1.2 miljoen dollar.

Hier een filmpje van een pleasure gefokt veulen daarop kun je zien dat ze als veulen al heel vlak en relaxed bewegen.
http://www.youtube.com/watch?v=e6Z6ayOZ ... re=related

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:10

Bij mij ging het niet eens zozeer over de leeftijd ( ben er wel vel op tegen ) maar ging het meer over hoe het paard loopt.
Dat vind ik er niet fijn uitzien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:10

De leeftijd vind ik een probleem, de gangen niet hoor. Ik heb ze erger dan dit gezien ( als je dit erg wil noemen ). en heb idd van stalgenootje begrepen dat men weer wat meer voorwaartse beweging wil zien.
Volgens mij zit het heeeerlijk

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:11

Ilsje87 schreef:
Bij mij ging het niet eens zozeer over de leeftijd ( ben er wel vel op tegen ) maar ging het meer over hoe het paard loopt.
Dat vind ik er niet fijn uitzien!

Dat is dus Pleasure.. je houdt er van of niet ;) ...de ene houdt van dressuur en de ander van springen dat heb je in de westernsport ook.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:12

rapido schreef:
Dit is PLEASURE mensen. En ja daar gaan de paarden niet zo hard maar ze mankeren niks en zitten voortreffelijk ;)

`
pleasure voor de mens of pleasure voor het paard??

Ik vind dit er niet echt normaal uitzien hoor.. We hebben het hier regelmatig over een rollkur maar dit spreekt
mij toch zeker ook niet aan..

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:13

ik hou van alles wat :P maar het is inderdaad een mening :)

Anoniem

storrum schreef:
Hier een filmpje van een pleasure gefokt veulen daarop kun je zien dat ze als veulen al heel vlak en relaxed bewegen.
http://www.youtube.com/watch?v=e6Z6ayOZ ... re=related

Wat leuk om dat eens te zien. Als geen westernmens ( maar wel met interesse voor de tak van sport ) had ik nog nooit een pleasure gefokt veulen gezien. Bijna aandoenlijk om die rustige bewegingen te zien.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-03-10 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

kazan

Wat zou ik weer een keertje op een western paard zitten zeg,het zit als gegoten!!

Ik zelf als dressuur muts zag dit in het begin ook en dacht van hallo dit is niet goed,een vriendin van me is westernamazone en die legde t uit en nu kijk ik en zeg ik wooww!!

Dus ja dit is normaal

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 14:14

Blijft niet mijn ding, weet dat het zo hoort maar nee.
Heeft overigens niks met leeftijd te maken.
Hoofd omhoog zie je vaker ja maar ik kreeg de indruk dat het hoofd opzij wordt "getrokken" door het paard.