Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
diandra schreef:Ik rij nu een jaartje western na jaren engels gereden te hebben.
Als ik aan andere vertel dat ik paardrij en dan wel westernstel denken ze al snel dat ik met een cowboy hoed oploop en en in de kantine alleen maar kentuckye muziek wordt gedanst.
Ook wordt snel de link met line-dance gedaan.
Hoe komen we nu van dit imago af??
Marjel
Backup schreef:ach onbekend maakt onbemind
Ik probeer altijd een gesprek aan te knopen met een dressuur ruiter
en dan lekker praten over t fenomeen paard
Dan breek je de boel lekker open, en kom je vanzelf tot de conclusie dat het bijna geen verschil maakt !
Paardrijden is paardrijden
Een paard is een paard.......

) En tegen mijn dochter werd laatst op school gezegd dat de andere ruiter uit haar klas ook heel graag zonder zadel en hoofdstel zou willen rijden
Toen ze vertelde dat ze aan westernrijden doet
troi schreef:Maar heel eerlijk gezegd maken de western ruiters het er ook wel een beetje zelf naar. Mijn vriend ligt altijd in een deuk als we naar een wedstrijd gaan kijken. Al ie mensen met cowboyhoeden op en glimshirtjes en countrymuziek op de achtergrond.. Kan het de mensen dus niet echt kwalijk nemen.
. Er lag een zweetdeken over de bakrand en mijn, normaal zo brave, merrie gaf twee grote bokken weg. Zei de grand prix ruiter: goed dat je zo'n stevig zadel hebt
ook meldde hij dat westernpaarden nooit steigeren (nou, ik weet uit 1e hand dat dit niet het geval is) en ook dat hij eigenlijk iedere klant eerst wilde leren westernrijden?? Ik vroeg hem waarom: omdat de westernruiters zo consequent zijn
nou ja, ik gaf als reactie dat iedere ruiter dat toch moest....verder heerlijk gereden hoor! Coby schreef:troi schreef:Maar heel eerlijk gezegd maken de western ruiters het er ook wel een beetje zelf naar. Mijn vriend ligt altijd in een deuk als we naar een wedstrijd gaan kijken. Al ie mensen met cowboyhoeden op en glimshirtjes en countrymuziek op de achtergrond.. Kan het de mensen dus niet echt kwalijk nemen.
Daar ga ik in mee! Tegenwoordig zie ik het bij ons op stal minder. Maar in het verleden....heel de verkleedkist kwam van zolder.