[WN] prijs voor amerikaanse appie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mychinook

prijs voor amerikaanse appie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 22:37

ik denk dat het niet helemaal goed staat maar
ik heb een vraag: wat is een goede prijs die ik
kan vragen voor mijn amerikaanse appaloosa merrie van 14 juni 1998
western bereden, erg braaf in de omgang, geen gebreken
wel voorwaards maar zeker niet gemeen. geen beginners paardje

sinds een paar maanden staat ze bij ed gosen en word daar goed gereden
in de les.kan nu redelijk stoppen en begin van het spinnen.

ik ben 2 maanden geleden bevallen en merk toch dat ik de tijd er
niet voor kan vinden omdat ik de hele dag met mijn zoontje bezig ben.
ook financieel is het moeilijker geworden dus lijkt het mij verstandig
om haar te verkopen(helemaal zeker ben ik nog niet, heb het er super
moeilijk mee) maar weet bij god niet wat ik voor haar en al mijn spullen moet vragen.

kan iemand mij helpen zodat ik niet een te hoge vraagprijs heb of juist te laag.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:44

dan moet je iets meer gegevens geven
het stamboek,de vader, moeder
wat kan ze allemaal, heeft ze al eens een veulen gehad
stokmaat,foto

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 23:01

mirgino schreef:
dan moet je iets meer gegevens geven
het stamboek,de vader, moeder
wat kan ze allemaal, heeft ze al eens een veulen gehad
stokmaat,foto

nou de afstamming staat in mijn onderschrift de vader is sunflower's joy's jewel moeder zips meow
ze heeft amerikaanse stamboekpapieren
1x een veulen gehad wat ik weet.
stokmaat 1.50

ze is niet op een bepaald niveau ofzo.
toen ik haar kocht was ze altijd gereden op de parelli manier
bitloos enzo. er is ook veel grondwerk met haar gedaan.
ze kan sinds kort wat stoppen en begin met spinnen zei ed.
de basis dingetjes zitten er redelijk in.ook word ze nu met een shank gereden.

verder is ze echt heel braaf buiten en gaat in 1 of 2 x zo de trailer in.
ik deed haar zelf der hoeven vijlen en de hoefsmid hielt het ook bij
nu heeft ze achter glij ijzers sinds ze daar staat.

er rijden ook wel kinderen en beginners op in de lessen
maar ze wil graag werken dus vind ik het niet zo'n beginnerspaardje
en het appie karakter is sterk dus soms haalde wel eens wat grapjes uit
niet gemeen dat iemand eraf valt ofzo maar gewoon als je niet zit op te letten :D

ik weet niet meer hoe ik een foto moet plaatsen.heb al zolang niet meer op bokt gezeten. :o

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:24

als ik om me heen kijk naar prijzen van Appaloosa`s dan denk ik rond de 3000 euro
is ze apart getekend dan misschien iets hoger.

ik kon paar mnd geleden een leuk Ap kopen ruin met papier 3 jr voor 2750 euro
deze staat nu te koop voor 2950 euro

catalyst1

Re: prijs voor amerikaanse appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:23

Als je bij Ed lest,kun je het hem het beste vragen.Hij kent het paard goed en weet wat de markt doet op dit moment.
3000 euro lijkt me erg weinig,als ze braaf gereden is,maar ik ben dan ook helemaal niet bekent met de appies.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 14:52

Het is heel moeilijk om in deze een paard te verkopen. Wij hebben onze prijzen naar beneden gebracht om te kunnen verkopen. Eerder verkocht je een am. appie voor een goede prijs maar helaas is die tijd voorbij. Je moet echt een liefhebber treffen, dus ik denk dat je met 3000 euro voor een 11jarige merrie nog niet zo raar zit.
Ik heb 3/4 am. appie van 3 jaar merrie en met kleur verkocht voor nog geen 1500 euro. Moeilijk te schatten, ik ken je merrie wel omdat we haar zelf hebben gefokt :D en ze is echt precies haar moeder.
maar goed, je moet blij zijn met een koper.

Groetjes Tea

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:49

Niet banketstaaf opvatten, ik bedoel het gewoon even feitelijk omdat mensen geneigd zijn hun eigen paard wat te overschatten en zichzelf daardoor rijk te rekenen.

Paard heeft niets gepresteerd, loopt op recreatief niveau en is nu pas wat manouvres aan het leren, is inmiddels 12 (bijna 1 jan.), niet geschikt voor beginners en niet uitzonderlijk qua maat ed.

Is dus een recreatiepaardje met vlekjes. Ik zou zeggen 2000 ex. de spulletjes die je er nog bij kwijt wilt.

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 17:13

Sonja schreef:
Niet banketstaaf opvatten, ik bedoel het gewoon even feitelijk omdat mensen geneigd zijn hun eigen paard wat te overschatten en zichzelf daardoor rijk te rekenen.

Is dus een recreatiepaardje met vlekjes.

ik ben dus niet 1 van die mensen want ik vraag wat ik ongeveer kan gaan vragen voor mijn merrie die volgend jaar juni 12 word. en tsja jij noemt het een paardje met vlekjes.
voor mij is het mijn mooie merrie met goeie papieren die ik natuurlijk niet zomaar voor weinig aan iedereen wegdoe.

maar ik heb besloten om toch even te wachten en haar in elk geval bij ed te laten staan tot het wat beter weer is. dan kan ik haar hier weer op het land zetten bij die tijd heb ik ook wat meer tijd.
als andere mama's het kunnen dan moet ik het ook proberen.dan maar op water en brood voor mezelf maar heb er vannacht nachtmerries over gehad dus denk niet dat ik het kan om haar te verkopen. |(

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 17:19

woldhoeve schreef:
Het is heel moeilijk om in deze een paard te verkopen. Wij hebben onze prijzen naar beneden gebracht om te kunnen verkopen. Eerder verkocht je een am. appie voor een goede prijs maar helaas is die tijd voorbij. Je moet echt een liefhebber treffen, dus ik denk dat je met 3000 euro voor een 11jarige merrie nog niet zo raar zit.
Ik heb 3/4 am. appie van 3 jaar merrie en met kleur verkocht voor nog geen 1500 euro. Moeilijk te schatten, ik ken je merrie wel omdat we haar zelf hebben gefokt :D en ze is echt precies haar moeder.

Groetjes Tea

hai

ik weet dat het nogal een k*t tijd is ook vanwege de krediet***** en de winter
daarom heb ik vannachtend toch maar besloten om alleen mijn trailer weg te gaan doen
en chinook te houden. ik vind het gewoon te moeilijk en niet eerlijk tegen over haar.
het ging mij ook grotendeels om het financieele omdat ik nu best wat moet betalen voor de stalling ookal loopt ze daar dagelijks in de lessen mee. dat bedrag is voor mij nu even veel omdat mijn kleine mannetje van 10 weken toch best wel wat kost :o maarja even doorbijten denk ik dan maar.

fijne dagen in elk geval alvast!!

ohja thea ik heb pas foto's gekregen van chinook haar dochter.die doet het ook leuk op de keuringen ;)
ken je die ook toevallig?

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:50

Tja.. op papieren kun je niet rijden. En dan blijft er inderdaad een dier over dat nog niet veel gepresteerd heeft. Zeker een dier van 12 verwacht je dan wel iets meer van. Althans, een prestatiegerichte ruiter wil best betalen, maar dan moet het dier ook al wel wat kunnen. Een ruiter die gewoon lekker wil prutsen en rijden zal dan zeker geen hoofdprijs gaan betalen.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:24

mychinook het paard word in januari 12 jaar en niet in juni

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 19:30

MSQuincyTE schreef:

uhm ik wist niet dat een geboortedatum niet telt bij een paard?? altijd gedacht dat op de geboortedatum het dier dan zijn leeftijd bereikt. maargoed gelukkig heeft dat er nu niks mee te maken want zoals ik al zei ik wist het niet zeker van de verkoop en ben nu vast beraden dat ze niet weggaat.
hoe oud, wel of geen papier......ze blijft gewoon bij mij tot nu toe.

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 19:33

mychinook schreef:
woldhoeve schreef:

Groetjes Tea

hai

ik weet dat het nogal een k*t tijd is ook vanwege de krediet***** en de winter
daarom heb ik vannachtend toch maar besloten om alleen mijn trailer weg te gaan doen
en chinook te houden. ik vind het gewoon te moeilijk en niet eerlijk tegen over haar.
het ging mij ook grotendeels om het financieele omdat ik nu best wat moet betalen voor de stalling ookal loopt ze daar dagelijks in de lessen mee. dat bedrag is voor mij nu even veel omdat mijn kleine mannetje van 10 weken toch best wel wat kost :o maarja even doorbijten denk ik dan maar.

fijne dagen in elk geval alvast!!

ohja thea ik heb pas foto's gekregen van chinook haar dochter.die doet het ook leuk op de keuringen ;)
ken je die ook toevallig?

Wat een goed besluit.... :D je hebt nu even langer om er over na te denken. Met een kindje van net 10 weken is je leven even helemaal gevuld, maar je zult zien als ze iets ouder worden je in een ritme raakt en je echt wel weer tijd vind voor je paardje (hier spreekt een moeder met zoon van 4 uit ervaring :o ) en dan is het een heerlijke afleiding en even tijd voor jezelf momentje ;)

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 19:37

haha dankje voor de hoop die je geeft! heb ik wel nodig. en je hebt gelijk ooit moet er toch een moment komen dat ik meer tijd kan maken. als ik chinook niet meer heb dan heb ik straks ook geen ander leuk moment voor mezelf.geen uitlaat klep meer. en die wil ik toch eigenlijk niet kwijt.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:17

mychinook schreef:
MSQuincyTE schreef:

uhm ik wist niet dat een geboortedatum niet telt bij een paard?? altijd gedacht dat op de geboortedatum het dier dan zijn leeftijd bereikt. maargoed gelukkig heeft dat er nu niks mee te maken want zoals ik al zei ik wist het niet zeker van de verkoop en ben nu vast beraden dat ze niet weggaat.
hoe oud, wel of geen papier......ze blijft gewoon bij mij tot nu toe.

Hmm hoezo MSQuincyTE? Als hij op 12 juni geboren is is hij ook het jaar daarop 12 juni 1 jaar oud. Toch?! Is bij een hond en mens ook zo.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:25

Je kan ook over een goedkopere oplossing nadenken. Als je toch niks wil qua prestatie is het belangrijk dat je beestje goed staat. Nu sta je duur zeg je en rijden er mensen op. Dan zou je kunnen kijken naar goedkopere stalling en 1 of 2 vaste meebetalende bijrijders. Ten eerste heb je dan altijd verzorging voor je paard en het spaart je een aantal kosten uit.
Zou je wel moeten overleggen dat ze lessen bij een trainer die jullie beiden aanstaat bijv.
Ik heb een zoon van 12 en had destijds meerdere paarden. Mijn vriend reed dan ook en verzorgde ze, dat scheelt al.
Ik ben meerdere keren door ziekte minder geweest. Dan vind ik een stal waar ze elke dag eruit komen heel prettig.
Toen ik een hernia had, hebben ze wel in de les gelopen en dat is allemaal prima gegaan.
Nu staan ze niet te ver, niet te duur en ik kan altijd rijden. Maar ze ook laten staan, omdat ze elke dag in een grote weide staan.
Niet alleen een baby kost tijd en geld, elke leeftijd heeft zijn ding. 12 jaar heeft een druk voetbalschema en behoorlijk wat kosten. Je wil op tijd eten en dat een kind wat huiswerk moet maken ook weer op een redelijke tijd in bed komt. Hij wil ook nog wel af en toe mee naar zijn shet als ie tijd heeft, dus dat is wel leuk.
Maar elke leeftijd heeft wat. Toch zou ik nooit zonder paarden willen en kunnen, dus moet je keuzes maken soms. Dat ligt aan veel dingen binnen je gezin hoe en wat.

Gek genoeg hoor ik daarnaast van vrouwen zonder kids ook veel gezeur dat ze geen tijd hebben etc etc, dus ach...............

Succes

zorajee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:30

ik lease zelf een appie , zou de appie erventueel kunnen kopen als hij bevalt
maar hier hanteren ze hele andere prijzen
voor een appie van 3 jaar zou ik 1500,- moeten betalen

zorajee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:32

hee is dat geen idee voor jou?
ver lease je appie
voor de kosten van de stalling mogen ze hem leasen en gebruiken die maand

mychinook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 20:35

zorajee schreef:
hee is dat geen idee voor jou?
ver lease je appie
voor de kosten van de stalling mogen ze hem leasen en gebruiken die maand

het zou zeker wat zijn alleen waar vind ik snel iemand. de meeste mensen willen geen
euro uitgeven om iemand anders zijn paardje te rijden.
ik kan straks wel een advertensie zetten maar denk dat het een zoektocht word
net als ik toen vorig jaar een bijrijdster zocht voor 2 dagen in de week.....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:59

Maar je woont in Amsterdam? Dan zou ik kijken of ik een eenvoudige stal kan vinden niet te ver. Dan bespaar je al op reiskosten en reistijd. Dat scheelt echt. In het westen kostte dat me soms erg veel tijd en geld.
Belangrijker dan luxe is overdag iig buiten staan en goede verzorging, maar dat hoeft niet duur te zijn. Iets extra's zoals hardvoer kan je altijd zelf kopen evt. Als ze dan overdag buiten staan, kan je nog overslaan of iets simpels doen.
Op dagen dat je meer kan doen, alleen doen wat je wil. Ik sta all in en besteed dus alle tijd aan onze pony's. Ze zijn al buiten geweest en worden gemest.
Je raakt steeds meer gewend aan het leven als gezin en het vader en moeder zijn. Daar komt meer ritme in. Ook kan je goede afspraken maken als je wil rijden. Je moet elkaar wat gunnen en de taken verdelen. Heb je een lieve oma als oppas bijv?? En met beter weer. Vraag of je man je afzet en kan hij misscien het bos in met de kleine en je daarna weer ophalen. Of bij zijn ouders langs bijv???? Je kan van alles bedenken. Ik ken natuurljk jullie situatie verder niet qua gezin en familie hoor.

Een bijrijder zal je tegenaan moeten lopen. Laat het iedereen weten en wie weet........

zorajee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:03

probeer eens een advertentie op bokt of marktplaats , zo ben ik ook aan t leasen gegaan
wist ik veel dat zoiets kon?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:26

Elliebelle dat is dus niet waar elk paard,poes hond of welk dier dan ook is op 1 januari weer 1 jaar ouder, wie het verzonnen heeft weet ik niet, of ik het er mee eens ben, nee ik ben het daar dus niet mee eens, dan zou het voor ons als mens zijnde eigenlijks ook zo moeten zijn is mijn mening

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 08:03

MSQuincyTE schreef:
Elliebelle dat is dus niet waar elk paard,poes hond of welk dier dan ook is op 1 januari weer 1 jaar ouder, wie het verzonnen heeft weet ik niet, of ik het er mee eens ben, nee ik ben het daar dus niet mee eens, dan zou het voor ons als mens zijnde eigenlijks ook zo moeten zijn is mijn mening

Hmm oke weer wat geleerd! Ben het helemaal met je eens. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:07

Is bv niet een van de lesklanten die er nu ook op rijden dusdanig gek van je paardje dat die misschien een dag of 3/4 in de week zou willen, tegen betaling van een bedrag? Misschien dat je dan in combi met nog wat leswerk de stalling wel rond krijgt.

Of anders idd stomweg goedkopere stalling danwel weidegang zoeken? Paard loopt toch niet op wedstrijdniveau dus misschien vind je dan de trainingsfaciliteiten ook wat minder belangrijk? Als je 'm bij een boer kwijt kunt waar 'ie lekker naar buiten kan en jij kunt gewoon lekker rijden als je zin en tijd hebt, ben je ook gered.

Kan me voorstellen dat je je paardje niet kwijt wilt hoor. Verkopen sucks.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:07

Ik snap dat het je aangrijpt met een paard én kind. Maar als je een vriend of man hebt die je erin steunt en niet vergeten vrienden en familie dan loopt het straks allemaal wel los.
Ik heb ook nog wel moeite om paard met kind te onderhouden. Maar gelukkig heb ik een hele lieve paps en vrouw die me daarin steunen. Anders had ik het ook niet gekund. Soms loopt de dag anders dan je had gehoopt met een kind. In de zomer gaat het allemaal veel makkelijker dan in de winter, maar dan hoeft mijn paardje ook niet zoveel te doen.