[WN] L4 een debielenklas? o.O

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

L4 een debielenklas? o.O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 14:23

Nou, hier komt ie dan..

ik vertel maar meteen (aangezien sommige Bokkers te lui zijn om het hele verhaaltje te lezen en dan kritiek gaan geven), het bovenstaande is dus NIET mijn eigen opmerking :+

Ik was laatst dus aan het praten met een vriendin over wedstrijden, aangezien ik in 2010 bij de WRAN wil starten en zij vroeger wedstrijden heeft gereden. Nou ben ik dus ruim een half jaar geleden overgestapt naar Western en krijg les van iemand op haar eigen Quarter (echt een reining paardje). Dat gaat, al zeg ik het zelf, supergoed en leer elke keer weer een hoop bij :j Mijn instructrice vind het prima als ik volgend jaar wat wedstrijdjes ga starten met haar merrie, maar wilde me dus meteen inschrijven voor de L3 Reining }:0 Dus ik dacht... laat ik het nou een beetje rustig aan doen, eerst beginnen met een Pleasure of HMS proefje, beetje kijken hoe het er nou aan toe gaat op zo'n wedstrijd (ben nooit eerder gestart, ook niet toen ik Engels reed), misschien in de L4 ofzo. En toen kwam die vriendin dus met de opmerking:

'L4 is echt een debielenklas hoor, dat moet je niet gaan doen, je kan veel beter' :\ (en ook nog: 'Het is toch onzin, bij de trail bijvoorbeeld moet je het hekje wel OPEN doen, maar als je hem dicht doet ben je gediskwalificeerd! Dat is net alsof je over het bruggetje moet lopen, maar als je erlangs gaat is het ook goed 8)7 moest ik wel om lachen..)

Toen kwam natuurlijk de vraag van mij: 'En wat vind je van de L5 dan? ( := )'
'Dat is een EXTREME debielenklas' (kon je aan zien komen :Y) )

Anyway... nou heb ik wel vaker gehoord dat ik het heel goed doe en veel te snel leer ( m'n instructrice houdt me niet bij :D ), maar is het niet een beetje zo van.. 'ik ben veel te goed voor die beginnersklasjes, laat ik die nou maar gewoon overslaan'? :o Alsof je het met Dressuur vergelijkt en zou zeggen 'ik ga echt niet tussen die mensjes in de B rijden, laat ik maar meteen met de L2 beginnen' :o?

Aan de andere kant... ik beheers met Whitney (zo heet het paardje) wel de spins, rollbacks, wissels, back up en een stopje ook wel, maar nog niet alles vlekkeloos :P En ik ben ondertussen bij best een aantal wedstrijden gaan kijken, en ben wel eens geschrokken van het niveau (bijvoorbeeld op het NK, dat is volgens mij toch echt L1 en 2? Nou.. ik heb een hoop proeven gezien die ik zelfs beter had gedaan, en dat was niet eens m'n eigen reactie, maar die van een hoop anderen :') Heb mensen gezien in de WP die 3 keer achter elkaar in de verkeerde galop aanspringen, of de HMS waarbij ik er GEENEEN zag die een net stopje maakte zonder dat het paard z'n hoof de lucht in gooide :n om er maar een paar te noemen.. ). Dus als ik nog even oefen, zou het eigenlijk best kunnen, toch? :roll:
Het probleem is dus... dat ik twijfel of ik gewoon bij het begin moet beginnen, of toch kijken of het lukt in een hoger level, omdat ik anders onder m'n niveau rijd? M'n instructrice vind dat ik er wel klaar voor ben, en als ik in de L4 start duurt het weer zo lang tot ik op 1 hand kan starten (wat ik nu dus vooral doe) ;( Ik weet gewoon niet wat de beste keuze is, toch maar wat makkelijker beginnen?

Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, en anders moet ik het zelf maar lekker uitzoeken _O-
Alle hulp is welkom (en probeer de opmerking van m'n vriendin niet TE serieus te nemen, het is haar mening ;) )

Groetjes :evaw:

troi

Re: L4 een debielenklas? o.O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:38

Tja, via i-net jouw niveau inschatten en jou adviseren over welk niveau te starten is natuurlijk onmogelijk. Tja als je instructrice je wil aanbevelen om L3 te starten (dat mag niet zomaar namelijk) kun je het toch proberen, ga je op je bek ga je op je bek simpel zat.

Ik persoonlijk zou liever lager starten, ga namelijk liever een keertje te makkelijk door een proef heen dan dat ik op mijn bek ga, maar das voor een ieder anders natuurlijk..

Hoe dan ook veel plezier

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:39

Volgens mij moet je L4 beginnen.. als je niet aan kunt tonen dat je een hoger nivau hebt (door bijvoorbeeld wedstrijdresultaten uit een verleden) Je trainer kan er volgens mij ook voor tekenen ofzo dat je hoger mag starten....

In de L4 mag je volgens mmij wel op 1 hand starten...?? weet niet zeker.. in de L3 mag het wel in elk geval...

Maar als je wilt toch echt wil reinen.. waarom dan alleen wran?? NRHA kun je zo starten...

Als je meerdere onderdelen start zit je zo op de 25 punten en kun je dus een level omhoog... (want dan zit je in bijvoorbeeld drie onderdelen bij de 1e 2 en heb je zo 10 a 15 punten verdiend.. dus na 2 wedstrijden al een level omhoog... )

succes in elk geval...

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 14:44

troi schreef:
Tja, via i-net jouw niveau inschatten en jou adviseren over welk niveau te starten is natuurlijk onmogelijk. Tja als je instructrice je wil aanbevelen om L3 te starten (dat mag niet zomaar namelijk) kun je het toch proberen, ga je op je bek ga je op je bek simpel zat.

Ik persoonlijk zou liever lager starten, ga namelijk liever een keertje te makkelijk door een proef heen dan dat ik op mijn bek ga, maar das voor een ieder anders natuurlijk..

Hoe dan ook veel plezier

Ik weet idd dat je niet zomaar in de L3 mag starten (hoewel ik ook een keer ergens in een topic iemand heb horen zeggen dat ie zich gewoon inschreef in de L3 omdat ze reining wilde starten, zonder dat er ooit naar gevraagd is :+ beetje raar dus, zo streng wordt er blijkbaar niet op gelet...) Het is waar dat je natuurlijk liever een makkelijker proefje doet dan voor banketstaaf staan :D Ik wil misschien wel een beetje te veel tegelijk... iig bedankt voor je reactie :)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 14:48

mienmien: Ik ga toch maar even opzoeken hoe het nou zit met 1 hand starten... ik dacht dat het aan het level ligt, maar kan natuurlijk ook aan de leeftijd van het paardje liggen. Ik weet wel dat een een bepaalde leeftijd is (6 of 7 ofzo?) waarvoor je sowieso niet met bit mag starten. En ik zoek ook even de site van de NRHA op, thanks! :D

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 14:51

L5 en L4 is op twee handen. L3 mag je op zowel 1 als 2 handen starten.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 15:34

Berwicowa schreef:
L5 en L4 is op twee handen. L3 mag je op zowel 1 als 2 handen starten.

Oke, dan zou ik het wel weten als ik in de L3 start :D Dankje ;)

mienmien schreef:
Volgens mij moet je L4 beginnen.. als je niet aan kunt tonen dat je een hoger nivau hebt (door bijvoorbeeld wedstrijdresultaten uit een verleden) Je trainer kan er volgens mij ook voor tekenen ofzo dat je hoger mag starten....

In de L4 mag je volgens mmij wel op 1 hand starten...?? weet niet zeker.. in de L3 mag het wel in elk geval...

Maar als je wilt toch echt wil reinen.. waarom dan alleen wran?? NRHA kun je zo starten...

Als je meerdere onderdelen start zit je zo op de 25 punten en kun je dus een level omhoog... (want dan zit je in bijvoorbeeld drie onderdelen bij de 1e 2 en heb je zo 10 a 15 punten verdiend.. dus na 2 wedstrijden al een level omhoog... )

succes in elk geval...

Heb net even op de site van de NRHA gekeken, maar het lijkt erop dat dat alleen over de wedstrijden in de USA gaat (hoewel er bij de 'Judges' ook o.a. Nederland bij staat, maar hier is voor de rest niks over te vinden), is het hier niet de DRHA? of is dat weer een hele andere organisatie en hebben die niks met elkaar te maken? :+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:51

Je kunt bij de WRAN aanvragen of je in een hoger level mag starten. Vaak moet je dit aangeven met behulp van eventuele resultaten bij andere verenigingen, maar wellicht kan je trainster een berichtje schrijven?

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar jouw niveau eigenlijk, kun je geen filmpje plaatsen? :) Hoe je paard thuis loopt is niet direct een graadmeter voor hoe je paard op een wedstrijd loopt, dus ik vind het een beetje jammer om hier af te geven op bijv. paarden die in de hms stoppen met het hoofd omhoog. Ik wil jou weleens keer op keer een perfecte proef zien rijden :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:58

Het ligt echt aan zoveel..........

Ik heb geen behoefte om wedstrijden te rijden. Vroeger vond ik het als klein meisje erg leuk hoor, maar daarna nooit meer behoefte aan gehad.

Ik moet WRAN of NRHA starten. Bij de WRAN zou ik het niet eerlijk vinden als ik L5 start in iets zonder galop wat we prima beheersen bijv. Zit je met mensen in een groep met angst ed die we niet hebben, dus dat vind ik oneerlijk tegenover zo een groep.

Daarnaast ga ik niet starten in onderdelen die ik niks vind. Wat een ander vind, prima, maar het kost tijd en geld om erheen te gaan en dat doe je voor je eigen plezier.

Nu heb ik ook bij de L3 en L2+1 wel reining proeven van mensen staan bekijken die bar en bar slecht waren. Is hun keus om toch te starten als ze er nog niet aan toe zijn etc, maar ik vind dat niks. Iedereen begint dan met zenuwen en andere redenen, amar zenuwen is echt anders dan gewoon een paard slecht rijden. Je ziet het al in de inrijbak. Ik kies ervoor om thuis echt klaar te zijn als we ooit zouden starten. Het hoeft in de L3 bijv niet perfect, maar een beetje netjes mag je wl rijden. Ik zie liever een paard correct lopen en een oefening minder gaan, dan een paard dat niet goed gereden word en toch in een spin of stop wordt getrokken.

In de reining kan je bij de NRHA terecht met alle rassen. Daar zie je meer niveau. En natuurlijk leer je ook wel van alle ervaringen die je opdoet.

Wat ik wel erg vind is dat men een L5+4 zo belachelijk maakt. Mijn mening is ook wel dat je je paard netjes voor elkaar moet hebben en ik zie ook mindere dingen, maar ook op hogere niveaus. Het is een keus van de Wran om die levels uit te schrijven. Dus mensen die nog niet lekker sturen of nog niet in galop durven en of kunnen, kunnen dan wel starten. Ik vind dat 10x niks, maar je noemt het geen debielenklasje. Mooi als die mensen het willen dat ze die kans hebben. Laat ze in hun waarde. Als ik het niet wil zien, kom ik later. En als ik daar niet in wil starten, moet ik nog harder trainen.

Noem alleen zoiets geen debielen klasje, want ik zie in andere levels genoeg mensen die ergens anders thuis horen en draai me dan gewoon om ofzo.

kimmylee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 15:59

Lijkt mij helemaal niet verkeerd om in een "lagere" klasse te beginnen. Als jullie het tijdens de wedstrijd net zo goed doen als thuis zullen jullie snel doorstromen.

Daarbij is wedstrijdervaring opdoen altijd goed. :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:00

Ik ben dus zo'n extreme debiel die dit jaar voor het eerst in de L5 is gestart :+ en het beviel me prima. Lekker op m'n gemakje snuffelen aan het westernwedstrijd rijden. Als je echt zo goed bent als beweerd wordt en je start wat lager om niet gelijk op je bek te gaan dan kom je vanzelf bij de geplaatsten bovendrijven en heb je binnen een klein aantal wedstrijden het aantal punten om door te mogen stromen naar een hoger level.

Ik zou als ik jou was lekker in de L4 tussen de andere debielen starten en dan snel je punten bij elkaar halen en vervolgens in de gewenste L3 klasse starten. Hoewel het voor de kijkers tijdens de wedstrijden ook wel leuk kan zijn om jou op je bek te zien gaan (figuurlijk dan, liever niet letterlijk, da's niet fijn voor het paard }> ).

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:07

Ik ga mee met Xono laat maar eens zien wat je kan. Ik vind thuis ook dat ik de beste ben maar dat is op wedstrijd heeeeeeel anders ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:12

Maar het is niet beter willen zijn ofzo. Het is ook dat als je reining wil starten misschien geen zin hebt om een aantal keren inschrijving te betalen, je reiskosten en het hele gedoe om iets te starten wat je niet wil starten.

Natuurlijk kan je dan naar de L3 met een bewijs of naar de NRHA.

Daarnaast is het gewoon niet redelijk als je al meer ervaring hebt om zonder galop bijv te rijden tussen echte beginners of mensen met angst. Dat is niet om beter te willen zijn. En ik hoef bijv niet op mijn bek te gaan tegenover anderen. Het is alleen dat je er niet thuis hoort als je verder bent dan die groep mensen die daar rustig starten.

Stel ik start een 1e wedstrijd nu in de L3 en het gaat niet goed. Ga ik niet af hoor......Voor wie?? Er zijn mensen die continu afgaan en het niet eens doorhebben. Hoef me niet te bewijzen, maar starten waar je niet wilt of hoort kost tijd en geld, zonde.......

En je kan toch wel een beetje beoordelen of je thuis en beetje aan een L3 toe bent??? Als je paard goed en netjes loopt, de oefeningen al redelijk netjes doet, wat moet je dan in een L4 of 5?? Ik zie in de L3 zelfs mensen die hun paard totaal niet rond hebben en vreselijk slechte stops. Die rijden thuis echt niet veel beter, dat heeft niks meer met zenuwen te maken.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:17

Hmmm je hebt natuurlijk ook nog te maken met wat de jury graag wil zien. En dat kan toch aardig uiteenlopen. Dus lijkt het mij erg moeilijk om jezelf een bepaald niveau toe te kennen. Daarbij is het gewoon erg leerzaam om bij het begin te beginnen.
Maar goed, wie ben ik, heb nog nooit een debielenklasse gestart :+

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:17

Maar als alle mensen die denken een beetje rond te kunnen sturen nu in de l3 gaan beginnen?? Is het doel van de levels wel weg. Mijn bijrijdster kan thuis ook alles en paard heeft altijd op aardig nivo meegelopen maar ik zet haar toch echt in de l5 hoor! Als je drie x wint heb je meestal al genoeg punten kan je over dus wat maakt het uit!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 16:19

XoNo schreef:
Je kunt bij de WRAN aanvragen of je in een hoger level mag starten. Vaak moet je dit aangeven met behulp van eventuele resultaten bij andere verenigingen, maar wellicht kan je trainster een berichtje schrijven?

Daarnaast ben ik wel benieuwd naar jouw niveau eigenlijk, kun je geen filmpje plaatsen? :) Hoe je paard thuis loopt is niet direct een graadmeter voor hoe je paard op een wedstrijd loopt, dus ik vind het een beetje jammer om hier af te geven op bijv. paarden die in de hms stoppen met het hoofd omhoog. Ik wil jou weleens keer op keer een perfecte proef zien rijden :j

Als ik zou beweren dat ik keer op keer een perfecte proef kan rijden en trots een filmpje op Bokt zou kunnen zetten waarbij je mij de sterren van de hemel ziet rijden, waarom zou ik dan een topic beginnen voor tips in welke klasse ik moet beginnen? :+ Heb erbij gezet dat ik nog niet zo lang Western rijd, en het dus ook niet vlekkeloos gaat (ik moet juist vooral nog een hele tijd oefenen). Ik was daarom ook van plan om in de L4 te starten, maar aangezien reacties van anderen begon ik hierover te twijfelen. En over die paarden in de HMS die hun hoofd de lucht in gooien, tja.. had van tevoren kunnen weten dat je dan op Bokt opmerkingen krijgt en mezelf moet gaan bewijzen :roll: Als het nou 1 paard was geweest die in de stop moest worden getrokken, oke.. (dan was ik het ook wel meteen vergeten) maar het viel me gewoon op dat het niveau wat lager was dan ik had verwacht van de L2/L1, maar het kon natuurlijk ook zijn dat ik nou net op de verkeerde dag daar was :P En het valt me al helemaal op dat mensen meteen filmpjes van mij willen zien om daar kritiek op te gaan geven, natuurlijk ben ik geen prof, daarom zie je mij ook niet in de L1 rijden :o

calemity_jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:20

Als iemand anders in de sloot springt dan doe jij dat ook??? Je wilt eigenlijk in de l4 starten doe je dat toch!!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:21

Allereerst vindt ik het van je vriendin niet erg netjes om mensen die hun uiterste best doen om wedstrijden te rijden maar weten waar hun zwakke plekken zitten en daarom gewoon bij het begin beginnen, op zo'n manier te beledigen :n

Reed ze zelf meteen Internationaal bij haar eerste proefje of dat nu Engels of Western was?

Maar goed, ander verhaal.. :z

Natuurlijk kan je in level 3 instromen, maar zoals meerdere mensen hierboven ( die echt een hoop showervaring hebben :D ) al zeggen: begin een klasse lager, als je echt zo goed bent zit je binnen 2 shows op minimaal 25 punten en kan je zo de Level 3 in. ;) Mochr het blijken dat jij en/of je paardje het toch allemaal erg spannend vinden op vreemd terrein, reizen met de trailer, andere paarden, andere omgeving, noem maar op, dan doe je het rustig aan en ga je pas over als jullie beiden er echt klaar voor zijn! En neem dat maar van een ouwe muts zoals ik aan; hoe ervaren je paard ook is; 100% lopen ze alleen thuis en meestal wanneer niemand het ziet :D _O-

In ieder geval veel plezier gewenst en als je een fimpje hebt, zou dat leuk zijn!

( en ook van je vriendin, die wil ik wel eens zien rijden... ~~}> *-:) )

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 16:29

superpony schreef:
Maar het is niet beter willen zijn ofzo. Het is ook dat als je reining wil starten misschien geen zin hebt om een aantal keren inschrijving te betalen, je reiskosten en het hele gedoe om iets te starten wat je niet wil starten.

Natuurlijk kan je dan naar de L3 met een bewijs of naar de NRHA.

Daarnaast is het gewoon niet redelijk als je al meer ervaring hebt om zonder galop bijv te rijden tussen echte beginners of mensen met angst. Dat is niet om beter te willen zijn. En ik hoef bijv niet op mijn bek te gaan tegenover anderen. Het is alleen dat je er niet thuis hoort als je verder bent dan die groep mensen die daar rustig starten.

Stel ik start een 1e wedstrijd nu in de L3 en het gaat niet goed. Ga ik niet af hoor......Voor wie?? Er zijn mensen die continu afgaan en het niet eens doorhebben. Hoef me niet te bewijzen, maar starten waar je niet wilt of hoort kost tijd en geld, zonde.......

En je kan toch wel een beetje beoordelen of je thuis en beetje aan een L3 toe bent??? Als je paard goed en netjes loopt, de oefeningen al redelijk netjes doet, wat moet je dan in een L4 of 5?? Ik zie in de L3 zelfs mensen die hun paard totaal niet rond hebben en vreselijk slechte stops. Die rijden thuis echt niet veel beter, dat heeft niks meer met zenuwen te maken.

Dat is ook de reden waarom ik twijfel of ik in de L4 moet starten, ik weet dat ik geen beginner meer ben (en ook geen mens met angst) en de galop beheers, vandaar dat ik het ook niet redelijk vind om dan in de L5 te gaan starten. Ik denk zelf dat als ik nog even door ga oefenen best de L3 zou KUNNEN doen, maar of het slim is? Veel mensen zeggen nu ook dat je beter in een lager level kunt starten, dus ik denk dat ik dat toch overweeg ;)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 16:34

dropje2 schreef:
Allereerst vindt ik het van je vriendin niet erg netjes om mensen die hun uiterste best doen om wedstrijden te rijden maar weten waar hun zwakke plekken zitten en daarom gewoon bij het begin beginnen, op zo'n manier te beledigen :n

Reed ze zelf meteen Internationaal bij haar eerste proefje of dat nu Engels of Western was?

Maar goed, ander verhaal.. :z

Natuurlijk kan je in level 3 instromen, maar zoals meerdere mensen hierboven ( die echt een hoop showervaring hebben :D ) al zeggen: begin een klasse lager, als je echt zo goed bent zit je binnen 2 shows op minimaal 25 punten en kan je zo de Level 3 in. ;) Mochr het blijken dat jij en/of je paardje het toch allemaal erg spannend vinden op vreemd terrein, reizen met de trailer, andere paarden, andere omgeving, noem maar op, dan doe je het rustig aan en ga je pas over als jullie beiden er echt klaar voor zijn! En neem dat maar van een ouwe muts zoals ik aan; hoe ervaren je paard ook is; 100% lopen ze alleen thuis en meestal wanneer niemand het ziet :D _O-

In ieder geval veel plezier gewenst en als je een fimpje hebt, zou dat leuk zijn!

( en ook van je vriendin, die wil ik wel eens zien rijden... ~~}> *-:) )

Ja, dat paarden het best lopen als niemand erbij is, daar ben ik ondertussen wel achter gekomen }> (vooral als iemand in de bak gaat staan om foto's te maken, erg leuk als je paardje dan niet meewerkt }:0 ) En ik zal kijken of ik aan een filmpje kan komen van nu (heb er wel een, toen ik net een paar lessen had gehad, die bespaar ik jullie :') ), misschien wil mams de volgende keer wel de camera meenemen, kunnen Bokkers me lekker af gaan kraken ;)

Het paard waarop ik dan wedstrijden zou gaan starten is trouwens wel al vaker meegenomen naar evenementen ect.. dus voor haar is het niet heel nieuw, maar ik moet inderdaad maar zien hoe ze reageert als ik d'r ineens meeneem :+
Laatst bijgewerkt door Klimop op 10-12-09 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:36

Oh, maar ik geef je geen ongelijk hoor, je ziet inderdaad genoeg paarden in de hms met hun hoofd omhoog stoppen, in de pleasure in de verkeerde galop met een pleurissnelheid en in de reining die in de huuhoo gegooid moeten worden, maar dat laatste vind je in de hogere regionen op een NRHA show ook :D

En aangezien jij erover 'valt' dat soort dingen op een wedstrijd gezien te hebben, geeft mij de indruk dat jij het kennelijk beter kunt :) Is helemaal niets mis mee, maar daar ben ik dan wel benieuwd naar! :D

En superpony, ik vind het helemaal niet raar om op welk niveau dan ook gewoon in de L5 te starten als je je op geen enkele andere wijze reeds bewezen hebt bij een andere organisatie. Iedereen moet gewoon onderaan beginnen, tenzij je zelf al genoeg ervaring in het showen hebt en je trainer daarachter staat en kan aangeven dat je inderdaad een klasse hoger kunt starten. Dat je je schuldig voelt tegenover anderen, jammer dan :D Iedereen onderaan beginnen en zo wordt de rest in je klasse ook gemotiveerd om beter hun best te doen als er af en toe een knaller tussenzit die zo een paar klasses omhoog knalt :)

en ja, wie is die vriendin van je :D

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 16:50

Ik ga niet op internet zetten over wie het gaat, is niet zo netjes (en wil geen ruzie :D), maar ik geef eerlijk toe dat wat ze zei inderdaad ook niet zo netjes was ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:51

Ik weet wel zeker dat er mensen zijn die prima rijden, maar gewoon niet willen starten. Die heb je er ook tussen zitten. Dat je niet start wil natuurlijk niet zeggen, dat je thuis alleen loopt aan te klooien.

Ik vind niet dat iedereen in de L5 moet starten. Ik zie toch echt zeker in de L4+5 beginners en die zijn thuis ook echt anders bezig nog vaak.
Zelfs in de L3 zie ik veel slechte stops en spins. Hoe iemand zijn paard rijdt zegt echt wel genoeg vaak over waar men ongeveer ook thuis is. Als iemand zijn paard al niet eens probeert correct rond te rijden en toch gaat stoppen met veel getrek, of spinnen, zegt me dat echt genoeg. Je kan altijd nog niet starten als inrijden echt zoveel slechter gaat dan thuis.

Voor mij hoeft het echt niet meer. Ik wil liever een clinic rijden, dan starten. Zeker als ik iets anders moet starten, dan waar ik wil starten. Voor mij zou dus NRHA mijn voorkeur hebben en dan kan je later ook nog door naar de Wran L2 bijv.........

Ik vind de L4+5 ook leuk voor de mensen die dat willen, maar verder niet echt een wedstrijd waardig niveau. Hoe vervelend mensen dat ook vinden dat ik dat zeg. Volgens mij was mijn eerste dressuurwedstrijdje als 8 jarig meisje ook een voledig proefje met galop en alles. En ik wilde dressuren, dus ik dressuurde toen. Ik hoefde toen niet eerst iets anders te starten. Wel moest ik later toen ik wilde springen, eerst mijn dressuur diploma's halen bij de NPC. Op zich een prima systeem hoor.

Maar wat ik ook vind, je noemt mensen die hun best doen en lol hebben in de L4+5 geen debielen klasje en daar ging het me ook eventjes om. ongeacht wat ik verder vind. iedereen heeftt och een eigen mening verder.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 17:02

Ik denk dat ik toch maar in de L4 ga beginnen (aangezien ik dat eerst ook van plan was) ook al vind ze me dan een debiel := Gewoon kijken hoe dat gaat, als ik meteen op m'n bek ga (want dat zou natuurlijk ook kunnen :P) oefen ik lekker nog even door, en anders start ik gewoon nog wat onderdelen om een level omhoog te klimmen :D Heb nu al een paar keer gehoord dat als je het een beetje kan, je na een paar wedstrijdjes in de L3 zit, dus dat geloof ik dan maar :o

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 17:26

whaha ik mag die instructrice van jou wel :+
je kan ook NRHA starten maar met een paard van een ander alleen GAG (www.drha.nl)