[WN] Outdoor Adventure/ Real Cowboy Holiday

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

Outdoor Adventure/ Real Cowboy Holiday

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 11:43

Een vriend in Amerika ( Kansas) heeft aan mij gevraagd of ik hier eens wil polsen of er animo is voor een "western vakantie" in "the good ol' USA".
In principe is vrijwel alles mogelijk : van echt ranch work, om het "echte cowboy gevoel te ervaren :
Citaat:
in Augustus begint het kalver seizoen weer en de koeien lopen nu allemaal (vrij) op de prairie ,eigenlijk moet daar iedere dag iemand gaan kijken hoe ver bepaalde koeien zijn zodat men weet wanneer en of het goed gaat of complicaties zijn( ze verliezen nog al eens een kalf en koe doordat ze te laat in de gaten hebben dat er iets niet goed is ..................... dit zou dus gedaan kunnen worden door vakantie hulpen vanuit NL die dan te paard de hele dag op de prairie rond rijden met een mobieltje en melden waar er iets fout gaat ook wat fence werk kunnen doen dus zo lekker bezig zijn

Daarvoor is wel een flink stuk rijervaring en koeienervaring bij nodig.

Maar het is ook mogelijk om paardenfokkers te bezoeken, daar te helpen. Ook bezoek/ training van en bij cutting en roping trainers, bezoek aan "fairs", etc. Bezoek aan een echte guest ranch in bijv. Colorado, een meerdaagse "trail" rijden , etc. etc.
Prijzen zullen varieren van ca. $100,- per week als "gewone" ranchhand tot $500 a $1000,- per week voor een volledig uitgestippelde volpension vakantie met bezoekjes aan trainers etc. Ex. vliegticket
In principe is dit het hele jaar mogelijk, maar in januari kan het slecht weer zijn, "blizzards" ( sneeuwstormen), en ieder seizoen heeft weer ander werk te bieden. Drukste periode wat de koeien betreft loopt van april tot november, maar ook daarbuiten zijn er dus mogelijkheden.

Dit staat allemaal nog in de kinderschoenen, maar aan de hand van de voorkeuren van belangstellenden kan er eens gekeken worden naar wat men wil, wat er kan en wat het kost.

Dus vertel eens wat je leuk zou vinden, wanneer, waar en wat je er ongeveer voor over zou hebben. Gebruik van goede ranchpaarden hoort er natuurlijk bij en kost en inwoning van zeer eenvoudig tot luxe.

quarterH

Re: Outdoor Adventure/ Real Cowboy Holiday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:01

ja.
ik heb altijd al eens een cattle run willen doen bijvoorbeeld.
ik denk zeker dat er animo alleen zal het prijsafhankelijk zijn voor de echte nederlanders ;-)
of je moet een luxe versie zien te vinden ofzo, beetje elite werk met luxe cabins onderweg ipv stoffen tentjes ;-) (of heb ik nu te vaak city slickers gekeken?)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 12:07

Alles is mogelijk, maar zoveel te luxer = zoveel te duurder!!
Ik zou zeggen; zet eens wat ideeen hier neer, wat je wil, hoe lang, wanneer, etc. Wij kunnen dan zien wat er mogelijk is en wat de kosten zouden zijn. Geef je fantasie even de vrije loop, kunnen wij zien of we er iets mee kunnen doen ;) :D .
Er is heel veel mogelijk!!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:09

Dat lijkt me super. Niet alleen het ranch/koeienwerk, maar ook lekker relaxed rijden door de natuur daar. Heb je iets van foto's / voorbeeldjes enz?

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:13

Heel gaaf! Ik zou zoiets zeker 's willen doen, als het op dat moment financieel haalbaar is dan. :P
En ik bied me bij deze ook aan als ze hulp kunnen gebruiken daar (voor een paar maanden bijv.) :-)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 12:28

Coentjuh schreef:
Dat lijkt me super. Niet alleen het ranch/koeienwerk, maar ook lekker relaxed rijden door de natuur daar. Heb je iets van foto's / voorbeeldjes enz?

Zoals ik al zei, het staat nog in de kinderschoenen dus voorbeeld foto's hebben we nog niet.

http://secure.smilebox.com/ecom/openThe ... d0d0a&sb=1

Als je op de link klikt krijg je een collage met wat sfeerplaatjes, geeft een beetje een idee.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:30

Ik heb altijd al meegewild op een cattle track. Rijden kan ik volhouden. Niet bang voor koeien, alleen vanaf de grond koeien van dichtbij gezien.. dus echt meewerken zit er niet in. Kan ik qua lijf ook niet. Maar dus wel belangstelling.

Belangrijk is de mogelijkheid om 's nacht iets van een redelijke slaapplaats te hebben (mag openlucht maar dan wel een goede bedroll ;) )

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:35

en beestjes vrij, ik haat beestjes!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:36

slangvrij lijkt me wel een pré ;)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:39

Leuk :j

Ik heb een paar jaar geleden ook iets dergelijks gedaan. Ook op een gewone werkende ranch die gasten ontving.
Tip voor je kennissen wellicht: op de ranch waar ik was hadden ze ook altijd veel duitse klanten. Daar zit echt een enorme markt voor dit soort dingen.

Maar ik wil over een tijdje zeker weer... dus als die kennissen dan echt wat doen... dan wil ik wel graag :j

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 12:45

Beestenvrij kunnen we niet garanderen, die zitten daar nou eenmaal, maar met de juiste voorbereiding heb je daar vrijwel geen last van.

Ik zal eens denken over de Duitse markt.

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:50

Lijkt me geweldig, met namen de cattlerun en het echte "buitenwerk" bij voorkeur zo sober mogelijk.
De meer toeristische evenementen hebben voor mij minder de voorkeur, maar zou het supergaaf vinden om mee te werken op een ranch, waarbij je niet
als "dummie" mee op pad mag, maar ook wezenlijk een bijdrage kan leveren. Wat het mag kosten os denk ik erg afhankelijk van de mogelijkheden en facailiteiten, durf ik op voorhand niets van te zeggen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:52

Ho ho ik wil niet in een tentje hoor :D Gewoon soort van huisje met wc toilet keukentje en dat soort!!

konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:55

voor mij is een tentje prima, toilet mag eventueel in de vorm van een boom zijn...

Zicootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:04

ultieme vakantie droom voor mij :o

maar aangezien ik nu heel gezin heb waarvan ik (voorlopig) de enige paardengek ben zit het er waarschijnlijk niet in om deze droom waar te maken..

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:07

Superleuk idee om het zo 'op maat' te kunnen doen!
Dit jaar ben ik al op een ranch in Canada te vinden, maar wie weet is het iets voor volgend jaar voor mij :)*

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:36

Er zijn heel veel cattle drive vakantie te boeken
die zijn mega prijzig en erg op de toeristische branche gericht ........

Mijn ultime droom zit juist niet in de luxe, maar in het echte werk :D
Dus ja uren in het zadel en bonen met spek eten bij een kampvuurtje

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:40

konijn schreef:
Lijkt me geweldig, met namen de cattlerun en het echte "buitenwerk" bij voorkeur zo sober mogelijk.
De meer toeristische evenementen hebben voor mij minder de voorkeur, maar zou het supergaaf vinden om mee te werken op een ranch, waarbij je niet
als "dummie" mee op pad mag, maar ook wezenlijk een bijdrage kan leveren. Wat het mag kosten os denk ik erg afhankelijk van de mogelijkheden en facailiteiten, durf ik op voorhand niets van te zeggen.

Inderdaad :j hier hetzelfde. Echt meewerken zonder het toeristische kaartje eraan. ;)

Of ik interesse zou hebben, tuurlijk waarom niet. Maar ik zou eerst het prijskaartje willen weten. ;) Ook vluchten etc. Ben ook maar een arme student _O-

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:52

Het barst volgens mij van de ranches die dergelijke aktiviteiten aanbieden, zowel working ranches als guest ranches. Persoonlijk voel ik me wel aangetrokken tot het idee om naast het cowwork, cattledrive etc ook lessen te kunnen volgen bij gerenommeerde trainers.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:03

Inderdaad, er zijn er echt wel meerdere die iets dergelijks aanbieden zonder golfbaan en jacuzzi ;)
Het meewerken vond ik destijds in ieder geval super leuk om te doen :j En ook heel gezellig, ook al was ik toen de enige gast :)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:14

Ben benieuwd wat het gaat worden. Ik ben van plan volgend jaar juni of oktober zoiets te ondernemen, maar ook dat staat in de kinderschoenen. :+ Mijn wensen gaan uit naar de cattledrives, 7-10 dagen in een typisch amerikaans landschap (zoals in de films := ), verblijft mag in tent maar hoeft niet, drank en eten inclusief, transfer van en naar vliegveld ook incl., gemakkelijke aansluitingen vlucht en tussenvluchten (liefst al inbegrepen in de prijs), en géén toeristische ranches waar hele gezinnen rond denderen - geen fantasieprijzen voor een dergelijke "vakantie". Verder heb ik niet zoveel noten op mijn zang, eenvoud dient de mens. ;)

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:14

het lijkt mij geweldig en dan inderdaad ook echt mee kunnen met de cattledrive lijkt me geweldig en dan van te voren misschien wat lessen western rijden ofzo... dat wil ik echt een keer gaan doen!!! of gewoon een paar manden helpen lijkt me ook super. maar dan moet je wel meer ervaing hebben lijkt mij..;)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 15:25

Bravura schreef:
Ben benieuwd wat het gaat worden. Ik ben van plan volgend jaar juni of oktober zoiets te ondernemen, maar ook dat staat in de kinderschoenen. :+ Mijn wensen gaan uit naar de cattledrives, 7-10 dagen in een typisch amerikaans landschap (zoals in de films := ), verblijft mag in tent maar hoeft niet, drank en eten inclusief, transfer van en naar vliegveld ook incl., gemakkelijke aansluitingen vlucht en tussenvluchten (liefst al inbegrepen in de prijs), en géén toeristische ranches waar hele gezinnen rond denderen - geen fantasieprijzen voor een dergelijke "vakantie". Verder heb ik niet zoveel noten op mijn zang, eenvoud dient de mens. ;)

Kijk daar heb ik wat aan; typisch Amerikaans landschap gaat zeker lukken ;) , de rest ook. We gaan in overleg!!

Zoiets: ;) }>
http://www.ranchamerica.co.uk/images/re ... Kansas.jpg

http://www.f1point4.com/f1point4/images ... _1137w.jpg

Probleem is vaak dat dergelijke vakanties, zeker op de echte guest / dude ranches echt duur zijn. Zo'n $ 1500,- per week ex. vlucht is heel normaal. Wat wij willen proberen is om die prijs te drukken.

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:36

Hier heb ik het de laatste tijd met een vriendin steeds over om nog eens naar USA te gaan om vee te drijven of andere werkzaamheden te verrichten op de ranch zodat je een voordelige (werk) vakantie hebt. Werken voor je kost en inwoning zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:12

zoals eerder beschreven, ik denk dat er al een hele hoop van dit soort ranches zijn in the states, maar een goede erbij kan nooit kwaad natuurlijk :+

wat mij aan zou trekken, is een cattledrive, mogelijkheid tot wat roundpen training/werk, team/ cattle penning en cutting games. Juist wat je in europa (bijna) nergens kunt doen dus.

zelf ben ik twee keer in canada op een ranch geweest, en daar verbleef ik in blokhutten, eenvoudig , dicht bij de natuur (iets te dicht af en toe :D ) maar prima te doen.

accomodatie ala de ranch in frankrijk ( wellicht bij enkele hier ook wel bekend) is ook super,western in franse stijl ( www.ranch.nl)

@ts hou je ons op de hoogte?