Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Is IMO praktisch onmogelijk.
Gewoon de brug houden zoals je hem al had en dan met 1 hand vastpakken
XoNo schreef:In de regels kan er niets van vinden. Ik zou hem gewoon in een brug houden, des te sneller heb je de boel weer op 2 handen als je de hindernis voorbij bent. Zo heb ik het ook altijd gedaan.
CQtie schreef:Trail rij je met snaffle , dus van 2 naar 1 hand en omgekeerd met teugels over elkaar - is makkelijkst en minst storend in de mond voor het paard. Voor de rest het verpakken soepel en vlot en met gelijk lange teugels, uiteraard niet te strak - denk gewoon aan rustig, easy. Je eigen lichaamstaal en vibraties zet je direct over naar je paard. Wordt je te hard of kort op de teugel-dan krijg je stress bij je paard....en dan heb je het vlaggen
Yipiééé al het werken en trainen heeft geloond !! Ben superblij!
CQtie schreef:Soms is het niet echt duidelijk wat mag en niet - maar goed, gisteren was mijn paardje eindelijk klaar voor de one-hand rein...Na een jaar intensief trainen en de basis terug zuiver zetten (zat héééél ver weg) en enkele maanden met een "rubbernecked" paard te rijden (duidelijk nog niet klaar en niet nageeflijk genoeg) zijn we gisteren overgegaan naar de one-hand....ik was versteld hoe goed en snel hij alles heeft opgenomen - wijken voor de buitenteugel, wijken voor druk van mijn been, reageren op mijn zit - alles deed hij en met de nodige ontspanning - zelfs de speedcontrol was goedYipiééé al het werken en trainen heeft geloond !! Ben superblij!
Vanaf september dus reining en trail op 1 hand !!! Geen discussies meer dan...
) en ik wil ons mentaal eerst laten wennen - van zodra ik zie dat het goed gaat, gaan we een stapje hoger..