[WN] Arabian western pleasure

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Arabian western pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 09:05

Anoniem

Re: Arabian western pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:57

Geen gezicht die staart! Afknippen die handel!

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:50

:+: :+: :+: prachtig mooi, Arabieren in Western Pleasure en ja ook die lange staarten vind ik persoonlijk erg fraai :o

(sorry toch een pennymeisje met d'r Arabieren) :o

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:51

Nee die staarten over de grond vind ik ook echt stom!

De paarden wel mooi en ik vind dat ook de gangen bij dit ras beter bewaard word in de Pleasure dan bij de Quarters op de meeste wedstrijden in Amerika ...... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:07

Loes'sCorner schreef:
Nee die staarten over de grond vind ik ook echt stom!

De paarden wel mooi en ik vind dat ook de gangen bij dit ras beter bewaard word in de Pleasure dan bij de Quarters op de meeste wedstrijden in Amerika ...... ;)

:oo :oo
Nou, ik zie 10x liever de QH gangen dan de arabgangen. Smaken verschillen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:16

ik wil ook groen zand *\o/* :):) :j

ik ga met loes mee, dit ziet er veel prettiger uit als dat gekreupel van die Quarters :j

die staarten vind ik echt eng, er zou maar een ander paard op gaan staan en hoe gaan ze uberhaubt achteruit :? :=

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:19

de staarten komen alleen uit de staartzak o.i.d. net vlak voor de showarena en direct daarna worden ze weer omhooggehaald.

Ik heb in Scottsdale behoorlijk wat AV-pleasure rubrieken bekeken: er is er geen 1 op zijn staart getrapt (kwestie van ruim inhalen en rijden :D) en achteruit hoefden ze maar 1/2 pasjes, dus ook hier zag je niet gebeuren dat ze op stonden. Neemt niet weg dat het voor backup zeer onpraktisch is en pijnlijk kan wezen.
Maar ik vind het erg schoon staan ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:20

erg mooi en leuk om te zien

maar die staarten vind ik niet kunnen :n

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 11:35

die staarten zien er echt niet uit xD maar verder netjes hoor

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:40

Die lange staarten, ach ieder zijn smaak!!
A pleasure to watch??? Nee, niet mijn smaak. Als je goed kijkt zie je veel takt fouten, erg veel spanning in de bovenlijn en veel paarden die dik achter de loodlijn lopen. Eigenlijk weinig verschil met de quarters. Maar goed het is een opname uit 2006. Wel leuk dat de paarden ook in de canter getoond moeten worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:35

Ik vind ze niet mooi, die lange staarten, maar wat ik erger vind is dat ze die prachtige volbloeden die zo heerlijk door hun lijf kunnen bewegen ook niet zuiver kunnen houden in de langzame gangen. Ik zie veel taktfouten en vind het ook 10x niks dat ze zo achter de loodlijn gereden worden. En ja ik wéét dat dat de grote uitdaging van het rijden met een arabier is, zorgen dat je 'm op lengte kunt houden zonder je verzameling te verliezen.
Ik vind dit niet boven de quarterfilmpjes van de afgelopen weken uit steken. Zeker niet.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:42

@Nielsd:

Het is bij mij geen mening van welke gang soort ik liever zie, het gaat mij erom dat ze bij de Quarters vaak zoveel gang eruit halen bij de Pleasure dat het idd meer een onregelmatige kreupele gang is zonder takt?
En dat zie ik bij de arabieren niet terug, zal ook een stukl moeilijker zijn om ze zover te krijgen aangezien die van nature toch een iets meer verheven gang hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:11

LC, mag ik uit jouw post concluderen dat jij allemaal taktzuivere Arabieren ziet op dat filmpje?
Ik begin te twijfelen of ik ergens anders heen doorgelinkt wordt :?

*algemene opmerking*
Ik begin wel steeds beter te begrijpen wat westernruiters tegen dressuur hebben. Het merendeel zou waarschijnlijk denken dat L voor Levenslang staat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:17

Idd, ik zie hier heel raar lopende arabs. Ook opvallend dat ze bijna allemaal niet constant lopen en ik zie ook veel break of gaits.

Nee, geef mij maar een nette pleasure (zoals in Amerika), dat vind ik veel mooier :j

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:48

Het filmpje is gemaakt op de 2006 Arabian & Half-Arabian National Championship Horse Show in Amerika.

Hoop toch echt niet dat westernruiters met AV's dit filmpje als voorbeeld gaan zien. Als mijn AV zo zou lopen zou ik toch echt de DA met spoed bellen!!
En is de pleasure proef met QH's dan zo veel beter??? Nee hoor; hier zie je de zelfde problemen!! Het zit in de manier van rijden/trainen!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:56

Hebben wij hier een andere voorstelling bij canter dan bij de Arabian Pleasure? :D Mijn god, het lijkt wel een racebaan!

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:16

Ohw ik vind het echt verschrikkelijk..
Die lange dunne staarten, die gangen....
En dan dat tempo inderdaad!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:40

@Nielsd en Sonja,

nee ik doelde eigenlijk niet puur op dit filpje, eigenlijk een beetje het algemeen!
Ik zie ook heel graag een QH de Plaesure doen, wat niet wegneemt dat ook andere rassen dit goed kunnen, maar ik doel er eigenlijk vooral op dat de Plaesure gangen vaak echt onder het tempo worden aangehouden en dus totaal niks meer met takt endergelijke te maken heeft.

Ook in dit filmpje zie ik idd arabs met onzuivere gangen, maar ook omdat ze te langzaam worden gereden maar vind het bij dit ras minder opvallen doordat ze van eigen al meer sprong hebben, waarschijnlijk kunnen ze ook gewoon niet zo langzaam als de QH ;)

Ik vind gewoon dat de Pleasure vaak verkeerd word gereden en het is natuurlijk niet voor niets dat het geregeld in opspraak is, het tempo!
Maar goed ik bedoelde het eigenlijk algemeen maar wie weet verschillen we van mening ;)
Laatst bijgewerkt door Woody2015 op 10-07-09 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kjcm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:44

djeez, t zijn toch net my little ponies %) sorry hoor, kan t niet mooi vinden
die staarten.........joh! meteen een stuk af!
en wat betreft tact e.d. zie genoeg lopen die ook niet helemaal lekker "gaan"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:58

Welke rasssen kunnen pleasure dan ook goed? (en dan bedoel ik internationaal meekomen).

Btw: Het is [***] ipv Nielsd, heb mijn boktnaam veranderd ;)

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:59

Een appaloosa niels 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:02

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:05

Oww @Niels, sorry Y;( gewoonte!

Ja god op deze toer wilde ik helemaal niet gaan, ik doel dan ook niet op internationaal niveau want imo is en blijft de QH ervoor gefokt dus het is ook hun sport dus het zal voor andere rassen niet direct haalbaar zijn op internationaal niveau aangezien zij vaak voor heel andere doeleinden gangen hebben, verder zijn ze op veel wedstrijden ook niet toegestaan, andere rassen.
Maar lager niveau is ook leuk, en daarin zijn toch wel genoeg andere die het leuk doen ;)
Verder vind ik dat arabs het best leuk kunnen doen, al is het anders en ieder heeft zijn eigen voorkeur!

Maar die staarten zijn hoe vaker ik erna kijk hoe stommer, maar dat zie je bij die arabs meer ook bij arab shows endergelijk, zal de sjeijk wel mooi vinden :+

Enne die ezels zijn grappig.... :P en ook zij doen het best ok hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:16

Haha, is niet erg hoor. Alleen dat je het weet :)

En tja, ik vind die arabs in de pleasure dus echt geen gezicht. Een klasse van Quarters/paints én Appaloosa's (zo goed Nadieh :P ?) is imo toch een stuk mooier.

Wat mij trouwens opviel, ik zie maar heel weinig mensen echt netjes recht zitten.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 21:18

zo is prima :Y)