Het gaat puur om het recreatieve van Western, ik rijd zo'n 4 keer in de week buiten en alleen met slecht weer binnen. Verder zal ik ook zeker geen spins en dat soort oefeningen gaan doen.
Nou woon ik in Den Haag en mijn beste vriendin rijdt sinds een jaartje Western op trainingsstal Madepolder. Ze is zeer positief over Western en ook over de stal zelf.
Nou ben ik daar al gaan kijken en in principe had ik al half besloten om mijn paard daar te laten omscholen.
Ik heb nu echter van een aantal mensen niet zulke positieve verhalen gehoord over Madepolder. Mensen die elkaar totaal niet kennen en die wel ongeveer dezelfde verhalen vertellen.
Om even een paar voorbeelden te noemen: persoon 1 zei: paard kwam gebroken terug uit de training, er werd maar half gevoerd en op een gegeven moment zijn mensen die daar hun paard hadden staan zelf maar gaan voeren 's avonds omdat het vaak werd overgeslagen. Als je in de stal stond (vlas bodem) kwam behoorlijk vaak de nattigheid naar boven als je je voet neerzette (lijkt mij niet helemaal normaal)
Persoon 2 zei: ze waren erg hardhandig met trainen en toch kwam het paard na een paar maanden terug vrijwel zonder iets geleerd te hebben. Verder was hij half ondervoed en veel te mager (vergelijkbaar met wat persoon 1 zei)
Ik heb sowieso tot September voordat ik definitief moet besluiten wat ik ga doen en of ik mijn paard naar Madepolder breng. Door deze verhalen ben ik best wel geschrokken en ik wil ook echt niet dat zoiets met mijn paard zou gebeuren.
Nou zou ik graag van iedereen die bekent is met Madepolder willen weten hoe zij het vinden, positief of negatief en waarom zij hun paard wel of niet daar voor training naartoe zouden brengen.
En als iemand een andere leuke trainingsstal in Zuid-Holland (liefst in de buurt van Den Haag of Ter Aar) weet of een goede trainer die aan huis komt dan hoop ik dat jullie dat willen opschrijven!
Alvast bedankt
Als je er een goed gevoel bij hebt ga je er wel heen, zo niet dan blijf je lekker even op de stal staan waar je nu staat met je paard. Ik heb ben er zelf nooit geweest, daarom kan en mag ik van mezelf er ook geen oordeel over vellen zoals veel mensen op bokt helaas wel doen. Mensen nemen erg snel dingen aan van anderen zodra het negatief is en het is algemeen bekend dat er van een mug een olifant wordt gemaakt. Dan krijg je weer dat 'ik heb wel eens gehoord-gezeik' waar je echt helemaal niets aan hebt. Ik zou zeker wel even gaan kijken hoe de paarden er daar aan toe zijn, probeer daarnaast ook wat trainingen bij te wonen en vooral zelf een mening vormen. Maar ik raad je zeker aan om de beschuldigingen die je aangeeft in je beginpost even te onderzoeken, want deze zou ik zeker niet negeren.

)