Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ris schreef:Ik zou het niet doen.
Een voortuin uitgeven voor een dresuur outfit.
En een 5 jaarig paard wat het net onder de knie begint te krijgen laten bereiden door een engelse ruiter.
Niet doen.
Dan leert je paard om niet op zijn eigen benen te lopen en dat is nu net wat een paard van die leeftijd moet leren.
Zoek gewoon een recreatiefe ruiter en leer die western rijden!
Ook geen fortuin 
Voortuin 
Die Engelse ruiter (die je paard echt niet naar de filistijnen hoeft te helpen hoor) kan gewoon rijden op een westernzadel. Je kunt toch ook eisen dat diegene les gaat volgen?
Zeg gewoon dat het een super kans is en eis dat diegene 1x per week les krijgt. minjon schreef:Ik denk niet dat verzorgster geld hebben om tuig te kopen, MLoeser.
(niet verkeerd opvatten hoor
)
) en dan eens kijken hoe ver je komt.
Dus heb ik op een gegeven moment toen bleek dat ze wel wilde blijven rijden een wintec dressuur gekocht met de breedste boom.
Romkabouter schreef:Euh? Gewoon een snaffle is net zo fijn als een "engels" bitje hoor
Ik denk dat jullie shanks bedoelen
) niet vanuit dat ze met een shanks reed (ik ken het verschil wel
reed zelf met een (dus dunnere) snaffle, later met crosslink (reed geen wedstrijden)
Romkabouter schreef:MLoeser schreef:In mijn ervaring is een snaffle toch een stukkie dunner dat een watertrens,
Dat klopt, maar vergis je niet in een watertrens die te dik is (wat nogal eens voorkomt).
Die geeft namelijk constant druk op de lagen en is dus helemaal niet zo vriendelijk
MLoeser schreef:Als het paard van de TS ruimte heeft voor een iets grover bit zou ik dat toch wel doen, eigenlijk.
(en nu ga ik mezelf bannen, vandaag moet ik mijn stageportfolio en mijn SLB portfolio af hebben
)