Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:MarrieLeen schreef:
Zeker weten dat er zelfde deelnemers waren L2/L1?
Er waren maar 3 deelnemers L1 reining, waarvan 1 sowieso zeker alleen L1.
Zal m'n foto's er eens op na lopen, is wel apart als dat zo is..
Edit: Hmm, volgens mij heb je gelijk.. Zal het er eens over hebben met Angelique.
Citaat:Klopt er waren twee ruiters die hun paarden in de L1 en L2 uitbrachten. Ook mij is dat opgevallen toen ik de uitslagen zag staan.
Er is denk ik maar 1 verklaring voor.....Beide ruiters hebben gebruik gemaakt van de Groen Paard regel.
Dat er in de L2 gebruik werd gemaakt van de Groen Paard regel werd door het secretariaat bevestigd. Ik heb het nagevraagd, want Dennis Roemer heeft natuurlijk de L1 status.
Groen paard regel (383b): Een paard dat nog niet eerder op wedstrijd is verschenen mag een nivo lager worden uitgebracht dan de status van de ruiter. Totdat het paard 10 punten heeft gehaald in het lagere nivo. Beide paarden zijn volgens mij nog niet eerder op wedstrijd verschenen, dus dan zou dit kloppen.
Volgens mij staat er nergens in het regelboek dat je niet meteen dit paard ook in de L1 mag uitbrengen.
Het gevolg is nu wel, omdat ze beide ook L1 met de paarden zijn gestart, dat ze in de toekomst geen gebruik meer kunnen maken van de Groen Paard regel met deze paarden. Immers....ze zijn nu in hun eigen status gestart en zijn dan volgens de regels niet meer groen.
Aangezien de L1 na de L2 begon hebben ze zich denk ik keurig aan de regels gehouden. Beide paarden hadden nog geen wedstrijdervaring toen ze de L2 reden.
Correct me if I am wrong!
Citaat:Romkabouter schreef:
CounTree schreef:
Aangezien de L1 na de L2 begon hebben ze zich denk ik keurig aan de regels gehouden.
Dat hangt er vanaf of je tussentijds over mag stappen
Dat staat namelijk niet zo in het regelboek. Eigenlijk staat er helemaal niks over, dan gaan we er gewoon van uit dat het wel mag
Citaat:Je mag als ruiter een level lager starten dan je eigen status met een "groen paard" als je paard aan die regels voldoet. Er staat duidelijk dat L1 ruiters mogen starten, maar zodra ze als combi minstens 10 punten hebben, dan moeten ze uit dit lagere level. Je bent dus niet verplicht eerst 10 punten bij elkaar te rijden om terug in je eigen level te starten met dit groene paard.
Je kan het ook niet als overstappen zien. De ruiter heeft reeds een status, hij is beperkt vrij in welk nivo hij zijn "nieuwe" paard uit wil brengen.
Dat je deze paarden zowel in L1 en L2 mag uitbrengen onder bepaalde voorwaarden, dat was mij eerder ook nog niet opgevallen. En ook ik heb in het verleden dankbaar gebruik gemaakt van de groen paard regel. Maar idd als je het goed leest....kan het inderdaad en dat besef ik ook nu pas.
dofuzz schreef:als je pas in de sport komt en je hebt voor jezelf nog niet uitgemaakt of dit echt is wat je wil, en dus nog geen eigen paard hebt, kan je bij bv.NRHA beginners en rookie of AQHA novice amateur starten.
(voor een leek)dofuzz schreef:nee rk, dat is niet krom! dat is ter bescherming van de echte amateur die leuk met Z'N EIGEN paardje bezig is als hobby of sport die zoals elke hobby (veel) geld kost. dit houdt ook in dat wanneer iemand voor de amateurtitel wil strijden hij niet tegen een andere amateur moet rijden die bv Burnt Starlight uitbrengt terwijl die helemaal niet van hem is.
)