[WN] handige show info....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

handige show info....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 09:03

van internet, vond het goede info, dus denk deel t ff:

Detail Oriented
April 8, 2009

Follow these tips to make your overall look - including your saddle pad and number - tidy and balanced.

This flashy colored horse looks nice in a solid pad.
From The American Quarter Horse Journal

Whether you’re a serious competitor, a horse show mom or a trainer, you know it’s important to sweat the small stuff at horse shows. Image is everything, and you don’t want to overlook the fine points.

“Details are so important,” says trainer Dana Hokana of Temecula, California. “That extra finish really matters. In western pleasure, the main thing the judges see is your profile, so make sure it’s just right. Double-check everything.”

Before you enter the arena, Dana recommends having someone with a knowledgeable eye walk around you and your horse. Notice straps not tucked in, dusty boots or dull silver.

The American Quarter Horse Journal gives you tips on caring for your boots, polishing your silver and much more. Subscribe today and get the latest information delivered to your door!

Also, notice your saddle pad. Is it straight and even on all sides? How about your exhibitor number? Is it well-placed and balanced on the pad?

Saddle Pad Checklist

1. Front and rear views: make sure the same amount of pad shows on each side of the horse. Situate the saddle so it fits squarely over the show pad.

2. If you are showing a futurity horse, it’s particularly important that the saddle pad doesn’t appear to slant down from the hip to the withers. Young horses might already be higher in the hip than the withers, so be careful that an ill-fitted pad doesn’t make the horse appear more “downhill.” By lifting the pad up into the cantle, it appears more balanced.

3. Ideally, from the side view, the saddle should sit exactly in the center of the pad. If you cannot place it directly in the center, always put more pad behind the saddle - never more pad in front.

Trim and Slim

Another trick to looking svelte: Trim extra white space off your exhibitor number before pinning it to the saddle pad.

If part of the number is hidden slightly under the saddle’s skirt, that’s OK - just make sure each numeral will be clear to the judges.

Ideally, the number should be flush across the bottom of the pad and the rear of the saddle.

“The number should line up with the back of the saddle - not the rear of the pad,” Dana says.

More Insider Tips

You’ll be full of insider tips when you subscribe to The American Quarter Horse Journal. Leading industry professionals give you their advice and secrets.The Journal brings you the stories, articles, statistics and information you depend on for success in your horse business or hobby.

1. Horses with a lot of white are better off with saddle pads with less color,” Dana says. “Horses that are plainer-marked look better with a brighter, more decorated pad.”

2. The latigo strap and other pieces of loose leather should be nicely contained, not flopping and untidy.

3. Make sure the silver on your bridle, bit and saddle is clean.

Romkabouter

Re: handige show info....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:25

ff vertalen ;)

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:31

Hier de vertaling.

Detail Oriented
8 april 2009

Volg deze tips om uw algehele kijk - met inbegrip van uw zadel pad en nummer - nette en evenwichtig.

Deze flashy gekleurd paard ziet er leuk in een solide blok.
From The American Quarter Horse Journal

Of je nu een serieuze concurrent, een paard toon moeder of een trainer, je weet is het belangrijk dat het zweet van de kleine dingen op paard toont. Image is everything, en je niet wilt kijken uit op de mooie punten.

"Details zijn zo belangrijk", zegt trainer Dana Hokana van Temecula, Californië. "Dat extra afwerking echt zaken. In West-plezier, het belangrijkste wat de rechters zien is je profiel, dus zorg ervoor dat het precies goed. Double-check alles. "

Voordat u de arena, Dana beveelt met iemand met een deskundig oog rondlopen u en uw paard. Bericht bandjes niet verscholen in stoffige laarzen of mat zilver.

De American Quarter Horse Journal geeft u tips over de zorg voor je laarzen, polijsten uw zilver en nog veel meer. Abonneer nu en ontvang de laatste informatie die aan uw deur!

Ook mededeling uw zadel pad. Is het recht en zelfs aan alle kanten? Hoe zit uw exposant nummer? Is het goed geplaatst en evenwichtig over het pad?

Saddle Pad Checklist

1. Voor-en achterzijde uitzicht: zorg ervoor dat dezelfde hoeveelheid blokstellen toont aan elke zijde van het paard. Situeren het zadel, zodat het past vierkant over de show pad.

2. Als u met een paard de andere wereld, het is vooral belangrijk dat het zadel pad lijkt niet te schuin omlaag van de heup tot de schoft. Jonge paarden kunnen al hoger in de heup dan de schoft, dus oppassen dat een slecht uitgerust blokstellen niet het paard lijken meer "downhill." Door de opheffing van het pad naar het cantle, lijkt het meer in evenwicht te houden.

3. Ideaal, vanaf de zijkant bekijken, het zadel moet zitten precies in het midden van het pad. Als u geen plaats deze direct in het centrum, altijd meer pad achter het zadel - nooit meer blokstellen tegenover.

Trim en Slim

Een andere truc om op zoek slank: Trim extra witruimte uw exposant aantal pinning voordat het aan het zadel pad.

Als een deel van het nummer is iets verborgen onder het zadel van de rok, dat is OK - je er gewoon elk cijfer zal duidelijk aan de rechters.

Idealiter moet het getal spoelen in de onderkant van het blok en de achterkant van het zadel.

"Het nummer moet een lijn trekken met de achterkant van het zadel - en niet de achterkant van de pad," zegt Dana.

Meer Insider Tips

U wordt vol insider tips wanneer u zich abonneren op De American Quarter Horse Journal. Toonaangevende professionals geven hun advies en secrets.The Journal brengt je de verhalen, artikelen, statistieken en informatie die u afhankelijk van voor succes in uw paard bedrijf of hobby.

1. Paarden met veel wit zijn beter af met zadel pads met minder kleur, "zegt Dana. "Paarden zijn duidelijker gemarkeerd er beter uitzien met een helderder, meer versierd pad."

2. De latigo riem en andere stukken van losse lederen moet mooi opgenomen, niet flopping en slordig.

3. Zorg ervoor dat het zilver op uw tomen, bit en zadel schoon is.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 09:44

vertaalmachine? leuke zinnen af en toe :-)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:53

jah, kan je beter in het engels lezen, is het duidelijker. ik snapte het verhaal wel. maar goed. er zullen mensen zijn die het engels niet goed kunnen lezen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:09

Ik hoop dat de ruiters minder beroerd rijden als bovenstaande vertaling en dat de judges het goed lopen van een paard hoger laat scoren als het 'plaatje' wat ruiter en tuig laten zien.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 10:10

uhm..... als het niks zou uitmaken.... waarom zou AQHA zelf dan zo'n artikelen plaatsen? tuurlijk maakt het wat uit...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:17

Ach het past in de trend dat de kunst van het goed kunnen rijden ondergeschikt gemaakt wordt aan het 'show'deel.
Persoonlijk vind ik dat jammer.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:54

Of het is het kleine verschil tussen 2 goede ruiters met goed bewegende paarden (al een topic op zich 8-) )waarvan de ene qua kleding en harnachement net beter in het plaatje past.
Kortom het verschil tussen 1e en 2e.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:56

Daar kan ik in meegaan :D Maar aan 'de top' zoals PienB die ziet zal dit echt niet meer spelen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:03

Nog meer zelf.Gezien het feit dat je er van uit moet gaan dat aan de top qua rijden men zeer aan elkaar gewaagd hoort te zijn (rijtechnische zaken horen in dat andere topic 8-) ) zijn net die zeer kleine details het verschil tussen 1e en 2e.Daar zou zelfs de been/voet houding die op dat moment in is het verschil kunnen maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:11

Maar been/voet positie is ook rijtechnisch ;)
Op dat nivo troeft men elkaar al af met de hoeveelheid bling. Ik wacht nog op zadel en ruiter die kompleet in zilver (of is het al goud tegenwoordig) gedoopt en bewerkt de arena binnekomt :+

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:12

Nee niet zoals ik dat bedoel.
Goud is out

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 12:21

Rob_H: helemaal met je eens.

ennuh... in de states zijn kruizen nu helemaal hot. zadel met zilveren kruizen, headstals, sporen, zelfs showkleding. volgens mij denken ze dat God ze dan eerder laat winnen als ze de meeste kruizen hebben :-)
niet mijn smaak, mag overwaaien maar die trend ga ik niet overnemen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:24

'Overwaaien' is wel eens synoniem voor 'naar Europa verhuizen' ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 12:26

ja dat bedoel ik ook (die trend mag overwaaien naar europa maar ik doe er niet aan mee dan) sorry, kort mijn zinnen vaak in ;-)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:32

Zou voor mij wel handig zijn :D die zilveren kruizen.Rij meestal in het zwart,dus een wit boordje en ik pas er helemaal in 8-)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:35

Hoort er ook niet een bepaalde gedachte bij ;)

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:05

Die trend is er al een paar jaar. Ik hou er niet van maar blijkbaar genoeg andere mensen wel :-)

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:10

DubbelDun schreef:
Hoort er ook niet een bepaalde gedachte bij ;)

Ja Rob, en een aureooltje... O:) O:)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 13:10

tja, amerika he.... the love the lord....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:09

Praise the Lord and Pass the Ammo 8-)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:11

dropje2 schreef:

dat is alleen voor heiligen niet voor schijnheiligen 8-)
Mijn gedachten zijn puur en zuiver,en ik lieg nooit }>

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:12

Rob_H schreef:
dropje2 schreef:

dat is alleen voor heiligen niet voor schijnheiligen 8-)
Mijn gedachten zijn puur en zuiver,en ik lieg nooit }>

Tuurlijk lieverd... ik ook van jou hoor 8-)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:52

Pff ik heb het stuk wel 5 x gelezen, zowel de engelse als de nederlandse versie. Het kan aan mij liggen, maar snap er echt helemaal niets van!