[WN] world show trail

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anick

world show trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 17:41

Ik was net een filmpje aan het kijken van de world show trail. Daar reed een man, en voor iedere walk over liet hij zijn paard goed kijken. Nou miks mis mee, maar daarbij ging hij zelf ook voorover, nou bijna liggen! op zijn paard.
Het zag er een beetje typisch uit, mag dat zomaar? Wordt daar geen punten mindering in gegeven? Vond het echt geen gezicht :=

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 17:59

heb je een link naar het filmpje? dan kunnen we zien wat je precies bedoeld

14cecile14

Re: world show trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:27

Dat is juist waar je tegenwoordig punten op scoort in de trail in amerika enzo. Je paard heel overdreven laten kijken en jij zelf echt naar voren hangen ook met je teugels veel ruimte geven. En dat voor alles wat je in de stap geeft de brug op en af walk over een zeiltje een verhoogd balkje alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:51

Tja, ik vind wel meer overdreven als ik naar Worldshows kijk. Maar ik weet niet of ik als Hollandse Heikneuter in deze sport nou echt veel recht van spreken heb.
Ik vind ik het volgende filmpje nl álle gangen afschuwelijk, compleet paardonwaardig: http://video.google.nl/videosearch?q=wo ... mb=0&aq=f# Terwijl het op zich tot een 'nette prestatie' is. Jammer voor d'r van dat voetje over de balk.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:05

helemaal in het begin loopt het paardje of het stom dronken is of zwaar aan de dope
de eerste galop is achter ook meer draf als lope

ik vind aan deze parcoursen ook niks meer aan
het gaat er niet meer om hoe dapper je paard allerlei opstakels trotseert maar puur op zo langzaam mogelijk rondhobbelen over balkjes

TS kun je een filmpje vinden waarop je ziet wat jij bedoeld?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:19

Sonja schreef:

Ieuw!! :oo FRANJES aan een showblouse??? Op de WORLDSHOW?? *faints*

Ik hou wél van dit soort parcoursen :j Ik neem aan dat op een worldshow iedereen wel netjes een brug, hek, pick-up e.d. kan doen :P Moeilijkheidsgraad zit 'm dus in de meer 'technische' hindernissen.

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:19

Die eerste galop is meer een dralop :P lijkt idd nergens op. Heb in de hele proef 2 echte galopsprongen gezien, pas op het eind.
Maarja voor de rest lopen ze er wel netjes en relaxed doorheen (haast TE relaxed :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:20

Ik vind dat geen paard meer. Da's een fiets met haren.

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:23

"een fiets met haren" _O- haha :')

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:17

nelly_555 schreef:
Die eerste galop is meer een dralop :P lijkt idd nergens op.

De galop in het filmpje is een correcte 3-beat gang. Kijk maar naar het beenwerk.

- rechtsachter
- linkssachter en rechtssvoor
- linksvoor

Dat is dus een correcte linker lope.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:35

Wranglerbutt schreef:
Sonja schreef:

Ieuw!! :oo FRANJES aan een showblouse??? Op de WORLDSHOW?? *faints*

Ik hou wél van dit soort parcoursen :j Ik neem aan dat op een worldshow iedereen wel netjes een brug, hek, pick-up e.d. kan doen :P Moeilijkheidsgraad zit 'm dus in de meer 'technische' hindernissen.

over de kleding wilde ik het al maar niet hebben

ik denk dat je nog vies zal kijken hoe die paarden zullen reageren op echte "hindernissen"
ik vermoed dat ze dat totaal niet meer gewend zijn en nog wel eens behoorlijk kunnen frieken
net als dressuurpaarden die super in de ring lopen maar nooit een buitenritje maken omdat de ruiter dat niet eens durft

zet ze voor een echte sloot en ze durven er niet doorheen, een echte lange krakende grote brug met stromend water er onder en ze durven er niet over, niet te vergelijken met dat plaatje in de ring

dit zijn paarden die puur getraind worden op presteren in de ring, miljoenen balkjes hebben gelopen en half dood door de ring banjeren

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:37

dat vind ik ook met reining. zag laatst "klasgenoten"met ons aller ruben v.D.
op de cirkels lag hij paralel aan de hals van het paard, met zn vingers bijna achter de oren.met zn hele bovenlichaam over de hals gebogen verstoor je imo toch de balans.mocht zo 'n paard onverwacht stoppen, krijg je leuke effecten :D

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:42

Citaat:
ik denk dat je nog vies zal kijken hoe die paarden zullen reageren op echte "hindernissen"
ik vermoed dat ze dat totaal niet meer gewend zijn en nog wel eens behoorlijk kunnen frieken
net als dressuurpaarden die super in de ring lopen maar nooit een buitenritje maken omdat de ruiter dat niet eens durft

Denk ik ook :j

nelly_555

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:52

Romkabouter schreef:
nelly_555 schreef:
Die eerste galop is meer een dralop :P lijkt idd nergens op.

De galop in het filmpje is een correcte 3-beat gang. Kijk maar naar het beenwerk.

- rechtsachter
- linkssachter en rechtssvoor
- linksvoor

Dat is dus een correcte linker lope.

Toch ziet het er heel vreemd uit :?
Net of de achterbenen nog draven maar de voorbenen al wel die galopsprong maken...

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:01

Niet zo'n hele intelligente input maar wat mij vooral opviel is dat zo'n nep staart er ook wel erg nep uitziet. Zal het filmpje nog een keer kijken en dan niet meer op de staart letten" *D

samba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:02

sorry verkeerde smiley

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 22:44

Ik weet niet hoe je hier een link moet plaatsen. Maar bij youtube moet je blaze on the border world show in voeren, zo heet dat filmpje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:57

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 07:31

ja hij doet het heel netjes inderdaad! geen aanmerkingen daarop. Maar vond het er zo typisch uitzien. Wordt dat wel gewaardeerd dan dat je zo voorover gaat zitten. Het is wel duidelijk dat hij zijn paard helpt.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:37

Jeeeeeeeeee, knap !!!!!!
Het gaat idd erg langzaam, maar dat kan ook niet anders......

Hoe lang van te voren weten ze de proef ? Ik zou dat nooit kunnen onthouden!

En over dat voorover buigen, daar worden geen punten aftrek voor gegeven.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:47

(buiten het feit dat het erg goed gereden is, en t paard perfect getraind,) vind ik het paard zo robot-achtig. geen enkele expressie. hij kijkt ook niet naar de hindernissen, hij buigt zn hoofd, zoals geleerd.ik snap niet dat een jury dat niet bemerk. willen ze weer die peanutollers terug, die z net bij de pleasure willen afschaffen?er is duidelijk een verschil tussen een paard wat onderzoekt, en een die zonder te kijken zn hoofd naar beneden brengt...
in een echte trail, buiten dus, zou ie denk ik dood blijven :P

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:14

Ik vind het wel knappe trail parcours, maar dat overdreven voorover buigen vind ik maar een stom zicht. Net alsof het paard het niet kent.

Als ik buiten iets vreemds tegenkomt en mijn paard wil snuffelen, ja dan buig ik ook naar voren, maar da's omdat mijn paard het echt wil onderzoeken omdat hij het niet kent of vertrouwt. In zo'n trailparcours hoeft dat paard dat niet meer te onderzoeken, volgens mij doet zo'n dier het al slapende :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:53

Ik snap niet wat er op tegen is? Het paard loopt netjes en tactmatig en let perfect waar zijn benen zijn met de balken.
Ik vind het persoonlijk wel mooier als een paard wat 'kijkt' dan dat een paard er maar gewoon overheen dendert.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:02

ja maar hij kijkt niet! hij buigt zn hoofd naar beneden, op bevel.wat is het nut daarvan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:29

Hij zal ten eerste iig wel opletten, je maakt het paard attent dat hij zo over een 'hindernis' moet. En imo is dit ook gewoon mooier dan een paard wat gewoon over de balken heen loopt. Kwestie ook van smaak denk ik.