Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik geef zelf ook les en ja soms heeft een combinatie ( want daar ben je als instructeur mee beizg) wat enthousiasme nodig om net dat stukje verder te komen, maar dit mag zeker niet inhouden dat je er geen plezier in hebt. Mijn mening is baasje blij, paard blij
Dat een instructeur wonderen kan verrichten met een paard dat is leuk, maar jij en je paard moeten dit samen ook waar kunnen maken. Als het niet goed voelt? Blijf je hart volgen en zeker met deze instructeur praten om duidelijk te maken wat je wel en niet wil. Tenslote gaat het om jullie
Loes'sCorner schreef:Ja ik ben zelf ook erg enthousiast en wil graag, maar met de klemtoon op plezier en niet moeten!
Want dan raak in in de stress, word ik onzeker en dat voelt Wodan en hij word dan nerveus omdat hij denkt iets fout te doen.....
Ik kijk het ook zeker nog even aan, heb de laatste les met hem gepraat en het was wel duidelijk dat dit het niet voor ons was, zelf mijn vriendin die bij mij in de les zat heeft aangekaart dat het teveel is voor ons.
Ik hoop dan ook dat hij er wat mee doet.

Loes'sCorner schreef:De laatste 15 min. van de laatste les heeft hij het anders aangepakt bij Wodan en mij, rustiger in zijn stem, niet zoveel druk en toen ging het ook super.......stiekem hoop ik dat hij dit de volgende keren ook volhoud en ons voorlopig een beetje ontziet en wat meer de nadruk op gewenning en plezier legt tot Wodan en ik er geestelijk klaar voor zijn om al die oefeningen uit te voeren zonder dat we al in de stress raken van de gedachte en bij voorbaat al denken acht dat lukt ons NOOIT!

), ging het allemaal wat beter.