[WN] Quarter/paint gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

macke

Quarter/paint gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 20:02

Weet niet precies waar ik hem moet plaatsen, maar wij zoeken een leuk gezond!! quarterhorse of paint die niet extreem duur is.
Mijn vechtgenoot is helemaal gek van Western en wil nu deze sport gaan beoefenen.
Hij heeft veel renpaarden getraind, maar doordat dat in nederland in een afgaande lijn is en we altijd moeilijk een goede jockey voor onze paarden konden krijgen zijn we daar onlangs mee gestopt.
Onze engelse volbloeds staan nu te koop (3) en zodra ze verkocht zijn wil hij graag met de western beginnen.
We hebben dus nog even tijd om goed te zoeken, maar vind dit erg moeilijk er wordt weinig aangeboden en ze zijn vaak duur ( in vergelijking met ev).
Wel is heel leuk dat wij een merrie hebben die afstamt van Storm Cat en nu las ik dat men ev gebruiken in kruising met quarters.
Als jullie wat weten hoor ik dat graag!!

Groetjes Macke

cissy

Re: Quarter/paint gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:19

als je de sport echt serieus wilt gaan beoefenen zul je toch naar een kwaliteitspaard moeten gaan uitzien en die zijn nog altijd vrij prijzig.
en welke tak van de sport wil je gaan beoefenen, voor reining heb je een ander type paard nodig dan voor de pleasure.
Heeft hij al lessen gevolgd en gekeken of het uberhaupt iets voor hem is?

macke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 21:37

Lessen volgt hij inmiddels en reining lijkt hem het meeste te passen maar de andere takken van sport wil hij ook uitproberen.
Ik ga niet uit van 1000 euro of zo, maar vind de prijzen toch best hoog ( weet ook dat je voor een goed paard moet betalen).
Maar in de US zijn de paarden "goedkoper"dan in hier in ons landje. En het lijkt of je weinig keus hebt, maar we zijn dan ook nog maar net bezig met zoeken. Als je een dressuurpaard zoekt kan je overal wel wat vinden maar met quarters/paints lijkt dit veel moeilijker omdat je de adressen nog niet weet.
Vandaar mijn oproep.

Salleke25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:45

macke schreef:
Maar in de US zijn de paarden "goedkoper"dan in hier in ons landje.

In amerika zijn de westernpaarden juist duurder. Er wordt daar veel meer beoefent en er gaat veel geld in om.

je kan bv op sites kijken (marktplaats) hoe duur een paard kost. je hebt er een van 5000euro of 10.000euro of zlfs nog duurder.
op plaatjes is alles wel mooi. missschien kun je vragen of iemand in jouw omgeving ( trainer/instucteur) die verstand heeft van paarden.
eventueel kan deze persoon meegaan als je een paardje op het oog hebt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:23

macke schreef:
Maar in de US zijn de paarden "goedkoper"dan in hier in ons landje.

Salleke25 schreef:
In amerika zijn de westernpaarden juist duurder. Er wordt daar veel meer beoefent en er gaat veel geld in om.

Er gaat in totaal meer geld om omdat er veel meer zijn en écht goede paarden zullen daar ook nog wel duurder zijn als hier.

Maar als je hier leuk mee wilt komen op nationaal niveau dan heb je daar al een beleerd paard voor net zoveel als je hier voor een veulen betaald.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 15:28

Neem anders een keer contact op met Ed Gosen (www.edgosen.com)

Zij hebben zelf paarden te koop staan, weten waar er paarden te koop staan en kunnen eventueel ook paarden voor je importeren vanuit Amerika.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:05

Ik zou idd eens met iemand gaan praten die goed op de hoogte is van het aanbod van nu. Op het tabje 'Western Fokkerij' zijn zat stallen en namen te vinden met een goede reputatie waar je terecht kunt. Met hen kom je er gauw genoeg achter of jullie budget toereikend is. Mijn eigen ervaring is wel dat je met een quarter of een paint eigenlijk nooit 'goedkoop' uit bent, maar ik denk dat je met behulp van iemand die er goed in thuis is best een leuk paard zal vinden hoor. Succes in ieder geval !

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:07

zoek je echt een paardje met papieren etc?
van een bepaalde afstammeling?
Want dan is het volgens mij idd dat je een hoop centjes moet neertellen... Maar das met ieder paardje met papier volgens mij.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:30

En dan is nog de vraag of je per se een raspaard wilt, dit heeft natuurlijk echte voordelen (zoals rassenshows etc) maar er zijn genoeg niet QPA die het erg goed doen in de westernsport en dan zit je al vaak in een lagere prijsklasse.

priscillak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:55

ik weet dat er een aantal paarden op de double r ranch in diemen te koop staan, in aalsmeer bij het natural western riding centre staat een hele leuke paint en bij de lone star western stable in Alphen aan den rijn staan een aantal goed getrainde quarters en 2 jonge quarter hengstjes te koop.
suc6

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:25

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:48

Als je het goed wilt doen zou ik voor een quarter gaan.
In amerika is er veel keus en zijn ze echt wel goedkoper, daar krijg je betere bloedlijnen met betere training voor minder geld.
Daarbij nog eens de gunstige dollarkoers en crisis in usa maken het nu een paradijsje om daar te kopen.
Dus als je die mogelijkheid hebt zou ik usa zeker overwegen!!
Shipping is rond de 3.500 euro totaal, zelfs dan is het nog goedkoper. Daar koop je voor 10.000 een top paardje waar de paarden die hier 20 kosten niet Aan kunnen tippen.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:55

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:04

Pien B: je vergeet de Tax, keuring,boarding, hauling en misschien ook nog een eigen retourticket, als je het paard eerst zelf wilt rijden voordat je koopt, dus toch weer "iets" extra kosten erbij. ;)
En geloof me, de echte toppers, ook de toppers in de dop, gaan niet voor 10.000 weg, zeker niet naar Europa.
Goede paarden blijven duur, waar ze ook staan, ook in de US!
Maar ik weet niet eens op TS in die kwaliteit en prijsklasse zoekt!

Huslin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 23:53

Het is zeker de moeite waard om een paard uit Amerika te laten komen!
Voor een leuk paard ben je in verhouding minder uit dan hier in europa!

Maar voor een volwassen paard zou ik ook zeker naar Amerika vliegen om hem even te rijden!
Wij hebben zelf ook een paard over laten komen vorig jaar!
Ik ben er dan wel niet heen gevlogen, want ik heb een veulen gekocht!
Dat zou dus een beetje onzin zijn geweest!

Je moet inderdaad zeker rekening houden met onder andere de vervoers kosten van de ranch naar de quarantine plek en die liggen op 1 dollar de mile.
Dan de quarantine(wij hebben het via Ned Point gedaan)waar hij een maand moet blijven, waarvan de kosten op dit moment 4550 dollar liggen.
Dit is wel incl de bloed testen en en vliegreis en dergelijke!(bekappen zit daar niet bij in)
En dan de invoerrechten die afhankelijk zijn van van wat het paard gekost heeft(zorg dus voor een rekening!)
De invoer kosten hangen af van dat het een merrie of hengst of een ruin is!
Merrie en hengst zijn 6%
Ruin 19%(omdat je met een ruin niet kunt fokken word het gezien als een luxe artikel,vandaar 19%)

Ondanks al deze toeters en bellen ben ik erg blij dat wij het toch door gezet hebben!
Ik vond het zeker de moeite waard!

Nu heb je een beetje een beeld van wat een paard over laten vliegen kost en wat je tegen komt!
Vergeet je verzekkering niet natuurlijk!
op www.westerngids.nl staat vast ook nog het een en ander aan leuke paarden voor als je toch in nl wil zoeken.
Ik heb mijn paard uit Amerika op deze site gevonden www.equine.com

Groetjes Carmen

macke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 19:20

Hoi
Ik krijg heel veel reacties uit alle hoeken :D
SUPER!!!
We zijn nog aan het zoeken, kijken en veel meer ook de usa is een optie, maar daar moet je de voors en tegens goed afwegen!!
Alle reacties zijn nog steeds welkom!!

Enneh we vechten niet echt hoor :P (soms...) :D

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:36

je kunt ook, als je niet te duur wilt uitgaan, een haflinger kopen. ze zijn dan wel niet top paarden in de western. maar je kunt daarmee ook goed western rijden, eigenijk met alle paarden. wi hebben zelf ook een haflinger die we western aan het berijden zijn. maar als je daarvoo ook echt top western wilt rijden dan zou ik wel voor een quarter kiezen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 17:46

Tinkers zijn ook best leuke westernpaardjes hoor.
Ik las hier eerder al dat iemand het over Lone star western stable had, en daar staan inderdaad leuke quarters te koop. Ik heb 1 van de merries daar verzorgt, is echt een superleuk beestje! Heel rustig, pakt dingen goed op, niet schrikkerig en kan je ook lekker mee buitenrijden enzo. Alleen als je al een helemaal getraind paard wil zou ze niet geschikt zijn, ze moet nog veel leren. Als je zou willen kan ik wel wat foto´s sturen. Heb er geloof ik wel aardig wat :P

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:34

drafbalk schreef:
je kunt ook, als je niet te duur wilt uitgaan, een haflinger kopen. ze zijn dan wel niet top paarden in de western. maar je kunt daarmee ook goed western rijden, eigenijk met alle paarden. wi hebben zelf ook een haflinger die we western aan het berijden zijn. maar als je daarvoo ook echt top western wilt rijden dan zou ik wel voor een quarter kiezen.

wil je aub niet vloeken hier? :-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:35

Warbling schreef:
Ik las hier eerder al dat iemand het over Lone star western stable had, en daar staan inderdaad leuke quarters te koop. Ik heb 1 van de merries daar verzorgt, is echt een superleuk beestje! Heel rustig, pakt dingen goed op, niet schrikkerig en kan je ook lekker mee buitenrijden enzo. Alleen als je al een helemaal getraind paard wil zou ze niet geschikt zijn, ze moet nog veel leren. Als je zou willen kan ik wel wat foto´s sturen. Heb er geloof ik wel aardig wat :P

en jij moet echt je mond gaan spoelen! een tinker.... hoe durf je...
:-)
(opmerking met een knipoog)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:31

Pienb schreef:
Warbling schreef:

en jij moet echt je mond gaan spoelen! een tinker.... hoe durf je...
:-)
(opmerking met een knipoog)

8-) Nouja t was maar n suggestie.. :P Ik rij n tinker die aardig goed in trail is.. Beetje kan spinnen.. Ik bedoel het zijn leuke dieren en best aardig om mee te beginnen als westernruiter ^-^

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 23:43

gelukkig snap jij de knipoog wel :-)

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:54

Pienb schreef:
drafbalk schreef:

wil je aub niet vloeken hier? :-)

hoe bedoel je vloeken??

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:58

laat maar, was een grapje

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 21:59

ow, hahaha, ikzelf neem alles vaak letterlijk op, dus srry.