[WN] DSBA stopt?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hobbelheks

DSBA stopt?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 21:46

Anoniem

Re: DSBA stopt?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:51

Wat jammer zeg!

Wat ik op de site lees gaat het vooral over het NK 2009 vd FNW maar er zijn toch nog genoeg andere shows waar de DSBA kan?
Enfin, de bestuursleden van de DSBA zullen er vast goede redenen voor hebben.

Toch blijft het jammer.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:23

jammer ;(
ik snap alleen niet waarom de DSBA lid 'moeten' worden van de FNW om mee te doen aan het NK. de 'quarters' doen jaren mee zonder lid te zijn van de FNW.
em de NRHA deed in 2008 ook mee.
gaat lekker met de westernsport zo. -O-
ach..... ik zie al wie er in het dagelijks bestuur zit |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:25

En wat is er bij de FNW aan de hand dan? Hoezo is Peter Vet ineens (interim) voorzitter? (is dat te combineren met het voorzitterschap van de WRAN?) Waar is Jan Trel gebleven?
Niks voor Rob Hotton om zomaar iets op te geven, daar is heel wat voor nodig...

Ziet er uit als een ernstig parasitaire infectie in westernland...

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:41

DSBA terziele? Heel erg jammer! -O-

Jos schreef:
ik snap alleen niet waarom de DSBA lid 'moeten' worden van de FNW om mee te doen aan het NK. de 'quarters' doen jaren mee zonder lid te zijn van de FNW.
em de NRHA deed in 2008 ook mee.

Goed punt, Jos :\
Ik vrees ook dat het er op neer komt dat er iemand uit het FNW-DB een persoonlijke agenda heeft |o

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:43

Sonja schreef:
Ziet er uit als een ernstig parasitaire infectie in westernland...

ja, wat erg toch m dat 1 klein beestje voor zo'n ravage kan zorgen

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:02

Ik vind het in ieder geval vet sneu voor de mensen die er zoveel moeite en tijd ingestoken hebben! :j

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:07

als de FNW met 1 maat meet, dan wordt het een klein NK'tje
met alleen WRAN, Paints en DAWRA.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:32

Diep triest dat het zo moet lopen.

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 23:58

Tja, ik kan het alleen maar met jullie eens zijn, vreemde wisseling van de wacht. Had ook meer vertrouwen in Jan Trel dan in de nieuwe bestuurder.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:50

Eeuwig zonde, dat zo'n mooi initiatief de kop in wordt gedrukt.
En voor wat voor vage reden kan de DSBA niet aan het FNW-NK meedoen eigenlijk???
Waarom kan er dan wel een combi met de NQHA en de DRHA zijn, terwijl hun ook geen lid van de FNW (willen) zijn???
Word wel een hele kleine overkoepeling van westernsport zo, met nog alleen de WRAN, DPHC en DAWRA erin.
Loopt het zo niet z'n doel mis?? Misschien is wel de verkeerde club verdwenen? O:) :D :Y)
Ook vreemd is dat de WRAN en de FNW dezelfde voorzitter hebben? Beetje raar besturen zo, met 2 petten op!

Er zal vast een goede verklaring voor zijn, dat Rob de motivatie niet meer kon opbrengen, om door te gaan.
Jammer,.......... ;(

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:26

Ik heb natuurlijk dezelfde vragen als de rest. Hoe kán het dat andere verenigingen wel mee kunnen doen en de DSBA niet?? Zo onwijs jammer dat de Federatie blijkbaar niet het belang van de westernsport voorop zet.

Ja, dat viel mij ook al op Vanes. Er zijn nog maar 3 verengingen bij, waarvan de DAWRA natuurlijk wel heel klein is (no offence Arabjes, jullie weten wie het zegt ;) ) en de DPHC overigens de enige met een Amerikaans "moeder" vereniging.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:29

Nou ik vraag me vooral af hoe de bestuurswijziging in gang is gezet, die volgens de site niet zo netjes is gegaan.
Het was me al opgevallen dat Jan Trel weer op bokt gespot was. En dat iemand anders nu interim is.

van de site van de DSBA
Citaat:
Maar om toch genoeg onderdelen op het NK 2008 te mogen uitschrijven werden we lid, ook gezien het feit dat we wel vertrouwen hadden in het toenmalige dagelijks bestuur van de FNW.

In oktober 2008 zijn we weer uit de FNW gestapt omdat er een bestuurwisseling in het dagelijks bestuur had plaats gevonden die niet erg fraai in scene was gezet.

Dit hebben wij in een brief aan de FNW kenbaar gemaakt en laten weten dat wij geen enkel vertrouwen hebben in het huidige DB van de FNW en wij derhalve afstand wilden nemen van de FNW. Maar tevens hebben wij aangegeven dat wij graag de doelstelling van de FNW steunen door weer lid te worden als het huidige DB vervangen is.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:46

Jos schreef:
jammer ;(
|o

na wat tel. gesprekjes kan ik antwoord geven op mijn eigen vraag :+

de DRHA, NQHA, en DSBA zijn nederlandse verenigingen.
op het NK zijn tot nu toe geen DRHA en NQHA onderdelen uitgeschreven.
wel AQHA en NRHA. dat zijn amerikaanse organisaties die los staan van de FNW
als je als Nsba, Drha, en Nqha , (de nederlandse tak dus). mee wilt doen aan het NK , dan moet je wel lid zijn van de FNW.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:52

Owkeejj,..maaruh daar wordt de overkoepeling niet echt groter van! :D ;)
Maak mij ook niks uit, al word het FNW = WRAN ! :=

Wat ik me wel afvraag is, waren er geen mogelijkheden om de DSBA-klasses bij/samen met andere organisaties mee te organiseren?

Wie kan ons verlossen met al die vragen?? :D ;)
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 19-01-09 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:56

wat ik begrepen heb is elke organisator vrij om een Nsba, Nrha , Aqha, Apha te organiseren.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 11:58

Werkt het bij de NSBA net zo als bij bv de Paints (sorry, daarmee ben ik het meest bekend)? Ik kan als complete buitenstaander nl. ook een APHA show organiseren *edit: zie dat Jos het ook al aankaart*. Dan mag mijn show volgens bovenstaande richtlijnen ook meedoen op het NK. Maar als de DPHC uit de FNW zou stappen, mag deze niet meedoen. Dan heb je dus wel een Paintsshow op het NK, maar niet via de DPHC.

In het verlengde daarvan zou je met de huidige regels zelfs dus zowel een APHA als een DPHC show kunnen hebben op het NK? Da's nog eens leuk voor de Paintliefhebbers :D .

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:00

@Jos: Tuurlijk, dat begrijp ik ;) ,maar vaker is het financieel wat haalbaarder om onkosten te delen. ;)
@Mac; dus als de NSBA (en niet als de DSBA) had het wel gekunt, maar geen NL-titel dan.

Pffff,.....wat een gedoe weer allemaal ,hey! :roll: :D
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 19-01-09 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:05

_Vanes_ schreef:
@Jos: Tuurlijk, dat begrijp ik ;) ,maar vaker is het financieel wat haalbaarder om onkosten te delen. ;)
@Mac; dus als de NSBA (en niet als de DSBA) had het wel gekunt, maar geen NL-titel dan.

Pffff,.....wat een gedoe weer allemaal ,hey! :roll: :D

krijg je straks gewoon gecombineerde westrijden met APHA, AQHA en DSBA.
:D
Laatst bijgewerkt door Jos op 19-01-09 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:05

Jos schreef:
Jos schreef:
jammer ;(
|o

na wat tel. gesprekjes kan ik antwoord geven op mijn eigen vraag :+

de DRHA, NQHA, en DSBA zijn nederlandse verenigingen.
op het NK zijn tot nu toe geen DRHA en NQHA onderdelen uitgeschreven.
wel AQHA en NRHA. dat zijn amerikaanse organisaties die los staan van de FNW
als je als Nsba, Drha, en Nqha , (de nederlandse tak dus). mee wilt doen aan het NK , dan moet je wel lid zijn van de FNW.

Ik had inmiddels dezelfde info verkregen :j

Ik heb bij 1 van de FWN-aangesloten verenigingen geinformeerd hoe het zit met de z.g.n. 'in scene gezette bestuurswisseling'. Dat blijkt niet zo mysterieus als ik vermoedde; het voorzitterschap van de FNW rouleert tussen de aangesloten verenigingen. Dit zou in de statuten zijn vastgelegd.

Hoe logisch het ook lijkt dat de 'schuld' van het teloorgaan van de DSBA in bepaalde hoek te zoeken is, het verhaal wat ons nu via de site van de DSBA bekend is geworden, is mogelijk onvolledig en 1 slechts kant van het hele verhaal.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:10

@Jos: HEY :)* , Zullen we dan daar weer een overkoepelende vereninging voor maken? :+ :Y)
Laatst bijgewerkt door _Vanes_ op 19-01-09 12:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:12

WB: misschien was het in dit geval wat 'handiger' geweest om met een andere voorzitter te beginnen. :D
de huidige ligt niet bij iedereen lekker

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:14

Jos schreef:
WB: misschien was het in dit geval wat 'handiger' geweest om met een andere voorzitter te beginnen. :D
de huidige ligt niet bij iedereen lekker

Couldn't agree more 8-)

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:14

_Vanes_ schreef:
@Jos: HEY :)* , Zullen we dan daar weer een overkoepelende vereninging voor maken? :+ :Y)

ik ben meer van iedereen op zijn eigen eilandje 8-) Y;(

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:17

Haha, grapje Jos! :D

@WB: Zeker zal ieder verhaal 2 kanten hebben, maar van welke club was JanT dan? Dat was toch ook eerst de WRAN? Dus wat wordt er dan gerouleerd?