[WN] Paard gezocht voor EK London

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arrows

Paard gezocht voor EK London

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 17:47

Hallo allemaal!

Het NQHA jeugdteam gaat dit naar het EK in london.
Dit is alleen toegankelijk voor quarter horses,
Ik zit in het team met een appaloosa en ben dus hard opzoek naar een quarter.

Ik vraag me af of hier mensen zijn die een quarter hebben en deze mee willen geven? Of iemand weet die daar misschien interesse in zou kunnen hebben?
Het EK is in Juli. En tot die tijd moet er dus wel getraint worden.
Daarom zou ie dan dus ook mee moeten naar trainingen en wedstrijden.

En ja, omdat ik er toch op moet trainen is het wenselijk dat ie in de buurt staat. ( Midden-Limburg )

Het liefst een pleasure paard, of allround. Want ik ben absoluut niet goed in reining.

Hopelijk is er iemand die me verder kan helpen.
Laatst bijgewerkt door Arrows op 14-01-09 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

PridesRanch

Re: Paard gezocht voor EK London

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:01

Als je in het jeugdteam van het NQHA snap ik niet dat er geen paard voor je beschikbaar is.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:04

Hoe kan je dan met een appaloosa bij de jeugdteam van quaters rijden??

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 18:13

Elliebelle schreef:
Hoe kan je dan met een appaloosa bij de jeugdteam van quaters rijden??

dit is voor mij het 2e jaar in het team, en hun uitgangspunt was het trainen van de jeugd.
En dit kon als uitzondering ook met een appaloosa. Omdat er geen appaloosa jeugdteam is.

Mientje_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:39

heej meissie...

ik hoop voor je dat je een leuk paardje vind waar mee je het ek kan rijden:D
hoe gaat het verder?
en met je paardje?
met hoeveel mensen zit je nou in het jeugdteam?

xx

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:26

AT Elliebelle,

Het jeugdteam van de NQHA staat open voor alle rassen gewoon omdat ze graag open willen staan voor alle jeugd! Zo hebben we ook al eens een paint in ons team gehad!

AT Bubbels,

Aangezien ze geen Quarter heeft en deze op the Euro Youth Cup wel genoodzaakt is.
In 2007 heb ik deze show meegereden en omdat ik op dat moment geen beschikking had over een quarter die dat niveau daadwerkelijk aan kon heb ik destijds een quarter geleased van Peggy de Kraa. Drie andere ruiters van mijn team van toen hebben dit ook gedaan omdat ook zij niet het juiste paard tot hun beschikking hadden. Dus 2 jaar geleden hebben 4 van de 5 ruiters een paard geleased. En voor zover ik de ruiters van het huidige team ken denk ik dat er nog meer ruiters een paard van iemand anders zullen moeten leasen. En daarom wordt er dus door Nadieh een beroep gedaan op Quarter-eigenaren die het leuk vinden om hun paard te verleasen (of gewoon voor niets) aan een jeugdruiter die geen goed paard beschikt. En ik weet zeker dat deze mensen er zijn! En helemaal voor een goede ruiter als Nadieh!

Nou meid ik hoop dat je snel een leuke quarter eigenaar kunt vinden zodat je lekker voor het ek kunt trainen! (anders kun je altijd die boef van mij nog meenemen haha! gekheid)

Groetjes,

Cecile mager
(ex jeugdteamlid)

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 21:39

ik denk dat cecile het zo wel goed heeft uitgelegt haha :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:00

Ik duim voor je dat je een geschikt paardje vind, het lijkt me een ontzettend leuke uitdaging om met een ek mee te doen!

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 22:06

troi schreef:
Ik duim voor je dat je een geschikt paardje vind, het lijkt me een ontzettend leuke uitdaging om met een ek mee te doen!

dankjewel!

Mientje_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 22:44

heel veel suc6 nadieh voor wel onderdeel zoek je?

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 09:11

Hoi xxNadiehyx ik heb helaas geen paard voor jou onderdeel maar mocht er iemand een reiner zoeken dan ben ik bereid daar over te praten. Maar zou wel eerst alle ins en outs willen weten en een plan willen horen etc.. Ik beloof nog niks omdat er teveel onzekere factoren zijn en het absoluut met klikken. Brat With A Gun gaat het over die ik in gedachten heb ze is altijd een fijn jeugd paard geweest in USA. Je kunt me mailen onder info@caitewickwesternstables.com

Groeten en succes!

Karolien

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:31

anika schreef:
Hoi xxNadiehyx ik heb helaas geen paard voor jou onderdeel maar mocht er iemand een reiner zoeken dan ben ik bereid daar over te praten. Maar zou wel eerst alle ins en outs willen weten en een plan willen horen etc.. Ik beloof nog niks omdat er teveel onzekere factoren zijn en het absoluut met klikken. Brat With A Gun gaat het over die ik in gedachten heb ze is altijd een fijn jeugd paard geweest in USA. Je kunt me mailen onder info@caitewickwesternstables.com

Groeten en succes!

Karolien

Ik wil even zeggen dat ik dit echt een heel mooi aanbod vind! Ik hoop dan ook dat je iemand van het jeugdteam blij kunt maken als alle voorwaarden goed zijn!

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 20:59

heel erg bedankt voor alle positiever reacties, en als iemand nog iets weet hoor ik dat graag:)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 19:58

ik heb ook een allrounder (reining gefokt, zie mn site) die nu staat te niksen, maar ik wil net als Karolien eerst all ins en outs weten voordat ik ja zeg.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-09 11:17

Hallo allemaal

Gisteren ben ik wezen kijken naar een reining paard, en ben zo tot de beslissing gekomen dat een reiner op het moment gewoon geen oplossing is.
Ik ben dus echt op zoek naar een pleasure paard of een allrounder.
Is er iemand die me hiermee verder kan helpen? Of iemand weet die mij verder zou kunnen helpen?

groetjes!

barrelracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:04

Moet deze QH in Nederland zijn ? anders moet je men zus (sassy4barrel) even een berichtje sturen.
zij rijd in italié en kent iemand met een grote ranch die veel paarden verkopen maar ook af en toe doen
verleasen voor grote wedstrijden. meestal voor de barrel maar hebben ook reining, allround en pleasure
paarden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:10

jammer dat je zo ver weg woont. ik zit bij rotterdam..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 17:48

Nadieh is wezen proefrijden gisteren op mijn paardje, en het ging best goed vond ik! Miss probeert iedere nieuwe ruiter uit om te zien of ze haar respect verdienen ;) en uiteraard ook nu weer bij Nadieh, maar die pakte het goed op en was er niet zo van onder de indruk gelukkig.

Het zou voor haar alleen wel beter uitkomen als er een paard bij haar in de buurt stond waar ze mee mocht rijden. Ze kan mijn paard ook meenemen naar Limburg maar dan heeft ze wel dubbele stallingskosten.
Dus als iemand in haar omgeving nog wat weet/heeft?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:27

er blijken toch iets meer haken en ogen aan te zitten als we in eerste instantie dachten....
paard moet worden bijverzekerd want mijn verzekering is niet toereikend en er zal een contract moeten worden opgemaakt om eea uit te sluiten of juist in te sluiten. Vooralsnog krijg ik dat niet zomaar juridisch en verzekeringstechnisch dichtgetimmerd.

Heeft hier nog iemand tips?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 18:42

Ik ben daar dus gewoon *niet* in thuis.
Ik ben heel hard aan het denken; is er niet een ander forumonderdeel op Bokt waarbij dit soort dingen ook voorkomen?

Ik herinner me nog wel een topic waarin iemand een paard leende om een grote (endurance?)wedstrijd mee te rijden, maar dat paard kwam al uit de omgeving van de plaats waar de wedstrijd werd gehouden...

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:03

cissy schreef:
Nadieh is wezen proefrijden gisteren op mijn paardje, en het ging best goed vond ik! Miss probeert iedere nieuwe ruiter uit om te zien of ze haar respect verdienen ;) en uiteraard ook nu weer bij Nadieh, maar die pakte het goed op en was er niet zo van onder de indruk gelukkig.

Het zou voor haar alleen wel beter uitkomen als er een paard bij haar in de buurt stond waar ze mee mocht rijden. Ze kan mijn paard ook meenemen naar Limburg maar dan heeft ze wel dubbele stallingskosten.
Dus als iemand in haar omgeving nog wat weet/heeft?

Ik heb alleen een tip wat stalling betreft. :o
Ik heb ook wel eens een paard van een ander te rijden gehad en dan ruilen wij de paarden om, Dus dan ging één van onze paarden bij de ander op stal en haar paard kwam bij ons op stal dan waren de stalkosten gelijk. ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:15

maar ik ga niet Nadieh dr paard rijden, ;) ik wil voor de mijne juist een ruiter zoeken want ze staat nu te niksen omdat ik geen zin meer heb om te rijden.... na 33 jaar paardrijden word ik het rijden eerlijk gezegd een beetje zat en dat dagelijks terugkerende ritueel van uitmesten etc, maar om dr nou te verkopen vind ik ook weer wat ver gaan, ik heb haar al 13 jaar. Ik ga braaf elke dag naar stal en ze komt er dagelijks uit, maar ik rij veel te weinig, paard verveelt zich dus.

Heel wat mensen hebben mij dit hele verhaal afgeraden omdat er teveel geregeld moet worden (wat als ze ziek wordt of een been breekt in de wei of er gebeurt iets onderweg naar een wedstrijd) en de kosten voor hoger verzekeren (moet dan weer opnieuw röntgen keuring etc) dan zo hoog oplopen dat het zonde van het geld is voor alleen die ene wedstrijd. Het is leuk dat ze daaraan mee wil doen maar de selectie is nog niet zeker en deelname dus ook niet heb ik begrepen.
Ik dacht dat dit een mooie oplossing zou zijn maar het is gewoon niet haalbaar zo 123.
Als ze nou om de hoek zou wonen was het wat anders maar dit gaat over een verhuizing naar andere kant van het land en dan wordt het verhaal anders.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:49

Zonde, anders was het voor beiden een fijne oplossing geweest, zo te horen...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 11:28

Ik heb nu definitief uitslag van mijn verzekering, paard kan vanwege haar leeftijd (ze wordt 16) niet meer hoger in de verzekering worden genomen, alleen nog lager :) Er zou inderdaad een nieuwe volledige keuring moeten komen en dan zou de premie ook leuk veranderen, maar paard is nu te oud.
helaas.....

Doris200

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:38

Helaas, ik heb ook alleen een Reiner voor je, en meteen niet de gemakkelijkste.
Wel nog een Pleasure paard, maar hengst dus die valt ook af voor een jeugdruiter.
Tja, of een Paint....

Ik hou mijn ogen en oren open voor je