Nu zit ik toch weer te denken om over te stappen naar Western, de stijl van rijden lijkt mij toch meer ontspannen en dat (o.a.) spreekt mij heel erg aan. Ik wil misschien een keer een proefles gaan vragen bij een instructrice in de buurt, maar er is eigenlijk één ding wat mij tegenhoud over te stappen:
Ik heb nu een hele leuke verzorgpony, waar ik drie keer per week op rijd, en dan heb ik ook nog 2 keer per week les. Ik moet dan dus stoppen met die verzorgpony, denk ik, want het lijkt mij niet prettig om 2 dissiplines tegelijk te beoefenen (iemand die daar ervaring mee heeft?). Dan zou ik één keer per week kunnen lessen (of max. 2, ligt er aan hoe duur die lessen zouden zijn), maar het is voor mij een enorme overstap om van 5 keer per week naar 1 of 2 keer te gaan... Bovendien zou ik dan voorlopig geen nieuwe (western gereden) verzorgpony kunnen zoeken, omdat ik daar echt niet genoeg ervaring voor zou hebben.
Op zich zou íets meer extra tijd niet slecht uitkomen, maar zóveel? Hoe kijken jullie hier tegenaan? Hoop dat dit het voor mij ook een beetje kan verhelderen. Ik weet op het moment namelijk echt niet wat ik wil

Dan nog één ding: om me wat meer in Western te gaan verdiepen wil ik mss voor kerst het boek 'go west' (oid) gaan vragen. Is dit boek wat de bedoelingen en de 'sfeer' een beetje duidelijk weergeeft?

. Ik ken alleen 'geen gel*l, trek hem in een krul!' (opgelet: ik pas deze methode NIET, ik herhaal NIET toe! Voor ik hier een opmerking krijg voor iets anders dan mijn vieze woorden-gebruik