[WN] Pleasureprobleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Doranne

Pleasureprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 22:53

Hallo,

Ik heb dus, zoals de titel zegt, een pleasureprobleem.
Tijdens de trainingen en het inrijden, gaat alles zeer goed.
Shadow luistert goed, ze ontspant.
Maar als de proef begint, begint ze achter iedereen aan te racen en is ze niet meer in te houden.

Voor de mensen die het willen weten, ik train met meerdere mensen erbij.

Anoniem

Re: Pleasureprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:20

Wat gebeurt er met JOU als "de proef" begint? Blijf je er wel aan werken? Blijf je geconcentreerd op je paard, zit je nog goed op je kont, ben je bereid om "je proef" "op te offeren" tbv de scholing van je paard?

radical

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:38

Misschien is het een idee om les te nemen bij een goede trainster. Irma Belien zit bij jouw in de buurt is best wel goed.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 23:41

Ik ken het probleem alleen ging die van mij niet sjeesen maar juist ineens als een blok stil staan Clown .(en dat is ook heel lastig, mede voor de achterop rijdende ruiters Clown (he Emma K Ach gut ) .
Bij haar was het zaak om gewoon heel veel "kilometers" te maken. Dus ik raad je aan regelmatig wedstrijden te blijven rijden en dit vooral te doen voor de ervaring, voor zowel voor jou als je paard. Knipoog .
Dus richt je eerst niet te veel op de prestatie maar meer op de rust tijdens de proef, dan komt het vast wel goed. Sterkte en succes. Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:05

Ik kan het alleen maar eens zijn met Slidding en Sonja.

Bij mij gaat de peasure dus ook niet helemaal probleem loos met name de galop, dan wel ze er soms wel eens vandoor stuiven, maar dan heeft 1 probleem ik houd haar dan tegen en dan is het meestal wel weer goed, ik zie dat ook meer als een oefening, en nee ik heb geen jong paard onder mijn kont (al denkt mijn paard daar wel eens anders over) Haha! Tong uitsteken

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 11:14

Probeer in de trainingsituaties ook te trainen met meerdere paarden op de hoefslag zodat je haar zo kunt trainen en corrigeren.

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 21:33

radical schreef:
Misschien is het een idee om les te nemen bij een goede trainster. Irma Belien zit bij jouw in de buurt is best wel goed.

Soory, maar het klinkt misschien hard, maar ik neem nooit meer les bij haar!
Ik heb 2,5 jaar gestaan bij haar op stal, heb mijn pony daar ook gekocht, maar bij iedere les werd er niet op mij gelet. Ze liet me gewoon maar hobbelen.
En haar manier van trainen spreekt me ook niet aan.
Paarden met 1,5-2 jarige leeftijd inrijden en na een paar maanden er meteen wedstrijden mee starten.
Kom nou, doe wijs Doei, doei

Wat betreft wat ik ben met de proef.
Ik rijd nu al ± 3,5 -4 jaar wedstrijden.
In mijn eerste wedstrijdjaren, was ik strontzenuwachtig. Maar tegenwoordig helemaal niet meer, ja, alleen bij de prijsuitreiking Clown
Ik train met veel mensen in de rijbak en ga geregeld naar vreemde plaatsen om de bak ofzo af te huren.
Tijdens de proef, pak ik haar gewoon aan, maar ze geeft er niks om.
Zodra er iemand langs komt, raced ze er weer achteraan.

Les nemen doe ik niet meer met haar. Ze is al 24-25 jaar oud en een vol uur hard weren kan ze niet meer aan.
En om nu veel geld uit te geven voor maar een half uurtje les, vind ik ook wel wat tever gaan.
Volgend jaar met het inrijden van mijn jongere paarden, neem ik uiteraard les.
Ik zou niet weten waar te beginnen Huilen van het lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:21

shadomagic dan heb je groot gelijk dat je geen les meer van haar wilt

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:04

zeker !

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:15

misschien moet je oefenen met meerdere ruiters in de bak

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 10:20

Ik oefen altijd met meerdere ruiters in de bak, en dan gaat alles perfect Knipoog

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:55

Tja dan klinkt het toch echt als een stress probleem dat enkel op de wedstrijd zelf op te lossen is, kilometers maken dus.

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:50

ik ben bij de clinic geweest van Bil Flemhing, daar is dit ook uitgelegt en behandeld.

Probeer bij sommige onderdelen gewoon te scholen, of thuis te trainen met meerdere paarden in de bak. Bij depleasure is dat wat lastiger, en daar had hij iets voor. Vraag aan iemand of diegene met zijn paard voor je wilt rijden. jij begint in de andere helft van de bak te joggen, en komt steeds dichterbij het andere paard. zodra je paard er meteen al langs wilt draven blijf je erachter en zet hem stil. stel hem gerust, en laat hem merken dat het geen snelheids wedstrijdje is. herhaal dit gewoon elke keer en kijk dan eens aan hoe het gaat. Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 16:10

Als ik het allemaal goed begrijp zie ik het *probleem* niet zo. Oftewel geeft TS zelf al de oplossing.
We hebben het over een 24 jarig paard die geen uur les meer volhoud en waar dus niet meer mee wordt gelest,zeker gezien het feit dat het te duur is voor een half uur.
Het paard heeft geen probleem en de ruiter blijkbaar ook niet Knipoog
Dus is er geen probleem Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:05

Ik denk eigenlijk hetzelfde als Rob. Als je paard al geen uur meer kan rijden en les te duur is, wat is dan het probleem?
Ik neem aan dat je dan geen shows meer gaat rijden met je paard (als ie een uur rijden al niet volhoudt) dus waar zou je je druk om maken?

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 17:43

Mijn paard kan nog wel een uur rijden, maar met rustpauzes.
Als ik les neem, dan heb je die (bijna) niet.
Dan blijf je maar werken op je paard.
Op wedstrijden (en thuis) rijd ik haar in met pauzes ertussen zodat ze weer een beetje op adem kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:50

Eerlijk gezegd zou ik niet op een show gaan als je paard voor een uurtje rijden als rustpauze+s nodig heeft. Maar dat moet iedereen uiteraard zelf weten.

Enige oplossing lijkt mij om veel shows te rijden voor de ervaring. En toch les te nemen, maar als dat te duur is houdt het snel op.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:16

Nou ik vind niet dat iedereen dat zelf moet weten.
een 24 jarig paard tot een prestatie *dwingen* is net zo onwenselijk als een 1.5 jarige inrijden.

je vraagt je oma toch ook niet om een marathon te lopen Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:58

Rob_H schreef:
een 24 jarig paard tot een prestatie *dwingen* is net zo onwenselijk als een 1.5 jarige inrijden.

Hangt ervan om wélke oma het gaat Sigaar Clown
Sommige oude paarden kunnen nog prima een show lopen. Echter sommige paarden (zoals vd ts) kunnen dat blijkbaar niet.

kaaskop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:33

shadomagic schreef:
radical schreef:

Ik heb 2,5 jaar gestaan bij haar op stal, heb mijn pony daar ook gekocht, maar bij iedere les werd er niet op mij gelet. Ze liet me gewoon maar hobbelen.
Paarden met 1,5-2 jarige leeftijd inrijden en na een paar maanden er meteen wedstrijden mee starten.

In mijn eerste wedstrijdjaren, was ik strontzenuwachtig. Maar tegenwoordig helemaal niet meer, ja, alleen bij de prijsuitreiking Clown
Ik train met veel mensen in de rijbak en ga geregeld naar vreemde plaatsen om de bak ofzo af te huren.

Les nemen doe ik niet meer met haar. Ze is al 24-25 jaar oud en een vol uur hard weren kan ze niet meer aan.
En om nu veel geld uit te geven voor maar een half uurtje les, vind ik ook wel wat tever gaan.

Ik begrijp wel waarom je niet zolang kan rijden hoor.
Misschien ben jezelf wel aan de zware kant, schat toch gauw ruim 100 kg misschien wel 110 en dat op een paardje van krap 1.45 mtr en 25 jaar oud.
Ook heb ik medelijden met die jonge paardjes van je.
Je kunt van Irma een hoop zeggen, maar iemand van 45 kg op een jong paard voor 10 minuten is toch heel wat erger dan wat jij van plan bent met jouw gewicht.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:38

Moet dat nu echt zo bot??

kaaskop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:41

Lees net dat het paardje 1.37mtr is

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 19:49

Deze discussie draait niet om de vraag tot welk gewicht je een paard kunt rijden en dat is wel waar je het nu heen leidt. Vindt ik niet zo netjes mn omdat dat iets is waar de meningen nogal over verschillen! Laten we gewoon lekker ontopic blijven..

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 20:12

kaaskop schreef:
shadomagic schreef:

Ik begrijp wel waarom je niet zolang kan rijden hoor.
Misschien ben jezelf wel aan de zware kant, schat toch gauw ruim 100 kg misschien wel 110 en dat op een paardje van krap 1.45 mtr en 25 jaar oud.
Ook heb ik medelijden met die jonge paardjes van je.
Je kunt van Irma een hoop zeggen, maar iemand van 45 kg op een jong paard voor 10 minuten is toch heel wat erger dan wat jij van plan bent met jouw gewicht.

Sorry hoor, maar ga jij nu bepalen hoeveel ik weeg?
Daarover kun jij niks zeggen, heb je mij in RL gezien?
Nee, dus daar kun je niet over oordelen!
Het gaat je trouwens ook helemaal niks aan hoeveel ik weeg.

Vind je mijn jongere paarden zielig?
Waaruit bepaal jij dat.
Ik kan veel over Irma zeggen, heb er 2,5 jaar gestaan en heb gezien hoe de veulens (die van 1,5-2 jaar) daar verpest worden.
Ze rijden er niet 10 minuutjes op, nee meteen anderhalf-2 uur.
Met touwen worden de paarden naar beneden gereden.
Ze groeien daar helemaal vast in die houding.
Als die paardjes 4-5 jaar zijn, worden ze verkocht want dan zijn ze helemaal verpest.

Nu mag jij me vertellen wat zieliger is

Doranne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-08 20:31

nielsd schreef:
Rob_H schreef:

Hangt ervan om wélke oma het gaat Sigaar Clown
Sommige oude paarden kunnen nog prima een show lopen. Echter sommige paarden (zoals vd ts) kunnen dat blijkbaar niet.

Mijn paard geniet ervan om op wedstrijden te gaan.
Ze vind dat helemaal geweldig en kan het ook nog makkelijk aan.
Alleen op de warmere dagen niet zo, maar dat komt door een ziekte die ze 2 jaar terug heeft gehad.
Over dat rustpauzes nemen enzo, ik doe dat niet omdat ze buiten adem is, maar gewoon om haar niet te overbelasten.
Als we het over conditie hebben, kan ik 2,5 uur gaan rijden en dan is ze pas moe Knipoog