Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
rapido schreef:Is het waar dat bij Quarters vaker hoef problemen voor komen? en hebben jullie daar ervaringen mee?

Splash schreef:Bij halter gefokte paarden komen vaak verschillende hoefproblemen voor. Te stijl, te klein en slechte doorbloeding.
crow schreef:Ik vind zelf dat ze in verhouding vaak wat kleine hoeven hebben. Heb zelf een paint (quartermoeder) en heb zeer veel problemen gehad met hoefscheuren, en te dunne hoefwanden. Nu is dit voor een groot deel opgelost door verandering van hoefsmid.l

dan ook zonder ijzers. Hooguit dat Clips de komende keer plates krijgt, maar das om andere redenen
(vreest nu al voor dr weiland
) 
, en een gevoelige zool.
crazycactus schreef:Op de QH van msqte na ken ik eigenlijk geen qh's die niet op blote voeten kunnen lopen.
Josefien schreef:Kennis van me hier vlakbij heeft ook een Quarter van 5 met gevoelige hoeven en een dunne aanzet aan de staart (die van mij ook, hoewel die nu dus aan het bijgroeien is!) en zij zegt dat Quarters met slechte hoeven vaak ook een dunne aanzet van de staart hebben (????) ik heb geen idee, want dit is mijn eerste Q!