[WN] Ik kan wel janken.........

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chery

Ik kan wel janken.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 08:12

Ik had mooie plannen, eind november voor het eerst starten met Duran. Training liep lekker, tot gisteren.
Ik maak een rare beweging met mijn knie, knap voelde ik in mijn knie.
Kon niet meer staan en been strekken.
Naar de eerste hulp, tjonge wat een pijn had ik. Conclusie waarschijnlijk een gescheurde meniscus..... Huilen
Volgende week donderdag weer naar de chirurg voor weer een beoordeling en dan weet ik het zeker.
Als klap op de vuurpijl kreeg ik gisteren ook mijn startnummers in de bus.......
Ik wacht volgende week even af wat de conclusie is als dat niet gunstig is, zal ik proberen iemand te vinden die Duran een paar keer per week rijdt, maar heb niemand in mijn omgeving die western rijdt......

Wat kan je snel wat hebben.......

Desapaints

Re: Ik kan wel janken.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:27

och wat naar voor je... alvast een spoedig herstel gewenst!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 08:30

He bah Ach gut
Succes ermee!

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:12

Noisy hier van bokt heeft hetzelfde probleem gehad maar die was toch best snel weer hersteld. Pb haar anders even, misschien kan ze je wat meer info geven

_angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:15

Balen joh! Mijn vader heeft het ook gehad, en was ook snel weer hersteld. De ingreep stelt dan ook weinig voor. Hopelijk valt de schade mee, en zit je zo weer in het zadel!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:15

Sterkte! Wat enorm balen zoiets Ja

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 09:53

Sterkte meid!!!

funnycowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:12

sterkte ermee.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:30

Wat enorm balen! Hopelijk ben je snel weer hersteld, beterschap en sterkte!

uniong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 11:32

heel veel sterkte ik hoop dat het meevalt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:11

He jakkes dat is balen zeg! Ik ga voor je duimen dat het allemaal meevalt, dat je heel snel revalideert en dus snel weer lekker zelf in je zadel zit. Hou je taai!

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:41

heey wat naar zeg!! ik heb jammer genoeg veel ervaring met 'kapotte' knieen.
Vaak is een miniscus snel hersteld hoor en ben je ook wel weer aardig snel op de been,dat neemt natuurlijk niet weg dat het verschrikkelijk vervelend en naar is! als je wat wil weten dan kan je me altijd pmmen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:44

chery schreef:
Ik had mooie plannen, eind november voor het eerst starten met Duran. Training liep lekker, tot gisteren.
Naar de eerste hulp, tjonge wat een pijn had ik. Conclusie waarschijnlijk een gescheurde meniscus..... Huilen
Volgende week donderdag weer naar de chirurg voor weer een beoordeling en dan weet ik het zeker.
Als klap op de vuurpijl kreeg ik gisteren ook mijn startnummers in de bus.......
Ik wacht volgende week even af wat de conclusie is als dat niet gunstig is, zal ik proberen iemand te vinden die Duran een paar keer per week rijdt, maar heb niemand in mijn omgeving die western rijdt......

O, o....

Ik wil niet rottig doen maar herstel duurt vaak lang. Momenteel zit mijn zusje er ook mee, die heeft de kniebanden helemaal doorgescheurd, nu moet ze heel rustig aan doen tot ze geopereerd wordt en dat kan pas als ze uitgegroeid is. Ze is nu 11 dus daar moet ze nog een jaar of 7 op wachten, tot die tijd mag ze in elk geval niet voetballen of sporten doen waarbij ze plotselinge bewegingen maakt, misschien mag ze met behulp van een brace straks wel paardrijden maar dat is maar de vraag.

Hopelijk is het bij jou niet zo erg, ik hoop het voor je.
Wanneer zou je moeten starten?

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:47

Ik hoop dat je snel herstelt! Ik ben in april omver gerend door een paard en mijn kniebanden waren aan flarden. Ik loop er nog steeds te sukkelen..

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:53

anneliesdj schreef:
chery schreef:

O, o....

Ik wil niet rottig doen maar herstel duurt vaak lang. Momenteel zit mijn zusje er ook mee, die heeft de kniebanden helemaal doorgescheurd, nu moet ze heel rustig aan doen tot ze geopereerd wordt en dat kan pas als ze uitgegroeid is. Ze is nu 11 dus daar moet ze nog een jaar of 7 op wachten, tot die tijd mag ze in elk geval niet voetballen of sporten doen waarbij ze plotselinge bewegingen maakt, misschien mag ze met behulp van een brace straks wel paardrijden maar dat is maar de vraag.

Hopelijk is het bij jou niet zo erg, ik hoop het voor je.
Wanneer zou je moeten starten?

en kruisband scheuren is weer anders als een miniscus scheuren of beschadigen....is bijna niet te vergelijken.die operaties doen ze jammer genoeg pas als je uitgegroeid bent vaak
wat rot zeg voor je zusje echt balen! zolang wachten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:55

Ehm, de meniscus is de kruisband?

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:56

kruisband revaltidatie moeten de meeste vaak ong 9 maanden tot een jaar voor uittrekken.
tenzij je daarna(na de operatie) ook nog eens je knieschijf in drie stukken breekt :S

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:57

anneliesdj schreef:
Ehm, de meniscus is de kruisband?

nou, nee

een miniscus zit aan de zijkant van je knie, waar je knie buigt zullen we maar zeggen hihi je kruisbanden zitten weer ergens anders.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:59

Ik had begrepen dat het hetzelfde is, toch eens vragen wat ze dan precies kapot heeft.

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:01

als ik het zo hoor dr kruisband,aangezien die vaak pas geopereerd word nadat je uitgegroeid bent en een kapotte miniscus een veel kortere herstelperiode heeft,die word ook gewoon met een kijkoperatie bijgeschaafd/verwijdert vaak

specialA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:34

er zijn best veel mensen in die omgeving hoor,rond oosterwolde enz...ik zelf heb t alleen te druk met mijn eigen paardebeesje,hoop dat het je lukt en snel hersteld....

chery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 16:42

We wachten af, ik ga gewoon hopen dat het zich hertselt de komende week. Er moet natuurlijk wel naar gekeken worden.....
Duran geef ik eerst even en week vakantie[helaas heeft hij geen mooi weer} en dan zie ik na 9 oktober verder.
Bedankt voor alle lieve reacties!!!
By the way er zijn 2 meniscussen in je knie, 1 in de knie dus binnenin en 1 aan de buitenkant.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:42

In juli heb ik een meniscus ( binnenkant) en voorste kruisband gescheurd, dat is na een MRI vastgesteld en ik wordt 17 oktober geopereerd, de meniscus wordt weer netjes gemaakt, de restanten kruisband verwijderd ( die wordt nu niet vervangen). Ik verwacht dat ik met een week weer aardig kan lopen en na een paar weken weer kan paardrijden.
Dat laatste heb ik overigens ook nog steeds gedaan, zelfs afgelopen weekend nog een clinic meegereden met mijn jonge hengst, maar toen voelde ik het wel een beetje Knipoog .
Dus gewoon verder leven, de ingreep stelt niet zo veel voor en na een paar weken revalidatie kan je weer bijna alles.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:02

ElCid schreef:
Dat laatste heb ik overigens ook nog steeds gedaan, zelfs afgelopen weekend nog een clinic meegereden met mijn jonge hengst, maar toen voelde ik het wel een beetje Knipoog .

Mijn zusje heeft ook na een week al weer paardgereden maar dat mocht dus echt niet omdat ze daardoor blijvende schade kan oplopen. En ja, als je je leven lang nog gek wilt doen dan beter meteen even rustig aan.
Misschien ligt het bij volwassenen anders?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 18:08

Het probleem is dat ze in 1e instantie dachten dat er spiervezels ( van de ( van de bovenbeenspier) gescheurd waren en sinds de MRi van 22 september ( uitslag een week later) weten ze dat het toch wat ernstiger is. De orthopeed heeft overigens niet gezegd dat ik niet meer mag rijden, maar ik wacht nu misschien toch maar tot na de operatie Knipoog, als ik dat volhoud tenminste Bloos .