[VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 22:07

Vannacht om 02.00 komen ze aan op de ranch in Italië. Daarna hebben ze verplicht een aantal uur rust. Morgen rond 11.00 zullen ze Nova laden en dan gaat de reis richting Nederland beginnen *\o/*


Aankomende dinsdag komt er iemand van de paardenverzekering om een check uit te voeren (zodat ze goed verzekerd is :D ) en 3 augustus komt de paardentandarts even naar haar gebit kijken. Zal vast niet zo veel mee zijn, maar door het verhaal van Gimme_Spurs wil ik graag dat ze overal op gecheckt wordt :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101773
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:12

Goed geregeld allemaal!! +:)+

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 22:14

Yesss! Ik duim op een voorspoedige reis!!! +:)+

Haha better safe than sorry. Lekker overal op checken. Niet dat ik er iets aan kon doen, maar ik wou dat ik de tandarts ook direct had laten komen |o

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:14

Uh welk verhaal ? :(

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 23:26

xLaraaj schreef:
Uh welk verhaal ? :(


Joy heeft verstoppingskoliek gehad in november. Het was haar bijna fataal geworden. Een operatie en tien dagen kliniek waren ervoor nodig om er bovenop te komen. Ik heb dat ze op kliniek stond een tandarts laten komen omdat ik een beetje een onderbuik gevoel had. Ze bleek enorme haken te hebben. Grote kans dat dat de koliek veroorzaakte. Afgelopen mei is ze weer geweest en ja hoor, weer haken. Ze heeft een kies die niet lekker groeit waardoor haken ontstaan. Hopelijk gaat dat met het wisselen over. Ik kon mezelf wel voor mn kop slaan. Maja, met een jaarling naar de tandarts is niet gebruikelijk... -O-

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 23:43

Dat kon je ook niet weten G_S, het was niet jouw schuld! Maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik wil dat Nova extra gecheckt wordt. Ik had een tandarts in de omgeving gevraagd en die zei ook dat het niet nodig was om een jaarling te behandelen, en die zei ook dat ze dat nooit deden. Gelukkig wilde Sanne van http://www.wsequineservices.com/ wel komen, dus met haar heb ik nu een afspraak gemaakt. Al is het alleen maar om even te kijken. Alles om eventuele toekomst problemen te voorkomen :)

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 00:00

Ouh nee wat een naar verhaal. Ben blij dat je dat op tijd hebt aangevoeld!
Sanne is een hele leuke persoon emma! :j

belletjhee

Berichten: 892
Geregistreerd: 22-10-08
Woonplaats: Ergens in het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 06:10

Spannend ems!!! Nog 1 nachtje slapen, wahoeeeee *\o/* Komt vast helemaal goed.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 06:59

Spannend. Begint echt dichterbij te komen.

Goed dat je ze helemaal laat checken. Ik vraag toch ook altijd even in de mond te voelen van de jonge paarden hier, je weet ook nooit of de wissel niet goed gaat. Eens iemand gekend die dat voorhad met zijn paard.

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:00

Yess! Bijna nu *\o/* *\o/*

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 08:03

Stille meelezer komt ook even juichen *\o/*

Goed dat je laat checken. Mijn jaarling had flinke haken. De tandarts zei ook dat hij eigenlijk nooit jaarlingen deed....

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:11

Ohhh wat leukk! :D :D :D

Hier wordt vanaf nu ook de eerste week alles getest, er van uit gaan dat andere mensen ook gewoon op tijd ontwormen is dus blijkbaar heel raar grrr

Vind het zo fijn om haar reis te lezen want er komen zoveel herinneringen terug nu :D Bij ons was het ook bij allebei de paarden eerst ophalen op de stal, naar hun ranch in Dover, daar overnachten in de wei en dan verder het water over :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 10:47

Leuk dat jullie allemaal zo meeleven! :D :D :D Ze wordt waarschijnlijk wat later geladen omdat er een ongeluk was gebeurd op de heenweg... De vertrektijd wordt nu geschat rond 14.00 vandaag. Ik heb gevraagd of de fokker een video kan maken van het laden (ben benieuwd hoe makkelijk ze erop gaat :o ) dus dan zal ik die hier ook posten *\o/*

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:05

ah wat fijn, ik had ook gevraagd voor foto's van tijdens het laden en hij had dan nog wat foto's gestuurd van toen hij worteltjes gaf enzo. Ik voel gewoon jouw enthousiasme helemaal opnieuw en ben echt heel blij voor jou :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 11:20

Dankje haha. Ik kan ook niet zo goed beschrijven hoe ik me voel, ben heel enthousiast maar ook nerveus tegelijk :Y)

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 11:31

Wat fijn dat ze al eerder komt!!!

Fijn toch dat de fokker al zoveel dingen met haar kan? Of t babystapjes of tempo is maakt niet uit, mijn jaarling gedraagt zich ook niet als een volwassen dier :+ Moet ook allemaal rustig en beheerst. Komt vanzelf wel! Vind haar er goed uitzien!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101773
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:39

Laat je weten hoe laat en waar ik heen moet?

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 13:57

Ik app je zo Bellatrix! :D


Ze staat op de trailer!! Het was geen eitje helaas, heb het gezien op de video. Als jullie hem willen zien stuur me dan even een pb met je nummer, ik zet m liever niet online. Dat wordt een cursusje trailer laden ergens in augustus / september (hebben jullie nog aanraders voor instructeurs die hier echt goed in zijn, in de omgeving van Utrecht?)

Afscheidskus van de fokker:

Afbeelding

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:11

Ik hoef het filmpje niet, kan met er heus wat bij voorstellen! Lekker op jullie gemakje oefenen als ze thuis is :)

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:17

Fijn dat ze erop staat! Ach trailerladen komt wel goed... Ze hoeven ook niet alles in 1 keer te kunnen maar zo ineens bij de groep weggehaald worden en in een vrachtwagen te moeten is natuurlijk ook stressvol voor zon dier. Denk dat ze bij rustige omstandigheden vast anders reageert!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 14:45

Dat denk ik ook hoor! Maar ik vind het gewoon vervelen voor haar als het zo stressvol is. Stel ze moet een keer met spoed naar de veearts, dan is het toch handig als ze er zonder stress op kan. Maar goed, dat is een zorg voor later. Nu eerst die 19 uur in de veewagen doorstaan! Kan niet wachten om haar hier te zien morgenochtend :):) :):)

Nynkster

Berichten: 5333
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:51

Ja ik begrijp wat je bedoelt. Eerste keer op trailer naar huis was hier ook stress. Maar keer daarna was ze dat lang weer vergeten en stapte ze er zo op. Nu zijn we al wat vaker met de trailer geweest maar elke keer stapt ze er braaf op:) komt vast goed. Ik hoop dat je nog wat kan slapen vannacht!

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 14:58

Nynkster schreef:
Ja ik begrijp wat je bedoelt. Eerste keer op trailer naar huis was hier ook stress. Maar keer daarna was ze dat lang weer vergeten en stapte ze er zo op. Nu zijn we al wat vaker met de trailer geweest maar elke keer stapt ze er braaf op:) komt vast goed. Ik hoop dat je nog wat kan slapen vannacht!


Dit hoor ik inderdaad van meerderen. Ik kreeg via whatsapp al een aantal geruststellende berichten, dus bedankt allemaal haha!

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Re: [VOLG] **Nova** chases butterfly van jaarling tot showpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 16:55

Wat is ze knap!

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 17:18

Oh wat leuk ze is vertrokken. Nou dat trailer laden komt wel goed hoor.
Ik heb er hier nog nooit problemen mee gehad ook niet met de veulens maar je moet dat gewoon met veel geduld doen. Herhaling is niet echt de boodschap (is mijn ervaring) maar gewoon goed doen en rustig zodat ze het leuk gaan vinden. En snackje aan het einde als beloning doet wonderen voor de volgende keer.
Mijn paarden laden zichzelf eigenlijk, zodat ik makkelijk de stang achteraan kan dichtdoen. Ik ben ook altijd alleen om te vervoeren dus dat geknoei kan ik wel missen dan.
Wat ik wel ondervind, is dat de rit ook rustig moet zijn. Dan laden ze nog zo makkelijk.
Mijn man mag dus nooit meer rijden van mij want Flo heeft 1 keer meegereden en die wou er daarna niet op. Dus kon alleen aan zijn rijgedrag liggen. :P

Benieuwd naar foto’s morgen.