Hellhat yah or nah?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 21:17

Hallo bokkers :wave:

In een ander topic kwam ik deze link tegen:


https://m.facebook.com/groups/HellHatPo ... browse_new

Wat vind bokt van het idee?
Ikzelf vind het wel een leuk en vooral veilig idee. Ikzelf rij vaak zonder cap maar wel met hoed op wedstrijd. Ik vind de meeste caps geen gezicht bij western kledij. De troxel is een van de weinige die ik wel mooi vind. Maar dan nog voel ik me net als of ik een eierdop op mijn kop heb. En ook een beetje traditie gevoel van wanneer je een hoed draagt mis ik dan.

Maar het idee uit de link vind ik wel leuk. Dan heb je toch wel een beetje een hoed. En het is zo in mekaar geknutseld. En het is ook immers verantwoordelijker. Ik denk wanneer ik weer wedstrijden ga rijden er ook eentje op mijn kop zet. Heb er ook al eentje zelf geknutseld

Wat denkt bokt ervan?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:28

Eerlijk? tis mij een biet of iemand het nou wel of niet mooi vind een gewone cap/helm. Ik draag hem altijd, en dus ook op de wedstrijden. Passend of niet, mijn hoofd is me iets te belangrijk.

Maar zon halve hoed er omheen brouwen, nee is niet mijn ding. Je zal hem toch op een manier vast moeten zetten en de meeste zullen hiervoor lijm gebruiken, wat weer de cap aantast. Dan maar minder mooi, ik hou het wel bij een gewone cap. En wat het eierdop gevoel aangaat, goed zoeken, er zijn er caps te vinden die niet een championmodel zijn.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:29

Ik vind ze geweldig! Lijkt me reuze praktisch ook tegen de regen en felle zon.

Dus als iemand een hoed heeft waarvan het bolletje stuk is maar de rand nog in orde dan neem ik het graag over!

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:32

troi schreef:
Ik vind ze geweldig! Lijkt me reuze praktisch ook tegen de regen en felle zon.

Dus als iemand een hoed heeft waarvan het bolletje stuk is maar de rand nog in orde dan neem ik het graag over!

Daar heb je speciale dingen voor! Kan je zo over je cap heen schuiven. Geen idee hoe het heet maar zie het wel eens bij Amerikaanse youtubers :)

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:30

TerraHowrse schreef:
troi schreef:
Ik vind ze geweldig! Lijkt me reuze praktisch ook tegen de regen en felle zon.

Dus als iemand een hoed heeft waarvan het bolletje stuk is maar de rand nog in orde dan neem ik het graag over!

Daar heb je speciale dingen voor! Kan je zo over je cap heen schuiven. Geen idee hoe het heet maar zie het wel eens bij Amerikaanse youtubers :)


Interessant! Even googlen levert al wat linkjes op. Wel prijzig (vanaf 35dollar) en ze moeten vanuit australie of de usa komen, ik gok met een vrij prijzige postzegel. Dan is knutselen met een oude hoedrand, ducttape en een sjaaltje wat goedkoper :D
Laatst bijgewerkt door troi op 13-11-16 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:36

ik vind ze niet mooi- schuif er dan een show hoed overheen, maar het half-half idee vind ik niet mooi.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 04:28

Ik vind t verschrikkelijk lelijk eerlijk gezegd.
Goed dat mensen het mooi vinden, en zo dus veiliger rijden. Maar ik zou t zelf nooit dragen. Met of zonder cap of hoed vind ik eigen keuze. Hier wordt je eigenlijk raar aangekeken als je met cap rijdt. Maat met dit ding wordt je zeker weten uitgelachen

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 06:47

Nah het zou niet mijn ding zijn. Dan maar een gewone cap, of 'ie nou wel ofniet bij mijn outfit past, zal me eigenlijk worst wezen :)
Maar goed, ik rijd ook geen wedstrijden dus voor mij zal het minder belangrijk zijn denk ik.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:16

Eileen_ schreef:
Ik vind t verschrikkelijk lelijk eerlijk gezegd.
Goed dat mensen het mooi vinden, en zo dus veiliger rijden. Maar ik zou t zelf nooit dragen. Met of zonder cap of hoed vind ik eigen keuze. Hier wordt je eigenlijk raar aangekeken als je met cap rijdt. Maat met dit ding wordt je zeker weten uitgelachen



En dat is de rede dat sommige mensen dus kiezen om geen cap of veiligheidshoed op te zetten. Best triest, uitgelachen worden omdat je je hoofd wil beschermen

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:38

En het rare is dat in de VS en Canada iedereen een helm op heeft op de fiets. Dat is dan wel weer gewoon.
Dat de zorgverzekeringen (voor zover aanwezig in de VS, Canada is wel goed geregeld) juist in een land als de VS daar niets over zeggen als je met een gebutste kop binnengebracht wordt op de ER...

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:55

Ik ben helemaal voor dit idee, maar dan wel met een hele hoed erover en niet alleen de rand. Dit is geen gezicht vind ik :Y)

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:19

akishino schreef:
Eileen_ schreef:
Ik vind t verschrikkelijk lelijk eerlijk gezegd.
Goed dat mensen het mooi vinden, en zo dus veiliger rijden. Maar ik zou t zelf nooit dragen. Met of zonder cap of hoed vind ik eigen keuze. Hier wordt je eigenlijk raar aangekeken als je met cap rijdt. Maat met dit ding wordt je zeker weten uitgelachen



En dat is de rede dat sommige mensen dus kiezen om geen cap of veiligheidshoed op te zetten. Best triest, uitgelachen worden omdat je je hoofd wil beschermen


:Y) moest er even om lachen, zo op de zondag ochtend

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:30

akishino schreef:
Eileen_ schreef:
Ik vind t verschrikkelijk lelijk eerlijk gezegd.
Goed dat mensen het mooi vinden, en zo dus veiliger rijden. Maar ik zou t zelf nooit dragen. Met of zonder cap of hoed vind ik eigen keuze. Hier wordt je eigenlijk raar aangekeken als je met cap rijdt. Maat met dit ding wordt je zeker weten uitgelachen



En dat is de rede dat sommige mensen dus kiezen om geen cap of veiligheidshoed op te zetten. Best triest, uitgelachen worden omdat je je hoofd wil beschermen

Dat is idd een reden voor mensen hier om geen cap op te doen. Maar grotendeels is t traditie. Je gaat echt geen cowboy zien met een cap. Eerlijk gezegd, zelfs ik zou dat er wel grappig uit vinden zien. Niet dat ik ze uit zal lachen hoor. Zou er ook niks over zeggen, maar ik zie t nog niet zo voor me :D Misschien onbegrijpelijk voor Nederlanders, maar dat is alleen te begrijpen als je naar een ranching gebied gaat in the middle of nowhere. Voor vrouwen en kinderen is t al veel meer normaal om een cap op te doen, ik zelf heb bijvoorbeeld bijna altijd wel een cap op als ik een groen paard rij, of een paard die ik niet helemaal vertrouw.
Maar zoals ik al zei, met deze hellhat zou je uitgelachen worden. Dan maar gewoon een cap :D

Oh en ik vraag me af hoe veilig t is met de rand van de hoed? Wat als je daar op valt? Een hoed zal afvallen en je dus niet bezeren. Maar met dit zit t vast aan je hoofd en kan t dus geen kant op. Breek je dan je nek niet?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 16:46

De rand van de hellhat is gemaakt van een oude hoed dus dat veert mee

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:26

Ach, ik had als een van de eersten zo'n nieuwe veiligheidscap (is dat al weer meer dan 10 jaar geleden ?)
Ik ben ook uitgelachen en nu heeft iedereen die een cap draagt zo'n veilig ding ipv een championnetje. Die hellhat is ook niet mijn ding. Ik draag soms mijn cap, afhankelijk van wat we gaan doen.
Uitgelachen worden zou me niet interesseren...

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:00

Ik zou dan toch kiezen voor een cap en voor "speciale gelegenheden" dan misschien een gewone hoed. Maar ik hoop nog steeds op een mooie en veilige hoed! Tot nu toe is er niets wat ik echt mooi vind helaas.

Hobbyhorse

Berichten: 1320
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:32

Wat een goed idee , ik ga er zeker eens naar kijken om zoiets te maken.
Ik draag wel een cap maar vind ze er vreselijk uitzien bij Western, bah.
Vooral voor buitenrijden lijkt me dit wel wat omdat je dan ook nog eens bescherming hebt voor zon en regen +:)+ Hier nog een link met uitleg hoe er een te maken: http://www.horseandman.com/tack-thought ... 4/14/2016/

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 09:26

Aangezien WN-TR voor het tuig van je paard is verplaats ik dit topic naar WN-AM.

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:11


speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 14:11

Dat was een deel gedachte van de hellhat een betaalbare veiligheidshelm wat op een hoed lijkt

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:45

Dan vind ik een zelfgemaakte hellhat mooier dan zo'n Ridesafe...

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:18

Ik vind het lelijk en zou hem nooooit opzetten, doe mij maar een gewone cap dan ;)

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:44

Ik had de link geplaatst en blijkbaar wordt de groep die deze hellhats dragen steeds groter in Amerika.

Er zitten echt hele mooie bij maar natuurlijk ook beginners knutsels.

Ik verwacht dat zogauw r meer vraag naar komt er vanzelf mooiere komen .
Ik vind het in ieder leuk om de facebookpagina te volgen.

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:34


PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Hellhat yah or nah?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:42

Ik vindt ze niet mooi.
Maar smaken verschillen, zo blijkt uit de antwoorden . :)