Nu verwachten we wel een uitgebreid verslag hé
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nu verwachten we wel een uitgebreid verslag hé
Ik ben lang van stof.
Heb wel jaren dressuur gereden maar deels is dat natuurlijk alleen maar een nadeel, want dan heb je je dingen juist weer verkeerd aangeleerd enzo. Heb ik nog wel gemerkt idd tijdens de les, hihi.
Dus moest m'n beugels uit, benen gewoon lekker laten afhangen en vooral lekker tenen naar buiten, haha. Het was belangrijker dat ik ontspannen was en in balans zat dan hoe mijn benen afhingen, zegmaar.
waar ik wel heel erg op moet letten, want ik heb de neiging om achter de beweging te gaan zitten omdat ik me met beugels ietsje uit het zadel opdruk. Goed op m'n kont zitten dus!
Tsja, wel goed dat iemand je eens met de neus op de feiten wijst hoor, hihi. Niks boos worden op paard; zélf recht zitten. En toen ik een klein beetje verschoof in mijn balans, hoppa, paardje keurig op de hoefslag. Best confronterend 
Dat ze vond dat ik een hele goede onafhankelijke zit al had van mezelf en dat ik dus nieuwe dingen best makkelijk oppikte... en dat ik een leuk team was zo samen met Does, dat het wel paste. Vond ik echt heel tof om te horen
Aleeneh schreef:Nog eventjes gepraat met Paulette over het verschil dressuur en western en ik denk dat zij best wel de spijker op zijn kop tikte wat mijn mening/gevoel daarover betreft; het voelt bij dressuur wat kunstmatiger aan dan bij western. Mechanische in plaats van natuurlijke verzameling, houding, etc. En dat is een beetje wat me altijd heeft tegengestaan. Was leuk om te horen.

(je navel intrekken als het ware)
Wel grappig. Ik dacht al jarenlang dat ik western ontzettend leuk zou gaan vinden, maar 't ligt me nog beter dan ik had verwacht, hihi. Vind het zo leuk tot nu toe. Kan niet wachten tot ik er weer mee kan gaan oefenen

net twee lessen achter de rug gehad die echt zalig waren. Ik ben veranderd van stalling paardje staat nu terug 24/7 buiten. Heerlijk ontspannen tijdens de lessen. Ik heb hem nu ongeveer een jaar en ik kan nu zeggen dat ik hem echt wel volledig vertrouw en hij mij ook. We voelen elkaar tijdens het rijden heel goed aan. Ik heb toch nog wat dressuurtrekjes in mijn rijden, maar als ik voel hoe mijn paardje reageerd als ik hem los laat en vertrouw, zalig! Hij luisterd heel goed naar mijn zit en benen. Heb al serieuze uitdagingen gekregen van mijn lesgever de voorbije 2 dagen (voor mezelf dan). Ik denk dat het een teken is dat hij zag dat de band tussen ons heel erg goed is geworden. Life is good ! 
bij mij zaten ze in het begin ongemakkelijk, maar nu zitten ze heerlijk

). Ben zo benieuwd! Na zo'n dikke 16 jaar Engels gereden te hebben ga ik de overstap wagen. Maar ben al stiekem verliefd, dus het komt vast goed.
Gewone spijkerbroek of moet ik bij een broek nog ergens op letten? En Jophurs ofzo? (voordat ik ook 'echte' laarzen ga aanschaffen
).
En ik heb nu nog gewoon rijschoenen waar je normaal chaps overheen doet en dat voldoet prima alleen zit er een gat aan de onderkant en zijn ze niet meer waterdicht.
Dus moet toch nieuwe hebben...en dan ga ik voor echte laarzen. Iolanthe schreef:Mijn lesgeefster raadde Ariat aan, dus ik ga eens kijken voor dat merk, maar het is een hele grote winkel (Quillemare of zo, in Wetteren), dus ze gaan er veel hebben. Heb je nog speciale dingen waar ik op moet letten?
Een jeans-broek om te rijden heb ik in de H&M gekocht, ik hoop dat hij niet te snel verslijt...
Sabini schreef:Hee allemaal! Ik meld mij ook
Heb me er een tijdje in verdiept, vrienden zien rijden en meerde demonstraties/shows gezien: ik ben om!
Volgende week ga ik eerst een kijkje nemen bij een stal waar ze western lessen geven, en daarna zal snel mijn eerste les volgen (ga ik vanuit). Ben zo benieuwd! Na zo'n dikke 16 jaar Engels gereden te hebben ga ik de overstap wagen. Maar ben al stiekem verliefd, dus het komt vast goed.
Wat mooi om jouw ervaring te lezen SmartBH. Die band wat je op bouwt lijkt me zo speciaal!
Wat hadden jullie aan bij de eerste westernles? Klinkt misschien dom, maar ik reed altijd in strakke rijbroeken met mooie zwarte laarzen. Wat nu? hahahaGewone spijkerbroek of moet ik bij een broek nog ergens op letten? En Jophurs ofzo? (voordat ik ook 'echte' laarzen ga aanschaffen
).
maak gewoon dat je lekker zit in het zadel en geniet ! Ik heb ook nog mijn klassieke rijbroeken waar ik ook nog mee rij. Ik heb ze gekocht kan ze maar gebruiken tot ze kapot zijn toch ?
Bellatrix schreef:Gewoon een spijkerbroek ja.En ik heb nu nog gewoon rijschoenen waar je normaal chaps overheen doet en dat voldoet prima alleen zit er een gat aan de onderkant en zijn ze niet meer waterdicht.
Dus moet toch nieuwe hebben...en dan ga ik voor echte laarzen.

leuke boots
Ik wilde deze ook eerst kopen, maar door al die boots te zien is het toch iets anders geworden. Ik ga binnenkort ook kijken voor een jeans van wrangler moet wel even rijden ervoor, maar goed
Voorlopig reed ik met oudere spijkerbroeken die lekker genoeg zaten en waarvan de naden niet fijn waren. BTW leuke haflinger heb je
ziet er goed uit zeg !