spinnen met engels zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-01 17:52

ooit wil ik honey ook de spin gaan leren, let wel, OOIT. Maar, ik heb geen westernzadel, blijf je dan wel zitten? Ik bedoel, een westernzadel geeft veen meer stevigheid, vlieg je er tijdens de spin niet uit (uit het zadel) met een engels zadel???
Greetz

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-01 23:22

Ligt er aan hoe vast je zit? Ik zit met een engels zadel veel vaster. Het westernzadel zit wel relaxed maar Ik zit er liever niet in als mijn paard omhoogkomt ofzo.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-01 11:42

Ik denk dat de spin in t begin niet zo snel gaat, dus in t leerproces. Als je daarna de snelheid opgaatbouwen denk ik dat je al redelijk gewend bent aan de beweging in t zadel maar met western zadel zit je voor deze oefeningen beter.

Hoezo eigenlijk?? wil je Honey graag omscholen tot western???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-01 20:18

Stef, denk er wel aan dat een Engels zadel voor een stevige beenligging zorgt. En het eerst wat je leert bij het beginnen met spinnen, is om je binnenbeen helemaal van het paard AF te houden, om de schouder ruimte te geven om om te kruisen. Lijkt me geen succes in een Engels zadel, omdat je verder naar voren zit en je benen teveel tegen het paard aan liggen. Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk! Succes, Sonja.

slyding roos
Berichten: 26
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: frieslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 23:35

voor je paard is het heel verwarend en de hulpen zullen ook veel onduidelijker over komen maar je moet het zelf weten ik wens je inieder geval veel succes Knipoog Lachen