Digger is geen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 00:37

vera schreef:
Ook vroeg ik wanneer ik dan terecht kon, omdat de wachtlijsten in humane ziekenhuizen torenhoog zijn, had ik dat hier ook eigenlijk een beetje verwacht.


Je kunt maar beter paard zijn in Nederland dan mens hoor. Je kunt met een paard meteen terecht, dat is bij de mensen helaas niet zo...
Ik vraag me af waar dat aan ligt? Lips are sealed

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 09:21

och gosssssss....

Maar je zal er wel een heel fijn rijpaard aan over houden denk ik zo!
ik vind ruinen het fijnst om te rijden.
Wens hem maar veel sterkte!

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:04

Hoi Vera!
Je hebt het dus op dezelfde manier als bij Moon laten doen. Ik ben nog steeds heel tevreden over deze manier van castreren. Veel mensen denken inderdaad dat het een sterilisatie is, iedere keer moet ik dat ook opnieuw uitleggen. Bloos
Bij Moon merk ik al verschil. Niet dat hij onhandelaar was, maar ik liet mijn dochter van 15 niet alleen buiten met hem wandelen, want af en toe kwamen er wat "testosteronbuien" Haha! naar boven als hij een ander paard zag en kon ook wat heftiger reageren op geurtjes en andere spannende dingen. Ik heb nu een happy dochter, die nog nooit zoveel kilometers gemaakt heeft!! Verder is hij nog heel levendig, speelt volop met andere paarden en is niet al zijn wilde haren ineens kwijt hoor.
Je hoeft hem overigens niet 10 dagen daar te laten. En de bloedproef hoeft niet perse na 10 dagen, kan ook wel iets later. Dus wij hebben hem toen hij koortsvrij was mee naar huis genomen in overleg met de chirurg daar natuurlijk. Als je niet zo ver van Utrecht woont, is dat misschien fijner voor je!!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 10:30

FH, ik heb wel drie keer moeten slikken toen ze belden. En afgelopen weekend heb ik affentoe toch even overwogen om hem weer op te halen Cool .
Maar het is echt het beste zo, voor hem en voor mij.
Daarnaast heb ik besproken wat ik wel en niet wil, wat er met hem gebeurd, en ik mag aannemen dat ze dat respecteren.

RadicalM, ik laat hem daar toch liever staan. Het is een dik uur rijden en ik weet dat Digger de trailer in zijn eentje minder leuk vindt. Het is dus kiezen uit twee ""slechten"" zeg maar.
Morgen ga ik even knuffelen en mocht ik echt de indruk hebben dat hij daar weg staat te kwijnen dan haal ik hem alsnog op. Ach gut

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:23

Hoe lang moet ie nog...als je het vervelend vindt dat hij daar in z'n uppie staat wil ik wel eens langswippen op weg naar/van stal en 'm een appeltje toeschuiven... Tong uitsteken en kijken of hij oke is...
groetjes, Diana!

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:30

Nou Vera, hoop dat Digger Ach gut snel weer thuis in zijn stalletje staat.......en ja idd nu kan hij ook lekker een keer met Joelyn spelen Knipoog
Dikke kus van haar voor Digger Tong uitsteken

bugsy

Berichten: 369
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:46

Arme jongen.
Nou ja, nu kan ie lekker droog sexen met de dames
Haha! Cool Bloos!
Cooky wil vast wel een keer met hem spelen

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:55

bugsy schreef:
Nou ja, nu kan ie lekker droog sexen met de dames


Bloos! Bugsy toch Bloos! Haha! hahahaha

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:40

Nou nou nou, Flying-High, dat valt best wel mee in Utrecht, hoor. Ze laten een dier echt niet langer blijven dan strikt noodzakelijk is. Je moet niet vergeten dat deze vorm van castreren een buikoperatie is. De buik is open geweest al is het door een aantal kleine gaatjes. Om het paard goed in de gaten te houden moet hij een aantal dagen blijven. Bij een gewone castratie blijft de buik dicht en is het risico op buikvliesontstekeing en dergelijke niet of nauwelijks aanwezig. Ook kan er zwelling van scrotum optreden. Om bij (deze) complicaties er snel en adequaat bij te zijn moet het dier blijven. Ook wil je een paard met deze risico's niet aan transport blootstellen. Dus even lekker daar op stal blijven. Haha!
En het blijft een soort academisch ziekenhuis, dus ja er worden studenten opgeleid. Maar er is altijd toezicht en er worden nooit dingen aan patienten verricht die niet noodzakelijk zijn.
Dus maak je niet druk, komt allemaal goed.
Groetjes, Natascha

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 16:55

Natasha, FlyingHigh is gewoon een bezorgde moeder Haha!
Maar ik hoop dat jij met deze duidelijke uitleg een beetje van haar bezorgdheid hebt weggenomen Ach gut
De wijze waarop je begeleid wordt is zo positief en uitgebreid dat ik me ook geen zorgen maak.
Ook als je belt krijg je meteen de juiste informatie en ze nemen echt alle tijd voor je. Wat dat betreft, petje af Bloos

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:56

aaah arme digger Tong uitsteken nou is hij niet stoer meer Verdrietig maar hij kan nu wel bij de merries staan Knipoog

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:45

vera schreef:
Natasha, FlyingHigh is gewoon een bezorgde moeder Haha!
Maar ik hoop dat jij met deze duidelijke uitleg een beetje van haar bezorgdheid hebt weggenomen Ach gut
De wijze waarop je begeleid wordt is zo positief en uitgebreid dat ik me ook geen zorgen maak.
Ook als je belt krijg je meteen de juiste informatie en ze nemen echt alle tijd voor je. Wat dat betreft, petje af Bloos


Mijn bezorgdheid wordt niet minder........ik ben zo'n muts die haar dieren zo snel mogelijk thuis wil hebben ongeacht welke medische ingreep ze hebben gehad. Met mijn achtergrond is dat meestal ook wel mogelijk, Cool . Maar als ze zeggen dat de ruin nog even moet blijven omdat ze een bloedje moeten trekken een week later, vind ik dat geen goede reden.........bloedjes trekken kan een andere veterinair ook doen en bloed opsturen is voor elke dierenarts dagelijkse kost....vandaar mijn reactie. Dat Digger nog even moet blijven ter observatie lijkt me logisch, maar 2 dagen is lang zat, Vera is zelf zorgzaam en waaks genoeg om koorst (infectie?) op tijd op te merken en zo weer medische hulp kan inschakelen.
Maar goed, ik zeg verder niets meer, dit is gewoon even mijn gedachtengang, Schijnheilig .

Sterkte Vera en Digger, op een goede wondgenezing..........dat gaat vast goed komen!!! Ach gut ....... Knipoog

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:20

FlyingHigh schreef:
Met mijn achtergrond is dat meestal ook wel mogelijk, Cool;)

nu maak je me wel heel nieuwsgierig Haha! Bloos

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 20:25

Ik mag hem ook mee naar huis nemen, FH.
De artsen hebben niet gezegd dat dat niet kan, alleen ik heb er zelf voor gekozen zodat ik niet 2x met hem naar Utrecht hoef.
Omdat ik 3 dagen werk kan ik naar mijn mening niet voldoende op hem letten deze dagen. Dus vind ik het een goede optie om hem daar te laten.
Daarnaast is er altijd een mogelijkheid dat de operatie niet volledig gelukt is en dan zal hij nogmaals behandeld moeten worden.
Die kans is heel klein maar wel aanwezig. Dus dan moet ik hem weer achter laten; beetje veel gezeul met hem, vind ik.

Maar morgenochtend ga ik kijken hoe het met hem gaat en afhankelijk hoe hij ervoor staat mag hij blijven of haal ik hem alsnog op
Vandaag ging het goed met hem, beetje zielig maar hij hield zich prima. OK dan!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 23:06

vera schreef:
beetje zielig maar hij hield zich prima. OK dan!


Bonkedebonkedebonk.......mijn moederhart slaat op hol, Lovers , Ach gut ................VERAAAAAAAAAAAAAa, hellupppppppp!!!!!!!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 23:07

Jos"]
[quote="FlyingHigh schreef:
Met mijn achtergrond is dat meestal ook wel mogelijk, Cool;)

nu maak je me wel heel nieuwsgierig Haha! Bloos
[/quote]

Straks gaan ze nog vragen of ik een moddie van 'medisch' word, Schijnheilig ik zeg niets!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 12:42

Ben net terug van Digger knuffelen!
Hij stond er prima bij!! Is vandaag koortsvrij maar was nog wel een beetje drollig Ach gut
De 3 sneetjes zagen er prima uit en de artsen zijn heel tevreden. Ik heb zijn verzorger gesproken en die vond hem met sprongen vooruit gaan.
Zelfs de mannen van het bouwbedrijf die daar aan het werk zijn kwamen even vertellen hoe hij het er gisteren af had gebracht.
Erg lief. Bloos

We hebben hem even lekker verwend met lucerne (vond hij lekker dan zijn hooi wat hij had liggen Tong uitsteken ) en wat voer met Soul Mate erdoor, lekker gepoetst en geknuffeld.
Tsja, nog een paar daagjes en dan is hij wel weer de oude, denk ik.
Wel met enorme scheerplekken op zijn flanken dus hij is goed te herkennen als castratiepatient Knipoog

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:22

Aaaaah Lovers Ze zijn altijd zo lief als ze van huis zijn.
Fijn dat het zo goed gaat met hem. Succes!

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:22

FH: tuurlijk is het niet leuk je paard in een vreemde omgeving achter te moeten laten, maar het prettige van Utrecht is dat je er altijd terecht kan om te vragen hoe het gaat en je kunt desnoods 2x per dag op bezoek.
Ik ging iedere dag even kijken hoe hij erbij stond. Ik keek ook op de behandelkaart die buiten de stal hing, om te kijken wat zijn temperatuur was en welke medicamenten hij eventueel kreeg. Verder heb ik nooit het idee gekregen dat hij slecht behandeld werd. Hij bleef even vrolijk en reageerde niet overspannen of gestressed als hij een "witte jas" zag. Soms was ik of mijn vriendin aanwezig als ze hem op stal nabehandelden.
En dat bloed prikken na 10 dagen is om het testosterongehalte te checken. Dat kan gewoon niet eerder dan na 10 dagen. Als je het zo kunt afspreken met je eigen DA dat hij het opstuurt naar Utrecht is dat geen probleem. Wel is het vervelend als na de test zou blijken dat het "niet helemaal gelukt" is, dan moet je alsnog terug om het (kosteloos?) op een andere manier te laten castreren. Vandaar dat de meeste mensen besluiten hun paard te laten staan. En ieder paard gaat dagelijks de stapmolen in, om hen wat beweging te geven. Ook dat heb ik (toevallig) gecontroleerd, er zat modder op zijn hoeven... Haha!
PS: ik werk er niet hoor Schijnheilig Spreek alleen uit ervaring..
Heb jij een andere, slechte ervaring?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:27

Ik heb ook absoluut geen slechte ervaring met Utrecht... Pino heeft daar drie dagen gestaan omdat 'ie zowat dood ging van de diarree... M'n eigen dierenarts (van een goed bekendstaand paardenkliniek hier in de buurt) had al verschillende bloed/urine/mest onderzoeken laten doen en adviseerde me hem daar neer te zetten. Vooral omdat hij zelf toch niet alle onderzoeken kon doen die ze in Utrecht kunnen doen en omdat het gewoon veel goedkoper is, puur door de subsidies die ze in Utrecht krijgen. In Utrecht kost bijv. het stalgeld 6 tot 9 euro per dag, bij 'mijn' paardenkliniek rekenen ze daar 25 euro voor... en dat scheelt dus een hoop als ze er een week moeten staan... En dan nog alle onderzoeken die hij gehad heeft... dat had ik nooit kunnen betalen als een 'gewone' kliniek dat had moeten doen.
Ze zijn ook erg grondig in Utrecht (zónder overbodige dingen te doen overigens), ze hebben gewoon meer mogelijkheden om bepaalde dingen grondig te onderzoeken, omdat er meer aparatuur/tijd/personeel is en ja, ook omdat ze daar nou eenmaal van kunnen leren... Maar ze zullen alleen dat doen wat in het belang van het paard is... geen darmfoto's als'ie voor een kreupelheid komt ofzo...
Maar Pino heeft bijvoorbeeld wel longfoto's gehad... hij had n.l. een bepaald geluid bij z'n hart wat op één of andere afwijking kon duiden, wat dan ook weer diarree tot gevolg kon hebben. Bleek gelukkig niets te zijn, maar 't is in ieder geval wel onderzocht...

Kan me overigens voorstellen dat als je nare ervaringen hebt gehad (die er ook vast en zeker zullen zijn, net als op elke andere paardenkliniek), je minder happig zult zijn om er weer een paard heen te brengen...
Maar dat kan dus overal gebeuren. 'Mijn' paardenklinier, waar ik een érg hoge pet van op heb/had, heeft bij een vriendin van mij een behoorlijke steek laten vallen, wat mij nu ook terughoudender heeft gemaakt naar hun toe... zo werkt dat nou eenmaal...

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:30

radicalM schreef:
Heb jij een andere, slechte ervaring?


Mijn paarden gaan niet naar Utrecht, bewust niet, dus geen ervaring met eigen paarden. Wel van zeer nabij dikke blunders meegemaakt met paarden van anderen in Utrecht en dat heeft me aan het denken gezet, Cool . De laatste jaren zijn ze wel veel opener en klantgerichter geworden, da's positief.

Fijn Vera, dat het met je ventje al stukken beter gaat!!! Misschien moet je helemaal het scheerapparaat maar over hem heen halen, of er mooie scheer- figuren van maken, om hem een trauma te besparen, Clown . Loop maar niet langs een spiegel......

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:52

radicalM schreef:
...En dat bloed prikken na 10 dagen is om het testosterongehalte te checken. Dat kan gewoon niet eerder dan na 10 dagen. Als je het zo kunt afspreken met je eigen DA dat hij het opstuurt naar Utrecht is dat geen probleem. Wel is het vervelend als na de test zou blijken dat het "niet helemaal gelukt" is, dan moet je alsnog terug om het (kosteloos?) op een andere manier te laten castreren. Vandaar dat de meeste mensen besluiten hun paard te laten staan. ...


Mij is in februari wel verteld dat het bloed pas getest wordt als ze, dacht ik, een stuk of 10 à 12 bloedjes hadden om te testen. De 10 dagen die ze hem op de kliniek willen houden, is om een representatieve uitslag te krijgen na de termijn van 10 dagen die gehanteerd wordt om het lichaam de kans te geven te reageren op de castratie. Uitslag zou er dus niet op korte termijn zijn en daarom zou je, als de laparoscopische castratie niet is gelukt (bijvoorbeeld omdat het lichaam weer een bloedvat naar de teelbal aanmaakt), zowieso alsnog terug moeten naar Utrecht.

=^.,.^=

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 15:14

FlyingHigh schreef:
Loop maar niet langs een spiegel......

Hij heeft een onbreekbare spiegel in zijn box hangen, zal ik daar maar een zwarte lap over hangen Haha!

De eventuele operatie die zou moeten volgen als deze castratie niet gelukt is, is volledig voor hun kosten. Je betaald dus gewoon eenmalig 375 euro en dan komt hij gecastreerd thuis. Dan moet hij voor de tweede keer wel een liescastratie.
Maar gezien zijn gedrag denk ik dat het wel goed zit.

Ik had er ook al over zitten denken om hem maar helemaal te scheren, moet het wel een beetje warmer worden Nagelbijten / Gniffelen

Verder vond ik hem heel relaxed en kreeg ik geen enkele keer de indruk dat hij gestressed was oid. Ik was samen met Nanouk en die heeft daar ook een zesde zintuig voor, maar ook zij vond hem "erg op zijn plek".
Dus ik bespaar hem het heen en weer gezeul, verder hebben wij geen grote ruime boxen thuis en staan ze overdag de hele dag buiten.
Dat zie ik hem nog helemaal niet doen met deze kou, regen en wind. Dus zou hij hier een paar dagen in een kleine box binnen moeten staan terwijl ik, door mijn werk, niet de hele dag toezicht kan houden.
Hij is zo echt veel beter af; zelfs de bouwvakkers houden hem in de gaten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:23

Fijn dat alles zo goed is gegaan en hij vlot opknapt.
Ustinov is vrijdag aan de beurt, gewoon staand op het land door een castreur omdat ik een erg slechte ervaring heb met DA en narcose.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 15:51

Ilindra schreef:
Fijn dat alles zo goed is gegaan en hij vlot opknapt.
Ustinov is vrijdag aan de beurt, gewoon staand op het land door een castreur omdat ik een erg slechte ervaring heb met DA en narcose.

Heel succes met hem OK dan!