halteren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poppie
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-08-03

halteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 15:44

help! ik zit met een probleempje. ik heb een veulen waarmee ik volgend jaar wil gaan halteren, maar hij is geen officiele amerkaanse appaloosa. zijn moeder is namelijk niet geregistreerd. zijn er wedstrijden waar ik aan mee kan doen? ik weet dat de wran geen halterklassen heeft en bij de aahch kan ik niet meedoen. waar mag ik wel aan mee doen?
wie weet dat? Verward

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:49

Showmanship at halter. O nee, bij de wran moet je paard bij de beginners dan ook al 4 jaar zijn.

poppie
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 16:02

dus als ik het goed begrijp kan ik pas mee doen aan showmanship at halter als hij 4 is? ook als hengst of moet hij geruind zijn?

mehlika

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zuidwolde drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:03

Ik heb Jan Trel gesproken en die regel is eigenlijk al vervallen. ze moeten het alleen nog officieel bekend maken. Ik vind het wel een goede zet. Kun je al vroeg beginnen met je paard vertrouwd te maken met wedstrijden zonder hem of haar te belasten.

poppie
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 16:08

hoi, dus ik kan volgend jaar bij de wran toch meedoen! Haha!
moet ik dan eerst lid worden? het is voor mij nog allemaal nieuw dus ben ik al blij met alle informatie OK dan!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:18

Nee hoor, ook zonder dat je lid bent kun je meedoen aan WRAN wedstrijden. Je betaald dan wel wat meer inschrijfgeld. En als je 18 jaar of ouder bent mag je gewoon met een hengst starten.

poppie
Berichten: 48
Geregistreerd: 05-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-03 16:35

geweldig, ik ben weer blij Haha! dat wordt strakjes lekker oefenen en geld uitgeven voor een nieuw halster! he wat rot nou! al zijn die krengen wel krankzinnig duur! heeft iemand er een voor overname misschien (of moet ik dat op een ander forum zetten?) Bloos!

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 18:54

poppie schreef:
! heeft iemand er een voor overname misschien (of moet ik dat op een ander forum zetten?) Bloos!

Daar hebben we EA voor, maar aanbiedingen mogen ook altijd per PB Lachen

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 08:32

Meedoen aan de halterklasses is heel wat anders dan Showmanship at halter!
De Halterklasses worden door de rasvereniging georganiseerd, dus je kunt dan alleen starten als je paard is ingeschreven.
Je paard wordt beoordeeld bij stap en draf hoe het beweegt en of het een correct exterieur heeft. Als je je paard vierkant hebt opgesteld, dan zijn er regels voor waar jij staat ten opzichte van je paard en de jury, die om je paard heenloopt. Kortom, hier telt voor 90% hoe je paard eruit ziet en voldoet aan de rastypische kenmerken en voor 10% hoe jij je paard showt.
In dit onderdeel zijn er verschillende klasses voor merries, hengsten en ruinen en de leeftijdscategorieën; veulen, jaarling, 2-jarigen en 3 jarig+ ouder.

Bij Showmanship at halter kunnen alle rassen meedoen, het gaat hier om de persoon die het paard showt, waarbij het paard gewillig en netjes het voorgeschreven pattern moet uitvoeren.
O.a. de WRAN heeft dit onderdeel vaak in het programma.
Ook hierbij moet je paard tiptop getoilletteerd zijn, maar er wordt minder op de bouw van je paard gelet.

Voor allebei de onderdelen geldt dat je heel veel moet oefenen, zeker met een jong paard. In de showmanship at halter moet je nl. opboxen tegen "doorgewinterde" oudere paarden Knipoog
.