[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:23

Waar zit jij dan?

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:31

Utrecht

Gerliev

Berichten: 329
Geregistreerd: 16-12-19

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:38

Leuk dat je zoon gaat lessen Veertje! Veel plezier en succes :))

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 10:58

Dank je wel

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:08

Ace.

Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 15:45

Hey bekend koppie! Jarenlang bijrijder geweest van het vorige paard van de eigenaresse :j

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:03

Leuk Veertje, is de les inmiddels geweest? Anders nog veel plezier!

Mooie foto en leuk paard Marlies. Balen van je lekke band maar fijn dat ze het zo snel gefixt hebben.

Lieke, jammer van de regen tijdens de rit! Wilde zwijnen is wel leuk toch, om tegen te komen? Of is je paard er bang voor?

<3 <3
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 19:19

Gimme_Joy schreef:
Hey bekend koppie! Jarenlang bijrijder geweest van het vorige paard van de eigenaresse :j

Klopt, Brenda kwam met Ace model staan. :)

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:22

Les is intussen al geweest, moest er om 14:00 uur zijn eerst natuurlijk verkeerd gereden. Dan maar goed dat je ruim van te voren weg gaat.
Leuk stekje heeft ze daar. Red vond het allemaal wel best. Lekker rustig aan gegaan om het stuur wat te bevestigen. Het was heerlijk om te zien
Afbeelding
Foto van een filmpje

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:20

Veertje2 schreef:
Vandaag word een spannende dag, zoon gaat lessen bij Marlies. Red is in de tussentijd zadel en ruitermak, andere locaties vind hij niet zo erg. Ik merkte al gouw dat moeder en zoon irritaties krijgen betreft het wel en wee over het verder opleiden van je paard onder het zadel. Nou ik kies eieren voor m’n geld en dacht deze ga ik uitbesteden. Ondanks dat Marlies ook op locatie komt vind ik dit ook weer een goede training in het algemeen. En sommige dingen moet je ook gewoon los laten. Ik ben benieuwd hoe ze dit beide gaan ervaren.

Zelf had ik weleens op een westernzadel gezeten maar vind ze zelf zo groot en zwaar (watje ik weet het) maar nu ik een western/endurance zadel voor Red heb en hem ook op m’n pony gelegd heb moet ik eerlijk zeggen dat zit nog eens lekker en hij liep er lekker onder, dat ik zelf twijfel om voor hem ook z’n zadel aan te schaffen want deze past niet echt op hem. Wie weet carrière switch


Wat is het merk van het endurance/westernzadel als ik dat vragen mag? Ben voor mn oudere pony op zoek naar iets lichters

Veertje2

Berichten: 166
Geregistreerd: 28-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:59

Vrijbuiter34 schreef:
Wat is het merk van het endurance/westernzadel als ik dat vragen mag? Ben voor mn oudere pony op zoek naar iets lichters


Hij is van continental equiflex
De een noemt het western/endurance zadel of trail zadel en ik heb de naam long Ride ook voorbij zien komen.

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:32

Ik check mijn bandenspanning ook nooit, moet ik bekennen, behalve als er een melding komt op mijn dashboard. Voor het milieu zou het beter zijn om het wel te doen...

Zwijnen zijn eng Lieke! En ik ben je fotograaf, foto's komen eraan :D

Wat een superfoto van Ace, Belletrix!

Hedi_ uit de openingspost van dit topic is een topic gestart over het maken van een nieuwe leren tas. Ik wilde heel graag een laten maken helemaal naar mijn wensen. Misschien vinden jullie het leuk om te volgen. Compleet met tooling *\o/* [UK] [ART] handgemaakte leren tas
Ben benieuwd naar het resultaat.

Quiz gaat per 1 juli de wei op. Ben er nog niet over uit of ik m volgend jaar wil starten, kijk even hoe het bevalt. Helaas is dit showjaar niks meer :( Misschien nog een eindejaarsshow, maar daar doe ik niet aan mee. Mijn hele paardrijzin is gewoon weg, jammer genoeg. Heb gedacht m te verkopen, maar hij is 16 en wil niet dat er een fanatieke amateur weeeer met m gaat showen. Ik merk dat hij er ook allemaal niet zoveel zin meer in heeft. Op mijn nieuwe plek ga ik mss met m naar buiten, moet even kijken of ik dat durf, want dat kent ie niet.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:45

My_Little_P schreef:
Ik check mijn bandenspanning ook nooit, moet ik bekennen, behalve als er een melding komt op mijn dashboard. Voor het milieu zou het beter zijn om het wel te doen...

Zwijnen zijn eng Lieke! En ik ben je fotograaf, foto's komen eraan :D

Wat een superfoto van Ace, Belletrix!

Hedi_ uit de openingspost van dit topic is een topic gestart over het maken van een nieuwe leren tas. Ik wilde heel graag een laten maken helemaal naar mijn wensen. Misschien vinden jullie het leuk om te volgen. Compleet met tooling *\o/* [UK] [ART] handgemaakte leren tas
Ben benieuwd naar het resultaat.

Quiz gaat per 1 juli de wei op. Ben er nog niet over uit of ik m volgend jaar wil starten, kijk even hoe het bevalt. Helaas is dit showjaar niks meer :( Misschien nog een eindejaarsshow, maar daar doe ik niet aan mee. Mijn hele paardrijzin is gewoon weg, jammer genoeg. Heb gedacht m te verkopen, maar hij is 16 en wil niet dat er een fanatieke amateur weeeer met m gaat showen. Ik merk dat hij er ook allemaal niet zoveel zin meer in heeft. Op mijn nieuwe plek ga ik mss met m naar buiten, moet even kijken of ik dat durf, want dat kent ie niet.


Bedankt voor je referentie <3
Hier is de link naar het juiste topic ( ik heb je de verkeerde gegeven denk ik, sorry!)
[UK] [ART][WIP] leerbewerken, maken van een tas

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:24

Yinthee schreef:
Leuk Veertje, is de les inmiddels geweest? Anders nog veel plezier!

Mooie foto en leuk paard Marlies. Balen van je lekke band maar fijn dat ze het zo snel gefixt hebben.

Lieke, jammer van de regen tijdens de rit! Wilde zwijnen is wel leuk toch, om tegen te komen? Of is je paard er bang voor?

<3 <3
[ [url=m/DgGJib.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ahhh wat ligt ze/hij er lief bij.
Dit was moeder en vader met 5 /7 jongen. Dan zijn ze best agressief dus we zijn maar omgedraaid.

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 17:34

Lijkt me heel eng om die tegen te komen.. Net zoals ganzen. Ik ben een keer door een gans nagezeten terwijl ik met mijn paard langs de weg reed, dat was echt heel erg eng :')

My_little_P is dat gevoel bij jou ontstaan door de corona situatie, of had je sowieso al minder zin in het rijden de laatste tijd? Buiten rijden is echt heerlijk.. Maar ik zou het ook spannend vinden als een 16 jarig paard het nog nooit heeft gedaan :=

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 20:05

My_Little_P schreef:
Ik check mijn bandenspanning ook nooit, moet ik bekennen, behalve als er een melding komt op mijn dashboard. Voor het milieu zou het beter zijn om het wel te doen...

Zwijnen zijn eng Lieke! En ik ben je fotograaf, foto's komen eraan :D

Wat een superfoto van Ace, Belletrix!

Hedi_ uit de openingspost van dit topic is een topic gestart over het maken van een nieuwe leren tas. Ik wilde heel graag een laten maken helemaal naar mijn wensen. Misschien vinden jullie het leuk om te volgen. Compleet met tooling *\o/* [UK] [ART] handgemaakte leren tas
Ben benieuwd naar het resultaat.

Quiz gaat per 1 juli de wei op. Ben er nog niet over uit of ik m volgend jaar wil starten, kijk even hoe het bevalt. Helaas is dit showjaar niks meer :( Misschien nog een eindejaarsshow, maar daar doe ik niet aan mee. Mijn hele paardrijzin is gewoon weg, jammer genoeg. Heb gedacht m te verkopen, maar hij is 16 en wil niet dat er een fanatieke amateur weeeer met m gaat showen. Ik merk dat hij er ook allemaal niet zoveel zin meer in heeft. Op mijn nieuwe plek ga ik mss met m naar buiten, moet even kijken of ik dat durf, want dat kent ie niet.


Verkopen?!? Neeeeee!!!! |( |( volgend jaar nieuwe ronde nieuwe (wedstrijd)kansen!!
Waar naar toe verhuis je? Missch kan zn zoon hem tijdens n buitenrit ondersteunen? We komen wel naar jullie toe....of kom je op Smoothie (buitenrijden) oefenen? Ze hebben redelijk hetzelfde karakter....maar niet verkopen hoor jullie zijn zo goed samen ;(

Lieke565
Berichten: 157
Geregistreerd: 09-07-10

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:02

Vandaag een bobs avila zadel gekocht tweedehands.heb het bij Zyra opgelegd, maar is te lang en komt te veel omhoog. Nu maar besloten om te kijken of ze in Zonhoven eigen gemaakte zadels willen maken voor mijn pony

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:59

Ik zag net dat ik het hier helemaal was vergeten melden :oo

Sinds vrijdag staan Spicy en Hartje weer thuis! Nog 3 weken medicatie, maar in principe is ze genezen!

Eerste war ze deed was wel op dr bek gaan
Afbeelding
en gister mocht ze voor het eerst 10min buiten <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:41

Fijn dat het weer goed gaat met haar!!

Vrijbuiter34

Berichten: 239
Geregistreerd: 03-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 11:42

jumpyhorse schreef:
Ik zag net dat ik het hier helemaal was vergeten melden :oo

Sinds vrijdag staan Spicy en Hartje weer thuis! Nog 3 weken medicatie, maar in principe is ze genezen!

Eerste war ze deed was wel op dr bek gaan
[ [url=m/S3qkDH.png]Afbeelding[/url] ]
en gister mocht ze voor het eerst 10min buiten <3
[ [url=m/4LGVGX.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IJ5qlp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HR8I0M.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn!

xTiffani

Berichten: 1459
Geregistreerd: 27-07-12

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 12:24

Jumpyhorse: prachtig veulen! Wat fijn dat het beter met haar gaat!

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 13:30

jumpyhorse schreef:
Ik zag net dat ik het hier helemaal was vergeten melden :oo

Sinds vrijdag staan Spicy en Hartje weer thuis! Nog 3 weken medicatie, maar in principe is ze genezen!

Eerste war ze deed was wel op dr bek gaan
[ [url=m/S3qkDH.png]Afbeelding[/url] ]
en gister mocht ze voor het eerst 10min buiten <3
[ [url=m/4LGVGX.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/IJ5qlp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HR8I0M.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat fijn, en wat een geweldige foto's :')

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 15:48

Dankje! Ik ben zo blij dat het weer beter gaat. Voor hetzelfde geld was het enkel hartje mee naar huis...

Weten jullie eigenlijk (meer dan lone star, terrein staat te koop dus weet niet hoe lang doe nog door gaan...) plekken in Belgie waar allround wedstrijden worden gehouden? Enige plek die ik tot nu toe heb gevonden is lss, de rest is enkel reining, barrelen en extreme cowboyrace...

My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 21:36

Wat superfijn, Jumpyhorse!! Wat een zorgen zul je hebben gehad. :(:)

Rustigggg Yvette4You, hij wordt niet verkocht. En jaaaa, goed idee om een keer met zijn knappe zoon te gaan *\o/*

Nee, heb ik helaas al langer last van, Emita. En daarnaast ben ik niet zo'n held, ben als de dood dat ik eraf val en dat ie dan wegrent. Brrr, is toch een hengst :(

Graag gedaan Hedi :D

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 23:21

Ik herinner me dat we een tijdje terug het hier hadden over chap pants, heeft iemand een link waar ik deze zou kunnen bestellen? :D

Plonie, heel jammer! Maar ik snap je wel hoor. Ik zou hetzelfde hebben denk ik.. toch vind ik jullie een leuke combinatie :) is hij heel erg hengst-hengst?