[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 16:24

Ik vind het ook zeker een leuke afwisseling, samen met in-hand trail. Je bent toch op een andere manier bezig.

Ja ik wil Joy haar benen wel op de foto hebben. Helemaal na dit akkefietje. Al is het alleen maar voor mijn eigen gemoedsrust... :+

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 16:49

Ik geef je groot gelijk. Als je goed geïnformeerd bent kan je een beslissing nemen over hoe nu verder qua dagelijkse werkzaamheden.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:20

Snap ik helemaal!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 19:38

Net weer wezen stappen en ik heb het idee dat ze beter is dan gister. Nog niet goed, maar ook zeker niet slechter! Dus voorzichtig positief.

Om even te laten zien wat een joekel het is... Ik ben 168 :=
Afbeelding

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:07

Wauw ze is inderdaad groot! Gek, in mn hoofd was ze kleiner :+

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:15

't Is een bonkie met een hele lieve uitstraling.

Ik hoop toch zo dat het meevalt met de pootjes.

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 20:27

Zouden het niet gevoelige zolen kunnen zijn? Omdat QPA’s dat wel vaker hebben. Just a thought hoor!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 22:05

Zou kunnen, maar denk niet dat dat het is in dit geval. Ze is wel bekapt en loopt daardoor voor iets korter, maar dan zou ze in de bak beter lopen. Plus dit is echt acuut ontstaan.

Noisy

Berichten: 5404
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 00:29

Misschien heeft ze zich wel verrekt op wei of paddock. Dat duurt vaak ook een paar dagen voordat het betert.

Hoe groot is Joy, 1,55 toch? Die quarters worden niet voor niets quarterpounders genoemd :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 09:31

:')

De laatste keer dat we haar gemeten hebben was ze 155 en dat was in september.

Ik heb net Taru geappt. Zij is een supergoede osteo en dierenarts. Hen haar de filmpjes gestuurd en ben benieuwd wat ze terug appt.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 15:08

Naomi appte net dat ze beter liep! *\%/*

Bijrijdster gaat zo even stappen in de bak (ala ze niet loopt te stuiteren). Morgen gaat ze nog op de kleine paddock en ik ga morgenavond longeren (wederom als ze niet de kolder heeft) en dan kan ze hopelijk dinsdag weer bij de kudde. Maar we zijn er natuurlijk nog niet helemaal... dus nog ff duimen +:)+

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:24

Ik zou ze eens goed op de foto laten zetten. Steeds terugkerende vage klachten zijn dikwijls een indicatie dat er iets is. Nu is ze nog jong en kun je nog snel ingrijpen. Quarters zijn nu niet direct het ras met de beste benen/hoeven heb ik helaas al meermaals mogen ondervinden.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 12:59

Dit is pas de eerste keer dat ze ergens last van heeft. Het was erg acuut en ik heb wel een vermoeden waar het vandaan kon komen. Desalniettemin gaat ze sowieso op de foto. Dus bedankt voor de tip!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:13

Fijn dat er wel al wat verbetering in zit! Kan me voorstellen dat je d'r alsnog goed op de foto wilt laten zetten. Je weet maar nooit.

Zou wel gezelliger voor d'r zijn als ze straks weer de kudde in kan dus duimen!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 13:34

Het blijft toch knagen anders. En je kan het ibderdaad maar beter weten. Ik was het voor de kreupelheid ook al van plan, maar dit heeft me net even het laatste zetje gegeven :)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:59

Heel goed, meten is weten.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:06

Is het niks, dan is het niks, maar ben je wel gerust. Het kan ook zijn dat ze gewoon op een steentje of zo getrapt heeft en een zoolkneuzing heeft. Of iets anders onnozel.
Ik ben zo’n type dat direct mega ongerust wordt, en dan wil ik het weten :)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 15:21

sevke schreef:
Is het niks, dan is het niks, maar ben je wel gerust. Het kan ook zijn dat ze gewoon op een steentje of zo getrapt heeft en een zoolkneuzing heeft. Of iets anders onnozel.
Ik ben zo’n type dat direct mega ongerust wordt, en dan wil ik het weten :)


Oh maar zo ben ik ook hoor...heb er weer een paar grijze haren bij. Volgende week komt de osteo en ga me even oriënteren op de foto's

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 23:36

Net weer met Joytje gestapt en daarna ook gelongeerd. Het stappen gaat al een stuk beter, daaris nog amper wat te zien.

Longeren was op z'n zachtst gezegd enerverend. :o

Ze was jolig en besloot na 2 passen stap even versnelling 5 in te zetten. Bokkensprongen en alles. Ik had ook niet anders verwacht. :+ Gelukkig was ze al warm gestapt. Maar ze klierde wel dus. Niet willen vertrekken (linksom meer had ik het idee, maar kan ook toeval zijn, dit is wel haar truckje als ze pissig is). Het was moeolijk te zien hoe ze liep. Maar daardoor denk ik wel dat het al eem stuk beter gaat.

Morgen nog op de kleine paddock, maar nu 5 uur. Kudde drufden we nog niet omdat daar sinds vandaag een nieuw paard bij staat. Morgenavond gaat bijrijdster weer stappen en als ze goed loopt longeren.

Volgende week maandag komt de osteo. Zij is ook DA en heeft Joy de vorige keer ook behandelt.

Overigens had ik het idee dat Joy na het longeren beter liep dan ervoor, minder stijf en kort. Maar ik zie nu vanalles en tegelijk niks. Ik moet ook iets minder obsessed worden denk :P

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 00:06

Joy liep weer goed vandaag. Ze heeft voor het eerst 5 uur buiten gestaan (wel nog in de kleine paddock). Stappen was zuiver en in de roundpen liep ze netjes haar rondjes. Ze perste er zelfs nog even een rollback uit het boekje uit.

Morgen gaat ze nog 1 dag 5 uur in de kleine paddock. Ze heeft dan een week apart gestaan. Als ze morgenmiddag bij Naomi goed loopt gaat ze donderdag terug de kudde in.

Maandag komt de osteo en dan aan de hand van haar bevindingen kijken hoe we weer gaan opbouwen. Zondag heb ik in-hand les. Mocht Joy goed blijven lopen ga ik die (gedeeltelijk) meedoen. Het is lichamelijk niet zo belastend en dan is ze toch weer even bezig. Want dat is echt waar ik bij Joy goed naar moet gaan kijken. Het is een doe-paard. Ze wil graag dingen met ons doen. Daar voelt ze zich goed bij. In haar hoofd, maar ook zeker in haar lijf. Ik ga met Taru een schema bespreken om haar wat regelmatiger aan het werk te hebben. Want ik denk dat Joy niet lekker gedijt op 2 dagen rijden, 3 dagen relatieve rust en dan weer een dagje rijden enz. Ze heeft regelmaat nodig.

Ik denk ook dat de blessure nu ermee te maken gehad heeft. Ik heb in december niet veel gereden. Daarbij zijn we naar CM geweest, was het Oud&Nieuw en heeft ze onregelmatig op de paddock gestaan door de feestdagen. 3 januari geënt. Zaterdag erna is ze eventjes op haar plek gezet omdat ze niet de paddock in wilde. Alles bij elkaar (het feit dat ze de regelmaat kwijt was, en het feit dat ze een binnenvetter is en stress vastzet in haar lendenen) hebben alemaal bijgedragen aan deze blessure. Er is geen DA die me dat gaat vertellen, maar dat is gewoon een gevoel.

En met deze ervaring gaan we wat doen, om te zorgen dat dit niet snel weer gebeurd +:)+

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:09

Jij kent haar uiteindelijk het beste, dus het is helemaal niet gek dat je dit zo denkt.

Ik heb voorheen ook een paard gereden dat groen was maar regelmaat nodig had. Wel afwisselend werk, maar van 2-3 dagen achtereen rust werd hij niet gelukkig (en dan had je ook een discussie die eerste 10 min ohz :+)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-20 18:01

Ja denk echt dat dat ermee te maken heeft. Ze wordt ook moddervet als ze helemaal stilstaat. :+

Ze is nog steeds goed! *\%/* morgen mag ze de kudde weer in! Heerlijk!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 20:18

Vansaag had ik eindelijk daglicht en kon ik iets beter filmen. Joy had er wel zin in:



De andere filmpjes moeten even uploaden. Want na deze Joy show lon ze gelukkig wat rustiger lopen :=

En daarna probeerde ik haar nog even vast te leggen voor de prachtige zonsondergang. Joy had andere plannen:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ok Joy klaar maar weer he... :+ :')

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 20:52

Hahaha ...

Ik heb jullie 2x heel hard uitgelachen: de keren dat Joy vanuit een lekker galopje ineens stopt, omdraait en weer lekker verder rent.

Je bent ook heerlijk effectief met je "eeeaaasssyyy".

(Nee, dit is geen leedvermaak. Meer een soort opluchting dat jouw mafklapper zo te zien weer prima loopt en net zo gek doet als de mijne. Die werd heel vrolijk van het freestylen en steigerde voor mijn neus, op gepaste afstand dat wel: "Dansje doen, baas?".)

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-20 21:50

Uitlachen is toegestaan... dat doe ik ook :') Nee easy heeft Joy weggegumd uit haar woordenboek denk...

Ja wat een gekken hoor... >;) Pfff leuk van die sringers... |o _O-

Nu de filmpjes die ik eigenlijk had moeten publiceren: :D



Ok dit is gek... ik kopieer de link van het andere filmpje en hij plakt het eerste filmpje... :o?

Nou ja die houden jullie even tegoed van me. Dit was toch de leukste haha