[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-19 20:53

Afbeelding
Ja toch maar een dressuurcarrière voor ons... <<) :o

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-19 14:13

Gister gereden en het ging super. Ze begint nu mijn beenhulp voor buigen beter te snappen en ik kan haar iets van haar binnenschouder afhalen. We hebben nu 3 dagen achter elkaar gewerkt en dat werkt goed. Is fijn om te weten!

Happy horse :D


Afbeelding

Afbeelding
(Special thanks to: vitalbix nutrimash _/-\o_ )

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 21:45

Vanmiddag gooide regen roet in het eten >;)

Ik wilde met dubbele lijnen gaan werken, maar Joy was nat en modderig en ik had geen zin om te poetsen. Dus eerst even gelongeerd en daarna haltertraining in de binnenbak.

Dat longeren deed ik afgelopen winter altijd voor haltertraining omdat mevrouwtje anders als een lammetje naast me liep te stuiteren...

Maar. Mevrouwtje is een mevrouw geworden, want zo gefocused en zelfs na maanden niet oefenen het oppikken waar we gebleven waren en beter! Ik ga toch maar eens kijken of we niet een keer een wran wedstrijdje kunnen starten hoor! *\o/*

Maar. Pupje wordt puber. Want stiekem kon ze haar ogen niet van deze knappe man afhouden:
Afbeelding
Ik moest er best om lachen := :')

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 20:26



Ik me voorstellen dat het volgen een bestje saai wordt met al die blije berichten van me :D

Vandaag hadden we voor het eerst discussie. Joy was drammerig, tegen het bit, hoofd omhoog en rug weggedrukt. Ze wilde niet ontspannen en was rennerig.

Dat duurde 5 minuten. Ik hield vol, ze kwam ertegenin totdat ze doorkreeg dat ontspannen loslaten betekende en ging ze terug naar de "Joy" modus, zoals we die gewend zijn van haar. En toen kwam er dus dit uit:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
*\o/*

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:10

Ik ben hier echt dramatisch in, ben echt een plaatjeskijker haha
Vind het filmpje nog wel oké trouwens! Of is dat niet bedoeld als de 'before'?

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:21

Volgens mij zijn de foto's stills uit het filmpje zodat we langer kunnen genieten van het mooie frame waarin Joy loopt. :D

Leuk muziekje ook.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 21:31

Klopt! Hahaha volgorde klopt niet :o

Geeft niet hoor Granoek! Maar als ik dit bij andere mensen zie denk ik: "goh, leuk, maar waar blijft de spanning en sensatie?" := :')

Ow galop gaat ook steeds beter! *\o/*

Laatst bijgewerkt door Gimme_Joy op 25-09-19 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:32

Troost je, hier nog minder spanning en sensatie :')
Het spannendste van de afgelopen week is dat Duke op mijn voet ging staan. En we deden niet eens wat, hij stond gewoon in de wei :+

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:36

Joy neemt een lopeje met je. Die wanden zijn dichterbij dan je denkt ...

Granoek, je stond dus in de wei maar vooral in de weg begrijp ik.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 21:39

Granoek schreef:
Troost je, hier nog minder spanning en sensatie :')
Het spannendste van de afgelopen week is dat Duke op mijn voet ging staan. En we deden niet eens wat, hij stond gewoon in de wei :+


_O-

Haha Maflinger :')

Ja Joy moet soms wat worden afgeremt. Ze weet nog niet zo goed hoeveel kracht die motor van achter heeft :+

Mooi verschil, twee maanden en een stuk of 10 ritjes verder:
Afbeelding

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:39

Joy pas op je krijgt buikspieren _O- !

Zit je trouwens expres nog een beetje naar voren op het eerste filmpje? Of moet dat gewoon nog een beetje slijten :) . Verder rij je heel netjes hoor

En ik ben vet jaloers op je galop filmpje. Jij doet dat ff in twee maanden en 10 keer rijden. Ik ben er met mijn 4 jarige vp al mee bezig sinds mei. En ik ben ongeveer even ver :+ . Zijn wel redenen voor maar toch!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 09:35

Dankje! Galop gaat niet altijd zo makkelijk als op het filmpje hoor :=

Ik merk wel dat nu ze wat meer nageeflijk loopt ik haar ook beter opzij kan zetten, waardoor haar binnenschouder vrij komt en ze de wending beter in kan zetten.

Ik zit inderdaad naar voren. Maar ik denk dat dat onder andere te maken heeft met het zadel. Het is te klein. Eind oktober komt Evelien van Eurohorse en dan gaan we aan een nieuw zadel. Maar het is ook houding hoor. Ik doe iets geks met mijn polsen en dat krijg ik er maar niet uit :+

Edit: ik kan best rechtop zitten gelukkig :o


Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:00

Is ze wel goed terug te nemen vanuit de galop? Het ziet er inderdaad een beetje uit alsof ze zelf het tempo bepaald en daarbij niet heel voorzichtig is.

Misschien eerst wat overgangen gaan rijden zodat ze goed op je wacht, en als die goed zijn eventueel schijnovergangen om het rennerige wat te beperken?

Verder ziet het er stoer uit hoor! Zou willen dat Eyo wat renneriger is in de bak, haha. Die kent alleen stap-stand. Op buitenrit gaat dat gelukkig beter. :o

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 13:18

Valt best mee toch? Het is nog niet 1 tempo maar over het algemeen is het tempo wel heel netjes. Zeker voor de tijd dat ze er nu mee bezig is.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 14:04

Tempocontrole zijn we inderdaad nog niet. Ik wil eerst dat ze leert te dragen en op haar eigen benen te lopen. Ze mag niet door me heen drammen, daar zijn we uiteraard wel al mee bezig. Zo lang ze "rennerig" is, maar daarbij wel gecontroleerd is (en dat is het nu, ik kan haar terugnemen als dat nodig is), vind ik dit niet zo erg. Het kost haar nog teveel kracht om meteen vanuit de galop verzameld in tempo te lopen. Maar we werken eraan!

Edit: Gister was overigens ineens dat de galop "rennerig"was. Hiervoor moest ik haar flink helpen, en viel ze er snel uit. Misschien omdat ze nu meer leert dragen dat het makkelijker gaat. Gister kwam ze ook voor het eerst zelf terug in een mooi handgalopje. Ik wilde haar aansporen, omdat ik bang was dat ze eruit zou vallen, maar dat hoefde dus helemaal niet. Ik moet nu dus zelf gaan leren doseren :o

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:12

Jullie moeten allebei leren doseren totdat Joy meer balans heeft. Dat wordt vanzelf beter naarmate jullie meer meters maken.

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 14:28

Vind het er heel goed uitzien hoor zo voor een groentje! Jullie zijn echt leuk bezig samen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-19 14:54

Dankje Sicayes! En klopt inderdaad Maflinger. Als ik nu al zie welke vorderingen we maken in de tijd waarin we bezig zijn, kan ik niet meer dan heel trots en tevreden zijn. Geen heftige bokpartijen of "ruzie". Alles met rust en wederzijds vertrouwen. Dat vind ik echt heel belangrijk. Dat Joy vertrouwen en plezier in de trainingen heeft.

Ik probeer zoveel regelmaat in te bouwen als maar kan. 4 keer per week doen we iets, waarvan 2 keer onder het zadel. Helaas lukt het door werk en nu mijn relatie niet om het echt iedere week op dezelfde dag te doen, maar het gaat nu goed, Joy reageert hier prima op. Onder het zadel train ik nu ongeveer 20 minuten. Daarna 2 rondjes uitstappen onder het zadel, ergens in de bak afstappen (constant op een andere plek) peesjes af, singel losser en dan in de bak nog een rondje of 2 stappen. Dan naar stal, zadel af en douchen als dat nodig is. Daarna uitstappen op het harde tot ze droog en afgekoeld is. Rollen en voordat ze het land op gaat nog even hooi/slobber op stal. Hier heb ik dus over nagedacht :D Vooral het uitstappen op het harde vind ik belangrijk.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-19 19:25

Whoepie, daar zijn we weer!
Afbeelding

Vanmiddag wilde ik longeren. Ik was eigenlijk helemaal niet van plan naar stal te gaan, maar het liep allemaal even anders, dus had wat tijd over. Helaas hebben zowel roundpen als buitenbak de peoporties aangenomen van een indeukwekkend olympisch wedstrijdbad, dus dat werd hem niet. Joy zit nog op puppyzwemmen, too much too soon weetjewel.

Anyhow, in de binnebak was les. Trailles. Pionnen, brug, balkjes, the lot. Ik denk, ik trek mijn stoute ariats aan en ik ga zadelen!

Beetje gespannen, 4 paarden in de bak, waarvan twee in-hand, veel gedoetjes, dus kriebels in mijn buik. Ongegronde kriebels bleek achteraf, want Joy zocht direct de brug op (haar favo onderdeel inmiddels) en deed dit:


Uhhh whut? Ik zeg aan het einde, "ik weet het niet!". En dat klopte ook. Hoé dan Joy? Een paar keer aan de hand eroverheen het afgelopen jaar, en nu gewoon hop hop onder het zadel! Slalommen, balkjes in stap... oh boy! *\%/*

Helaas wel een minder bericht. Zondag gaan de kuddes van het land. Eerste herfststorm, dus de paddock in. Als het droger wordt mogen ze het land weer op. Jammer!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 19:51

Hahahaha super nice!!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 20:23

Net weer gereden. Door de vele regenval was nu zelfs de binnenbak drassig! Dus voornamelijk aan ontspanning en buigen in stap en draf gewerkt. Ook de overgang naar galop geoefend. Porberen het rennerige eruit te krijgen. Drie keer op allebei de kanten aangesprongen na een halve cirkel weer terug. Het gaat al steeds beter, maar kost haar nog wel kracht. Maar heb steeds minder het idee dat ze eruit valt. Ook wendingen gaan nu gebogen om mijn binnenbeen, in plaats van afsnijden en wegvallen over haar binnenschouder.

Daarna drooggestapt en lekker wat slobber gegeven. Wilde haar nog loszetten, maar het weer was gewoon sch**t...

Deze kreeg ik van een stalgenootje. Check die kont := <3
Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-19 10:13


Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:29

Haha, ze is echt massief naast die ander. En wat leuk dat ze zo de brug over stapt!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-19 14:35

Ja ze is best aan de maat haha!

Die brug hadden we al weleens geoefend aan de hand. Maar ik had nooit verwacht dat ze er zo onder het zadel ook overheen zou gaan!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 14:39

Ik wil zo'n parcours ook eens doen met die van mij, lijkt me zo leuk!
Hoewel ik denk ik wel kan voorspellen hoe dat gaat gaan