[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:49

Gimme_Joy schreef:
[ [url=m/fn3cZ3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nergens van onder de indruk... :x :')


Even vriendjes maken met de zwaan. :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 09:37

Naast de beweging, zit er dus ook cutting in mijn paard. Joy oefent alvast en begint klein:




Dierenbeul.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:38

Hahahah Joy wat een tuttebel ben je ook :')
Arme zwaantjes :P

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 10:46

O, zo een ...

Mijn mafje deed dat ook. We hadden op een gegeven moment op onze eerste stal in de weide schapen lopen. De weides waren afgescheiden met 2 lagen lint, waar de paarden mooi achter bleven maar de schapen onderdoor konden. Zodra mafje in haar wei kwam, MOESTEN de schapen ERUIT volgens mafje.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 17:55

Ohhh! := voor schapen heeft Joy tot nu toe gelukkig nog respect, maar ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren als we een beetje met koeien gaan trainen. Ooit. Want dat is nu uiteraard nog niet aan de orde. Vind ik. Joy deelt mijn mening vaak niet.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 18:49

Joy denkt: “koeien, koeien, koeien!”.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 22:31

Leuke Joy!!

Kimmsel

Berichten: 812
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Wieringerwaard

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:43

Haha, zo leuk om te zien dit. Wat een pestkop is het. := Eyo doet dit ook met haar oude shetlander maatje. _O-

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 17:42

Stelletje boeven haha!

Net weer gereden na ruim 7 weken en het was opstappen en gaan. Zo braaf als ze dan is! Wel weer even yerug vast in de binnenbaan, omdat Joy wat langer de tijd nodig heeft het allemaal te verwerken. Helemaal geen probleem natuurlijk. Ik vind het zelf ook mega spannend. Over 2 weken gaat Naomi op vakantie en nu is ons doel om voor die tijd zelfstandig door de bak te kunnen. Desnoods nog met iemand in het midden, maar wel op "eigen kracht". Touwtje zit er nu al aan voor de sier, Naomi heeft hem alleen vast.

Na het rijden kreeg ze de equissage band om en toen gebeurde er iets geks. Ze wilde gaan liggen! Dus even meegenomen om te stappen, en zelfs buiten wilde ze door haar benen zakken. Naomi had dat nog nooit meegemaakt, ik schoot direct in de paniek natuurlijk. Maar na 5 minuten stappen was het over en kon ze redelijk ontspannen. Het was de tweede keer met die band. De eerste keer reageerde ze wel iets, maar niet zoals dit. Dus maar even wat korter omgedaan. Volgende keer kijken of ze weer zo'n reactie geeft. Ze miet natuurlijk alles loslaten en het kan best dat ze daar erg aan moet wennen.

Daarna nog een half bekertje slobber en terug naar het land. Verder helemaal niks aan de hand meer. Ze bkijft me verbazen :=

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 17:45

Wat voor band is dat dan? Ik dacht gewoon een massage oid

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 17:49

https://www.niagaraequissagebenelux.com ... ssage-home

Hij stond zelfs op de hele rustige relax stand. Het doet wel een hoop hoor en sommige paarden kunnen er best heftig op reageren (omhoog komen etc) omdat het dus best doorwerkt. Maar het is een hele goede en fijne manier om het lijf los te houden. Ze zal de volgende keer ook wat meer gewend zijn eraan.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 12:01



8-) *\o/* <3

En ze heeft dit. Ik vermoed maagwormen. Ik ga zo de DA even bellen. :(
Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:05

Jaha, heel braaaaf! En ook best een beetje stoer van jullie beiden.

Maagwormen, zou best kunnen. Buurpaard van mijn arabierig typje had ook zoiets, moest uitgelepeld worden.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 12:15

Uitgelepeld?! Gadver dat klinkt echt heel naar! :oo :r -O-

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 13:56

Diagnose: maagworm. Morgen even ontworming halen en dan hopen dat het weer helemaal goedkomt.

Jong paard he, is nog niks gewend := >;)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 14:29

Ja, was een verhaal met maagwormen en vliegen en larven...

Habronema

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-19 14:45

Ja klopt! Nou morgen een kuurtje en dan hopen dat dit het was.

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:06

Oh bah weer een wormsoort die ik nog niet kende (en niet wilde kennen) :n

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 10:56

Wormenspuit gegeven en het wondje lijkt zowaar beter te worden. Even afwachten wat het gaat doen.

Eergister heerlijk gereden! Ze was ontzettend braaf voor het eerst echt los in de bak en alle gangen gedaan. In de galop piepte ze er 4 keer tussenuit (rechtsaf inclusief galopwissel :P ) maar nadat ik twee keer goed streng was bleef ze netjes op de linkervolte.

Straks weer en dan kijken of ze me begrepen heeft :+

[ITP] Knappe Joy voor 4 lenzen!
*\o/* We staan zelfs in uitgelicht zag ik net!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-19 16:25

Nou de hitte is gelukkig voorbij, dus vandaag sinds een week weer wat gedaan. Morgen er weer op.

Oh en ze sjouwt zo lekker he *\o/*


Knapzak <3
Afbeelding

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 17:58

Vandaag weer gelest en wat heb ik toch een heerlijk paard <3 <3 <3 (sorry ik kan het niet vaak genoeg zeggen O:) )

Eerst uiteraard even in de roundpen. Haar kudde naast de roundpen was moeilijk aan het klooien, dus besloten we voor het eerst het rijden in de roundpen over te slaan en direct naar de binnenbak te gaan. Naomi heeft even een rondje meegelopen en daarna zijn we wat gaan sturen in stap en draf. Afwenden op de a-c lijn en dan ook alvast de buitenteugel aanleggen. Na een paar keer snapte ze dat ze mijn hand gewoon kon volgen. Halrhouden vanuit draf kan gewoon aan een losse teugel! En daarna vanuit de whoa scherp naar buiten sturen. Begrensen met nieuwe buitenteugel en ze stapte over!

Deze basisdingen zijn niet belastend voor haar lijf, en geven ons alvast een goede voorsprong op de oefeningen die we veel later gaan leren. Ook het insturen (en dan doorsturen als reactie uitblijft. Na twee keer had ze door dat ze dus mijn hand kon volgen)

Daarna nog 2 rondjes in galop. Daar vind ik haar nog erg onstabiel. Ze valt op rechts enorm naar binnen en is erg onregelmatig in haar tempo. Maar he, dit was de derde keer dat we zo los hebben gegaloppeerd. Ik heb zelfs rechtdoor kunnen sturen zonder dat ze er als een haas vandoor ging.

Toen nog even uitgestapt naast een stalgenootje (ook voor het eerst!) En lekker gedouched, daarna nog 10 minuten op het harde gestapt (doe ik altijd) en getrakteerd op een bodempje slobber.

Woensdag weer. Daarna gaan we allebei op vakantie en heeft Joy weer een weekje vrij. Als ik terug ben is Naomi nog een week weg, maar dan ga ik zelf rustig verder. Sturen en lekker rechtuit laten lopen.

En bij terugkomst in de kudde kwamen de puberhormonen los :+ . Ze staat sinds een paar dagen op een extra stuk land en dat is dichtbij de ruinenkudde...
Afbeelding
Afbeelding
Geit.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 19:33

Wat super knap! Die galop komt goed, is vast een kwestie van oefenen en sterker worden.

Enne, luister nou! Ze wilt vrijheidsdressuur doen. Dit was geen subtiele hint hahaah

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 22:27

Sintara schreef:
Wat super knap! Die galop komt goed, is vast een kwestie van oefenen en sterker worden.

Enne, luister nou! Ze wilt vrijheidsdressuur doen. Dit was geen subtiele hint hahaah


:oo Oh! Ja misschien wel!

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 21:41

Vandaag weer gereden. Pfff ik vond het berespannend. Het regende natuurlijk (de zondvloed was hier) en we moesten eerst longeren. Dat resulteerde in een zeiknat en gefrustreerd paard en een zeiknat en "ik ga er dus echt niet op" baasje.

Beetje stappen in de binnenbak waarbij Joy als een geit door de bak ging (nope, no way I'm mounting that thing). Na 10 minuten een overtuigingsmantra uit te spreken (Joy was inmiddels haar kalme zelf) en de trainster die inmiddels gearriveerd was, er tocg maar opgeklauterd.

Dit is wat we hebben gedaan:

Stap, sturen en neckreining. Check
Draf, sturen en neckreining. Check
Whoa uit draf zonder druk om het bit. Check
Vanuit stilstand overstappen en draaien om achterhand. Bijna check (ligt aan mijn binnenbeen die ineens een eigen leven gaat leiden)
Back-up. Check.

HOE COOL!

4 Dressuur kastelen in de bak, regen dat zachtjes (NEE GEWOON KEIHARD) tikte op het dak en Joy hobbelt erdoor alsof ze al jaren doet!

Galop hebben we gelaten. Teveel prikkels al en galop vindt ze zo moeilijk. Ik wilde dit vertrouwen niet beschadigen door haar ook nog door die bak te laten jekkeren.

Trainster was zo blij te zien dat Joy volledig op mij lette ("baas, help me, ik vind het spannend, dus jij moet zeggen wat ik moet doen") en zich daardoor helemaal door me liet leiden! Wat een gaaf gevoel is dat als er zo'n vertrouwen is!

Daarna nog even uitgestapt en toen de ergste regen voorbij was, was ook net haar portie hooi op en mocht ze weer naar ze kudde.

Wauw. Wat een paard hee. Het voelt zo goed! Nooit ook maar even gedacht dat het beleren zo zou gaan. Ben meer over ons te weten gekomen in drie maanden dan in de afgelopen 2,5 jaar. <3

Vandaag is Naomi ook op vakantie gegaan en ik ga zaterdag een weekje. Ik ga vrijdag nog wel even longeren en dan na de vakantie ga ik erop zonder Naomi. Joy trekt bestwel naar haar toe (lees, BFF) maar we moeten het ook alleen kunnen uiteindelijk. Dus voorzichtig kijken hoe dat gaat.

Maar ik ben zo blij! *\o/*

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:35

Jullie zijn zo goed bezig! <3