Ik was helemaal niet op zoek, maar tegelijkertijd was ze alles wat ik zocht in mijn volgende paard. Toen ze bij me kwam was ze erg schuw, voorzichtig en terughoudend. Het heeft me drie weken de tijd gekocht voordat ik haar na de verhuizing kon aanraken in het weiland. Sinds het moment dat ze besloot me te vertrouwen is ze veranderd van sceptische merrie naar mijn allerbeste maatje.

Even een paspoortje.
Leo Eyota
Bay dun tobiano
Merrie
06.03.2016
Vader: Paint Em All Dun
Moeder: Leony Kathrin Jack

We zijn al lekker veel aan de slag en op pad geweest intussen. Ze is beste vriendjes met mijn arabier, die bij mijn moeder gestald staat. Eyo staat zo'n 6 km verderop. Zo nu en dan gaan we samen op pad en dan geniet ze met volle teugen. Mijn arabier (Raan) is op zijn beurt smoorverliefd op zijn kleine protegé, en is niet bij haar weg te slaan. Inmiddels kan ik haar op rustige plaatsen gewoon loslaten en ze volgt ons op de voet. Het zijn dan ook wel echt tortelduifjes, die 2.

Eyo staat momenteel op de route naar de rijvereniging, dus maak ik geregeld met de trailer een tussenstop (woensdagavond = springles) en laden we Eyo erbij in en dan mag ze mee. Trailer is niet eng, de rijvereniging is niet eng, en Raan laat haar zien dat zeiltjes ook niet eng zijn.

Zwemmen vindt ze leuk.

Is volgens mij ook al zadelmak geboren.

Momenteel ben ik bezig met de opleiding Natural Horsemanship Instructrice bij Dressuurnatuurlijk, dus leer ik een heleboel grondwerk en kan ik dit mooi allemaal meepakken met Eyo. Ik wil haar zelf gaan beleren en momenteel is ze met alles al zo braaf en gemakkelijk dat ik geen problemen voorzie. Ze lijkt wel een kleine puberfase door te gaan, want is me erg aan het testen op veel fronten, maar het blijft gelukkig allemaal netjes.
In dit topic zal ik al onze voortgang bijhouden aangezien ik teveel beeldmateriaal heb om daar iedere keer een topic van te gaan openen. Daarnaast zo nu en dan waarschijnlijk ook wat persoonlijke updates wat betreft de opleiding, en jullie zullen Raan ook vaak genoeg voorbij zien komen. Die gaat het liefste elke dag mee naar Eyo.

Mijn plannen dit jaar zijn:
- Grondwerk verfijnen
- Lange lijnen bevestigen (bij zowel mij binnen de opleiding als het leren aan haar)
- Verder bomproof maken
- Hangen en zitten bevestigen
Volgend jaar:
- Beleren!

Bucketlist:
- Bos met Eyo en Raan!

- Een fotoshoot in de zomer op het strand of bos (net 1 gehad in wintervacht, maar is toch niet zo heel chique...)
Ik ben benieuwd wie komt volgen!!
En ik vind haar toch zo ontzettend mooi.