Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
). Ze zijn alledrie superfit, keihard voeten, altijd glanzend in het vel, nooit meer problemen met spijsvertering, etc. Ook de sperma kwaliteit van onze dekhengst ( de Lusitano) is als zeer goed getest.SusanW schreef:Als hij zomers volop in de wei staat, zou ik hem helemaal geen krachtvoer bij geven.
@ Elcid, eerlijk gezegd verbaasd het me dat jullie dan nog zoveel granen bijvoeren. Granen zitten namelijk bomvol zetmeel, wat doodgewoon ook suiker is. Dus het ontgaat me even wat daar dan beter aan is als een ander voer met minder suikers?
.

! Ook haar vit. E nivo was aan de lage kant.
) Ze mag geen kuilgras ivm te hoge eiwitgehaltes dus krijgt ze alleen hooi. Zelf geven we haar extra vit. E bij wat we samen met een flinke scheut zonnebloem olie geven in Havens Power muesly met zemelen. Havens heeft overigens meerdere muesly's die laag zijn in suikers en eiwitten. Olie is in elk geval ook belangrijk voor paarden met last van verzuring. Wij laten jaarlijks een keer bloedtesten om te zien of alles nog in orde is en gelukkig is dat tot nu toe het geval.