Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spatter schreef:ik meen me te herinneren dat ze er in Den Haag toch dankbaar gebruik van maakte
quarterH schreef:owja en een slidetrack zou ik ook niet maken. is niet handig in je training. je paard heeft dan snel door waar je gaat stoppen. je kunt hem niet ergens anders stoppen om hem scherp te houden dus dat gaat niet echt werken.
Ge_Braadslee schreef:Ja, snap ik. Er ligt hier niet veel zand in 10 cm a 15 cm denk ik, dan keiharde kleilaag, aangedrukt.
Het natmaken doe ik eerst, dan een beetje aandrukken met de frontlader van de trekker, maar echt een succes vind ik het niet.
Nee, buiten de bak, ik zou het niet weten. Op het gras doe ik het liever niet.
Nou ja, dan maar geen rundowns met sliding stop, het is niet anders. Gewoon een stop kan wel natuurlijk.
Maar weer wachten tot we vervoer hebben. Sliding stops verleren ze toch niet volgens mij. We kunnen zo wie zo wel versnellen als we de hoek om komen in galop, we moeten alleen geen stop maken dan.
dofuzz schreef:quarterH schreef:owja en een slidetrack zou ik ook niet maken. is niet handig in je training. je paard heeft dan snel door waar je gaat stoppen. je kunt hem niet ergens anders stoppen om hem scherp te houden dus dat gaat niet echt werken.
oh jawel. ik weet dat bv de reiniacs een sliding track hebben van ik denk meer dan 200 m waar je overal kunt stoppen en voor hun schijnt het erg goed te werken. zij hebben ook een grote buitenbak van ik denk wel 50 x 100 m, die is alltijd enorm stoffig maar uitstekende reiningbodem als het dagen na mekaar regent
dofuzz schreef:Ge_Braadslee schreef:Ja, snap ik. Er ligt hier niet veel zand in 10 cm a 15 cm denk ik, dan keiharde kleilaag, aangedrukt.
Het natmaken doe ik eerst, dan een beetje aandrukken met de frontlader van de trekker, maar echt een succes vind ik het niet.
Nee, buiten de bak, ik zou het niet weten. Op het gras doe ik het liever niet.
Nou ja, dan maar geen rundowns met sliding stop, het is niet anders. Gewoon een stop kan wel natuurlijk.
Maar weer wachten tot we vervoer hebben. Sliding stops verleren ze toch niet volgens mij. We kunnen zo wie zo wel versnellen als we de hoek om komen in galop, we moeten alleen geen stop maken dan.
ik denk dat in de meeste reining bakken maar 7 - 10 cm toplaag ligt ge
spatter schreef:ik moet altijd lachen als mensen over anticiperen beginnen
dat moet je juist oefenen en is misschien wel het allerbelangrijkste om een paard goed te leren voordat je wedstrijden gaat rijden
ieder paard weet na een paar reiningproefjes precies waar de stops zitten
het is juist de kunst je paard te leren dat hij MOET weten wat er komt en toch te wachten op de hulp van de ruiter
een paard die weet wat er komt is voorbereid en kan nog perfecter de oefening uitvoeren
wat stoppen betreft, een goede ondergrond is belangrijk, ze moeten zich niet ingraven, maar te glad kan ook gevaarlijk zijn als ze hun benen nog niet goed onder zich kunnen houden