Kaas invriezen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jellie

Kaas invriezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 11:21

Ik lust zelf alleen gesmolten kaas. Koop t af en toe wel aan een stuk maar omdat ik t zelde gebruik, komt t regelmatig voor dat t verschimmeld Bloos
Nu vraag ik me af of ik t bijv. kan raspen (of gewoon in een stuk) en in hoeveelheden die ik gebruik (bijv. voor ovenschotel) kan invriezen.
Weet wel dat t op diepvriespizza's zit maar dat is altijd 'verspreid' over de pizza.
Iemand die t wel eens doet?

Silence

Re: Kaas invriezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:22

Ik heb het weleens gedaan.
Het smaakte wel gewoon goed, maar doordat het bevroren was, werd het heel erg waterig toen het weer begon te smelten.
Ik had het toen voor de pastasaus, maar die smaakte niet echt meer, doordat dat vocht de saus zo dun maakte.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:22

Volgens mij is dat niet echt lekker als je het ontdooit. Gaat de kaas 'stuk' en de kaas op pizza is volgens mij ook geen echte kaas, zo proeft het in elk geval niet :p

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:23

hahahaa.
toevallig heeft mijn moeder het laatst uitgeprobeert. die had het gehoord van iemand die dat ook doet.
en het scheint tekunne..
ook al vind ik het vers een stuk lekkerder!!
maar het KAN!

SuperSonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:23

nog nooit over nagedacht eigenlijk, ben bang dat de kaas wel uitdroogd door het invriezen al het vocht bevriest natuurlijk maar goed heb het nog nooit geprobeerd. De kaas op een pizza of iets dergelijks zijn idd altijd kleine stukjes. Ben ook erg benieuwd.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 11:24

Ik denk dat ik t gewoon eens ga proberen Haha!
Kan me idd wel voorstellen dat t wat wateriger wordt.. daar was ik al 'bang' voor..

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:13

ik doe dat altijd, ik koop zo'n grote zak gemalen kaas en dan vries ik het in. Je kan de kaas gemakkelijk losmaken van elkaar dus echt in kleine porties hoeft niet als ze gemalen is. Ik ontdooi het zelf niet, gewoon op de ovenschotel of in de saus en dat gaat goed! zeker te proberen!