Raar met Smaken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Raar met Smaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 23:54

beetje typische titel maar ik weet niets beters Vork

Laatst vroeg iemand of ik een plakje kaas wilde, maar ik zei dat ik liever blokjes heb omdat ik dat lekkerder vind. Nu zei diegene dat kaas gewoon kaas is, hoe je het ook eet Vork Maar tussen een plakje en een blokje vind ik dat toch behoorlijk een verschil met smaak is. Nu is dit misschien nog logisch.
Maar ik heb het ook met sommige dranken. Zo vind ik Golden Power bijvoorbeeld lekkerder uit blik dan uit een glas. Uit een glas vind ik het eigenlijk al niet eens meer lekker Vork .

Is dit nu heel raar, want sommige mensen hier vinden het heel apart terwijl ik eigenlijk niet beter weer Tong uitsteken .
En zijn er ook meer mensen die hier soms ook last van hebben Tong uitsteken ?

Pikeur

Re: Raar met Smaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 23:58

Heb ik ook Ja

Net als dat ik voorgesneden plakjes kaas absoluut niet lekker vind, maar plakjes kaas die ik zelf snijd graag eet

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:04

Oh wat gek! Ik heb daar echt nog nooit van gehoord.. Ook ik zou zeggen "smaakt toch hetzelfde"? Maar schijnbaar kan dat ook anders zijn haha Haha! . Ik heb er iig geen last van.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:56

Haha ik heb een hele rare, ik vind water uit een flesje veel lekkerder dan dat het in een glas zit.
En dan bedoel ik ook gewoon dat ik het flesje vul met kraanwater, dus het is echt hetzelfde water Haha!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 00:57

haha dat heb ik ook. Tong uitsteken
maar het ligt er ook aan wat het lekkerste 'kauwt' zeg maar Clown

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:00

Heb er zelf geen last van maar ken wel iemand die weigerd om gesneden sla te eten. Zij beweert dat het lekkerder is als het gescheurd is.

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:30

ik heb het ook, maar ik denk dat meer mensen het hebben dan je denkt hoor Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 01:33

Van drinken kan ik een beetje inzien, soms geeft het blik misschien een smaakje af, als je daar gevoelig voor bent.. (ikke absoluut niet, maar goed) maar kaas oid? Nee een plak of een blok, smaakt volgens mij hetzelfde heur. Vork

Een blokje is net wat..eh..chiquer? schattiger? leuker om op te eten? ROFL Tis toch nog echt hetzelfde als een plak...

Pikeur schreef:
Heb ik ook Ja

Net als dat ik voorgesneden plakjes kaas absoluut niet lekker vind, maar plakjes kaas die ik zelf snijd graag eet

Is dat dan niet gewoon een ander soort kaas? Als jij van hetzlfde stuk kaas een paar plakjes en een baar blokjes snijd dan zit er toch geen verschil in smaak, tussen de blokjes en de plakjes?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 07:53

toch wel
op de een of andere manier smaken blokjes anders (en dan bedoel ik stukjes van een blok kaas)
ikzelf kan er bv echt van geniet, om gewoon een blok kaas te nemen en daar schijfjes af te snijden en op te eten, terwijl je me met een plak kaas echt geen plezier kan doen (ook al is het van dezelfde kaas)
ik drink cola veel liever uit een blik dan uit een glas, ook al is het dat blik cola in dat glas ...

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 07:56

Qua smaak is het niks anders, als je tenminste hetzelfde soort pakt. Knipoog Voorverpakt en zelfgesneden is wel anders van smaak volgens mij. Ja Verder ligt het aan het verschil in textuur hoe je smaakpupilen het ervaren en ik denk dat het ook wel een beetje tussen je oren zit. Haha!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 07:58

Ik heb het wel met mineraalwater. Spa Blauw vind ik goor, Evian is lekker en Bar le Duc is fantastisch. Kraanwater uit Rotterdam is ecth ranzig. Als iemand mij een glas koud kraanwater en een glas koud mineraalwater voorschoteld proef ik het verschil. Een heleboel mensn vinden dat raar, maar

smaken verschillen Haha!

En idd, de verpakking proef je soms ook. Dat kan er dus aanbijdrgaen dat je iets niet lust of minder lekker vind.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:00

Maar al die flesjes en kraanwater verschillen ook gewoon echt. Knipoog Kijk maar eens naar de 'ingredienten' op de achterkant. Knipoog Kraanwater verschilt van smaak door de verschillen in hardheid.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:25

Water moet je niet te lang in een glas laten staan, gaat hij vies van smaken, maar als het in fles is gedaan kan je het langer laten staan. (vind ik Haha!)

Ook drink ik geen melk uit fles, smaakt mij iets te plasticerig.. En drink ik liever bier uit fles/glas ipv uit blik.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 08:29

Zo doe ik ook liever 2 plakjes flinterdunne kipfilet op mijn boterham dan 1 iets dikkere. Bij vleeswaren verschilt het ook echt in smaak, 2 dunne plakken geven 2 x het aroma van het vlees, terwijl 1 dikkere plak dit maar 1 x geeft.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:35

Haha ja ik lust geen sinaasappelsap uit een beker maar wel uit een glas bijvoorbeeld. En chocolademelk juist andersom. Haha!

Maar ik denk dat dat een beetje tussen de oren zit bij mij.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:04

Bij dat soort dingen heb ik het niet zo, maar BIER Haha!. Bier moet goed getapt zijn, of het is gewoon naar de vaantjes... Jullie Nederlanders kunnen daar wel iets van. In Eindhoven in een café een Duvel besteld, wat doet meneer de ober? Zet het glas neer, en giet die Duvel daar gewoon in alsof ie een cola aan het ingieten is. Ja, daar gaat je lekkere Duvel dan... Net zoals gewoon bier, getapt zonder schuim, BAH BAH BAH.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:36

Mijn favoriete drankje is DrPepper uit een blikje, uit een glas krijg ik het bijna niet weg.
Zo heb ik ook met het probleem dat ik absoluut geen brood weg krijg wat ingevroren is geweest. Maar ik kan niet altijd naar de bakker voor brood, dus soms heb ik gewoon oud brood of geen brood om te eten.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:40

hier nog zo eentje Doei!
rauwe wortels zijn heerlijk, maar geraspt krijg ik ze niet binnen Nagelbijten / Gniffelen

@tantjeuh: ik volg je helemaal met dat bier!!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:00

ik heb dat ook Haha! Puur psychologisch is dat Schijnheilig

maar ik zal het niet noemen lekkerder vinden eerder smakelijker vinden Clown net zoals dunne schijfjes komkommer lekkerder zijn dan dikkere Vork

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:03

Dat met die wortels heb ik ook ja. Haha!

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:21

Hoe dikker de plakjes/blokjes hoe lekkerder de kaas/worst Tong uitsteken

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:24

Ik heb precies het zelfde ik hoef bijv. ook geen cola uit een plastic beker maar alleen uit een glas!!!! Maar wel in een glas en niet uit een blikje!!!
Tong uitsteken dat soort dingen.. Heel herkenbaar dus..

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:27

Van die voorverpakte plakken kaas lus ik ook niet terwijl als ik zelf kaas snijd het wel lust. Saus over mijn eten vind ik niet lekker maar saus naast mijn eten weer wel. Tong uitsteken

L4A

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:28

Ik heb het ook. Ik vind water uit een glas niet lekker, in een flesje wel. Net als ik het water uit de kraan van beneden lekkerder vind als het kraanwater van boven. Thee lust ik ook niet als het in een koffiekopje zit, maar in een theeglas (zo'n doorzichtige) wel. Clown En net als wat Maaiikii zegt, saus óp mijn eten is ranzig, naast mijn eten en het er zelf in dopen is wel lekker.

Edit; zo heb ik heel veel dingen. Voorgesneden kaas vind ik vies, zelf snijden dan lust ik het nog wel. En cassis en cola uit een flesje is vies, uit een glas heerlijk.
Laatst bijgewerkt door L4A op 23-08-08 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:28

Marjo_x schreef:
Laatst vroeg iemand of ik een plakje kaas wilde, maar ik zei dat ik liever blokjes heb omdat ik dat lekkerder vind. Nu zei diegene dat kaas gewoon kaas is, hoe je het ook eet Vork

Goh, waar ken ik dat van ROFL
Ik lust geen gewone kaas, alleen komijnen, geen gewone kaas, alleen geraspte gewone kaas ROFL

En plakjes komijnekaas in pak (voorgesneden) niet zo geweldig, maar van een blok zelf met kaasschaaf juist heerlijk *LOL*

Heb zulk soort dingen echt met veel Bloos