Wat geeft lang een verzadigd gevoel?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tanya89

Wat geeft lang een verzadigd gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 12:19

Gezien ik over een tijdje op zaterdag om 11.00uur moet eten, en daarna pas weer om 17.30uur kan eten(tussendoor 5 min. pauze), zoek ik iets wat ik dan om 11.00uur zou kunnen eten wat mij voor lange tijd een verzadigd gevoel geeft.
En eventueel een tip voor iets wat goed vult en ik in 5 minuten kan eten (en bereiden!).

Alvast bedankt!

Sizzy

Re: Wat geeft lang een verzadigd gevoel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:51

Je kunt toch gewoon een paar boterhammen smeren met beleg? Heb je ook nog wat voedzaams binnen en geeft je een verzadigd gevoel. Lachen Kun je best in 5 minuten opeten Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:51

Macaroni? In die 5 minuten pauze lekker een banaan of iets van chocola eten.. dat vult bij mij iig wel

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:53

ik bak zelf heel donker brood en na een dikke snee zit ik echt goed voel.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:53

spagetti of kant en klaar lasagne als ik lasagne eet ben ik hele avond vol altijd...

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:21

Ik zou ook iets van pasta doen, daar zit ik ook altijd behoorlijk vol van...maar of dat nou zo lekker is om 11 uur smorgens......Er zijn ook speciale shakes die je een hele tijd een vol gevoel geven, maar ik weet niet precies welke dat zijn.
En inderdaad een paar boterhammen smeren, wat fruit en veel drinken meenemen. Dit kun je tussendoor of in je pauze dan opeten.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 16:13

Lotje02 schreef:
Ik zou ook iets van pasta doen, daar zit ik ook altijd behoorlijk vol van...maar of dat nou zo lekker is om 11 uur smorgens......Er zijn ook speciale shakes die je een hele tijd een vol gevoel geven, maar ik weet niet precies welke dat zijn.
En inderdaad een paar boterhammen smeren, wat fruit en veel drinken meenemen. Dit kun je tussendoor of in je pauze dan opeten.

Ze heeft dus eigenlijk geen tijd tussendoor zegt ze, alleen 5 min. pauze dus dan kan het evt. alleen Knipoog.

Ik heb dit ook wel eens en bij mij vult ook niks (maakt niet uit hoeveel ik eet), ik moet gewoon om de paar uur eten anders krijg ik zo weer trek maar ik heb laatst 2 van die pannenkoeken gehad met appel en spek en doordat we te weinig melk hadden had ik redelijk dik beslag, dat vult dus erg goed. Na 2 pannenkoeken zat ik bomvol en laat in de middag totaal geen trek gehad en ook geen snaai momenten. En als ik dan een aantal (bruine) boterhammen op eet krijg ik zo weer trek na een paar uur werken.
Het is misschien wel een beetje vroeg om het dan al te eten maar het werkt wel Knipoog. 's Ochtends wat eerder uit bed gaan en dan ff een broodje eten ofzo.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:04

Heb je wel eens een eiwit reep geprobeerd? Eiwitten geven een verzadigd gevoel en als je een eiwit /koolhydraatreep neemt geeft het je ook weer energie. Je kunt deze o.a. bij de vitaminestore kopen. Als die niet bij je in de buurt zit kan je ook van die maaltijdrepen van waight care kopen bij de supermarkt. Die lijken erop en dan gewoon alle 2 de repen achter elkaar opeten als je dat lukt Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door hesterve op 21-08-08 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:05

je moet iets pakken wat moeilijk verteerbaar is zodat je er heel de dag tegenaan kunt. Donkerbruin brood, vlees, aardappelen etc. Geen macaroni dat is licht verteerbaar.

Ik zat zelf ook aan yoghurt te denken

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:18

huh wat moet je dan doen waardoor je niet kan eten?
Je kan toch wel even onder werkzaamheden effe snel een broodje eten en tijdens die 5 min pauze heb je vast wel genoeg tijd voor een brood?

Maar als ik erover nadenk, 11 uur tot half 6 is niet echt super lang.. licht ontbijt, om 11 uur of even daarvoor flink eten, dan kom je wel door tot half 6.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:21

Hoelang is die pauze om 11 uur? Echt grof volkoren bruinbrood met kaas en eventueel een salade en ik kan het wel vol houden tot het avond eten.
En dan eventueel tussendoor nog een boterham of een stuk fruit. In vijf minuten redt je dat echt wel.

De speciale verzadigingsshakes zijn echt gericht op afvallen, ik weet niet of dat een goed idee is.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:28

gister was er een programma over eten. Ze zeiden dat voeding met eiwitten langer een verzadigd gevoel gaven

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:27

Klopt, je kan ook een gekookt ei eten, zit je ook tijd van 'vol'

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:30

gisteren gezien op de TV, groentesoep!

Er is aangetoond dat soep veel langer in je maag blijft dan vast voedsel of water.

Maar boterham of een banaan, daar heb je toch altijd wel tijd voor?
Of moet je 6 uur lang zwemmen?
Gewoon iets in je tas proppen dat niet kruimelt of kraakt.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 11:09

Ik ga werken in een kledingzaak, daar moet ik om 12uur beginnen, omdat ik nog een half uur moet scooteren moet ik om kwart over 11 weg, is 11uur eten. Daarna is mij verteld dat je rond 15:00uur 5 minuten pauze hebt, mits daar tijd voor is gezien het behoorlijk druk is daar.
Opzich heb ik er geen problemen mee als ik afval maar ik wordt altijd zo wiebelig/trillerig als ik trek krijg en dat vind ik iets minder fijn Lachen
Ik denk dat ik maar een banaan meeneem en bijvoorbeeld wat van dat drinkontbijt dat kloek ik dan wel achterover in m'n 5minuten pauze.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:18

Mueslirepen werken bij mij altijd goed als ik trillerig word. Tussen 11 uur en 17.30 niets eten zou voor mij ook niet goed zijn, dat trekt mijn bloedsuikerspiegel niet. Maar een of twee mueslirepen rond 15 uur vangen dat prima op. Ja

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 12:12

Kun je niet wat eerder van huis weggaan en dan om 10 voor 12 nog even snel wat eten?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:07

Havermoutpap Vork Ten eerste is het niet weg te krijgen, ten tweede zit ik halverwege altijd al vol en wordt ik er zo misselijk vol van dat ik de rest van de dag niet meer aan eten hoef te denken Haha!
En het is nog heel erg gezond ook. Boel vezeltjes enzo *LOL* Wel iets van suiker, kaneel of banaan er door heen roeren, anders is het helemaal Ziek

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:07

Lotje02 schreef:
Kun je niet wat eerder van huis weggaan en dan om 10 voor 12 nog even snel wat eten?

Dit deed ik ook altijd op mijn werk, als ik om 12 uur moest beginnen..
Gewoon broodjes eten op je werk.. Of is daar geen ruimte voor?
en sta je echt in de winkel? of een poos achter de kassa?
Als je achter de kassa staat, zou je daar een koekje oid neer kunnen leggen, en als het rustig is even wat eten..

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:46

LiNdA1986 schreef:
Klopt, je kan ook een gekookt ei eten, zit je ook tijd van 'vol'

vol zitten van 1 gekookt ei? vult dat echt? als ik denk dat ik er dan minstens 3 moet eten maja om nou 3 gekookte eieren te gaan eten :S

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:47

Je kan tussendoor ook even naar achter lopen en een koekje in je mond steken. Als je dit even meld bij de persoon die het overziet/beheert dan zal deze dat echt wel begrijpen hoor.
Ik heb deze maand bv in een restaurant gewerkt. Ik begon om 1 uur en op een dag was het zo druk dat ik pas om half 9 kon eten. Toen ben ik dus bijna flauw gevallen en sindsdien mag ik altijd om 5 uur eten.
Jij moet goed voor jezelf zorgen als je gaat werken hoor. Niemand anders kan voorkomen dat jij straks ziek wordt/flauw valt (:

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:50

Werk zelf ook in een kledingzaak en ja je hebt af en toe weinig tijd om even wat te eten, maar als bedrijfleidster zijnde ( en ik ben dat ook ) hoor je om je personeel te denken. Dan zelf even een stap harder zetten zodat je personeel even met de voeten omhoog kan. Ik doe dit wel met het personeel, en dat doet het personeel ook met mij. Zelfs met dat hele warme weer, dan word het al gauw 30 graden in de winkel, stuur ik ze extra naar achteren om te drinken.
Mocht er geen ruimte en of tijd voor gegeven worden ga dan om een uur of 3 of 4 even naar het toilet en drink even een beetje ontbijtdrink.
Dan hou je het zo wie zo langer vol. Ben zelf niet van het stiekeme gedoe maar als jij gammel en chagerijnig word dan is dat ook niet ten goede voor je klanten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 21:53

tanya89 schreef:
Ik ga werken in een kledingzaak, daar moet ik om 12uur beginnen, omdat ik nog een half uur moet scooteren moet ik om kwart over 11 weg, is 11uur eten. Daarna is mij verteld dat je rond 15:00uur 5 minuten pauze hebt, mits daar tijd voor is gezien het behoorlijk druk is daar.
Opzich heb ik er geen problemen mee als ik afval maar ik wordt altijd zo wiebelig/trillerig als ik trek krijg en dat vind ik iets minder fijn Lachen
Ik denk dat ik maar een banaan meeneem en bijvoorbeeld wat van dat drinkontbijt dat kloek ik dan wel achterover in m'n 5minuten pauze.

is nu meteen je kans om duidelijk te maken dat jij dus echt nog wel een pauze gaat nemen hoor van 5 minuten om even wat te eten omdat je anders flauw valt en personeel in de ziektewet is best duur!!!!
als je dat meteen doet accepteren ze dat best van je.
ach en anders eet je gewoon wat bij de kassa als klanten je net niet nodig hebben?

gewoon eten meenemen, neem wat drinken mee( ontbijtdrank is ook goed!) en gewoon lekker je pauze nemen.
is trouwens bij de wet verplicht ook nog dat je recht hebt op pauzes Knipoog

wat broodjes, fruit,appel is prima.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:53

een orgasme Vork

ohw we zitten op voedertijd Knipoog *LOL*
Ik ben een echte eter, een gekookt ei op brood, vult bij mij lang Ja
even een tip erbij, neem een suikerwaffel mee, ik had heel lang niet gegeten en ging bijna tegen de grond, een suikerwafel wist dat te voorkomen Ja

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 13:23

@dramaqueen: Hahahaha, die opmerking!!!!!! Haha!

Een banaan of een gekookt ei helpt bij mij vaak ook erg goed.