Nu dacht ik, dat hier onder de bokkers ook best mensen zullen zitten met goede ideeen voor lekkere (simpele) tapashapjes. Dus heb je er één kom maar op

Dit is wat ik nu altijd maak in elk geval
Spaanse omelet
Ingrediënten – voor 1 omelet:
6 eetlepels olijfolie
2 grote aardappelen in dunne plakjes
1 ui, in dunne ringen
zout
1 kleine rode peper (heel fijn gesnipperd)
6 eieren
2 eetlepels fijngesneden peterselie
Bereidingswijze:
TIP: Ik schil de aardappels altijd, daarna snij ik ze door middel van de kaasschaaf, zo krijg je mooie dunne plakken van gelijkmatige dikte.
Verhit de olie in een koekenpan van ± 18 cm doorsnee.
Leg de aardappelen en de ui in de pan en bestrooi dit laagje met zout en met wat rode peper.
Dek de pan af en bak het aardappelmengsel ± 20 minuten op zacht vuur.
Gooi het mengsel even door de vergiet om de olie kwijt te raken. Doe het aardappelmengsel terug in de pan en verdeel deze netjes over de bodem.
Klop de eieren los, voeg zout en de peterselie toe en schenk het eimengsel over de aardappelen.
Laat de eieren op zacht vuur in ± 10 minuten stollen. Keer de omelet met behulp van bijvoorbeeld een grote deksel en bak de onderkant nog ± 5 minuten.
Voor serveren in kleine puntjes snijden.
Hete gamba’s
Ingrediënten:
8 ongekookte gepelde gamba’s
2 fijngehakte teentjes knoflook
2 eetlepels olijfolie
tabasco
citroensap
Bereidingswijze:
Meng de knoflook met de olijfolie en een paar druppels tabasco. Laat een grillpan goed heet worden ondertussen.
Bestrijk de gambas met het knoflookmengsel en grilleer ze in ca. 4 minuten. Geregeld keren.
Besprekenkel met een paar druppeltjes citroensap.
Gevulde champignons
Deze heb ik ooit van internet afgeplukt: bron http://www.tastyweb.nl/recept/gevulde/champignons
Ingrediënten:
1 bakje champignons,
halve ui,
200 gram rundergehakt,
3 kwart zakje stroganoff kruiden,
half ei
1 teen knoflook,
geraspte jong belegen kaas,
olijfolie,
en bacon
Bereiding:
Haal de steeltjes uit de hoed en bewaar er 5 van. Snij deze steeltjes klein, zo ook de ui en knoflook, vervolgens toevoegen aan het gehakt met de kruiden en ei en goed kneden.
Champignons goed schoon borstelen, daarna de hoedjes door de olijfolie halen en vullen met het mengsel, daarna wat geraspte kaas erover en inpakken in een plakje bacon. Deze in een braadslee leggen en in een voorverwarmde oven van 180 graden 20 min laten bakken.
Dit is echt een superrecept
lekker makkelijk en erg smakelijk.zalm bladerdeeg verrassing
Ingrediënten - voor 8 bladerdeeghapjes:
4 st. bladerdeegplakjes uit de diepvries
gerookte zalmsnippers
eidooier (losgeklopt)
Bereidingswijze:
laat de bladerdeegplakjes ontdooien en snij deze in 4 gelijke stukken.
Doe de zalmsnippers op 8 van deze plakjes bladerdeeg, hou daarbij het randje vrij.
Doe hier bovenop de andere 8 plakjes en druk deze goed aan. Bestrijk ze met het losgeklopte ei en doe deze gedurende 10 minuten in een oven van 180 graden.
En daarnaast heb ik dan altijd nog wat kant en klare hapjes, lekker ciabatta brood en lekker tapanade, olijfjes enzo. Dus wie heeft er voor mij nog meer lekkere receptjes.

)
)