Recepten voor: Lekker, licht en mager?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoCo

Recepten voor: Lekker, licht en mager?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 18:55

Aangezien ik momenteel al 10 weken op dieet ben (weight watchers), raakt mijn inspiratie om
gevarieerd te koken zo stilaan op ...

Heb ondertussen het gevoel dat er schubben op mijn hoofd groeien, en pluimen uit mijn gat Haha! ...
van al die kip en visgerechten ...

Probleem met de aangeboden recepten op internet is dat ze zo verschrikkelijk omslachtig zijn,
en er 101 ingrediënten inmoeten, die ik momenteel niet in huis heb (en als ik ze dan haal, blijf ik met
3/4 van een potje zitten, omdat ik niet weet voor wat ik het nog kan gebruiken).

Wie weet er lekkere, lichte, magere recepten waar je geen chefkok voor moet zijn, en geen woordenboek voor mee naar de supermarkt moet nemen???

Alvast bedankt vanwege een kip-to-be met viskenmerken ...

Katja

Re: Recepten voor: Lekker, licht en mager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 19:59

Je zou eens moeten zoeken of je nog ergens Snel en slank zou kunnen bemachtigen daar staan echt hele lekkere en makkelijke dingen in waar je geen 100 ingrediënten voor nodig hebt.

anouska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 21:04

misschien eens kijken op voedingscentrum.nl daar staan veel recepten op. De calorien staan er ook bij.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 18:45

Katja schreef:
Je zou eens moeten zoeken of je nog ergens Snel en slank zou kunnen bemachtigen daar staan echt hele lekkere en makkelijke dingen in waar je geen 100 ingrediënten voor nodig hebt.

Bedankt voor de tip! Ga deze week meteen even informeren bij de boekehandel ...

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 18:53

ik heb nog een lekker, snel, makkelijk en goedkoop recept.

nodig: witte kool, sla (wij hadden ijsbergsla), rozijntjes, kipreepjes(kan ook kipfilet in stukjes snijden o.i.d), yofresh mayo, peper, zout, sap van 1/2 citroen en bieslook.

je snijd de kool in kleine reepjes en de sla ook. Je wast het en mengt het in een grote bak. Daar voeg je de rozijntjes en de fijngesneden bieslook aan toe.
Snijd de kip in kleine stukjes. Meng in een schaaltjes 3 eetlepels (flink wat..) yofresh mayo (is wel van calvé hoor!) met het sap van de citroen en breng op smaak met de peper en zout.
Voeg vervolgens alles bij elkaar in de grote bak met sla en kool, en goed roeren zodat overal saus/kip zit.
Opscheppen en eet smakelijk! Lachen heel lekker, licht en makkelijk Knipoog
onze versie komt van het recept van sonja bakker. We doen er meer rozijntjes en kip door dan wat er in haar recept staat

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:53

Wij wokken heel erg veel, dat is ook mager, licht en lekker (en snel)
Dus (wok)groenten, kip of mager rundvlees en rijst.

Kijk ook eens in de kookboeken van Sonja Bakker, daar staan ook hele lekkere, magere dingen in. Voor veel recepten heb je ook niet echt heel veel dingen nodig die je anders niet gebruikt.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 08:57

En anders C1000 en AH site, slanke gerechten Tong uitsteken
Sonja Bakker heeft ook erg leuke recepten eenvoudig te bereiden.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:44

wokken is inderdaad heel leuk om te doen en lekker, licht en gezond. Je kan veel combineren met soorten groenten, kip, vis en ook wel biefstukreepjes (hoewel dat nou niet super licht is Knipoog )

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:25

Wokken is inderdaad een oplossing, maar is er ook iets ter vervanging van rijst? Want ik lust wel rijst, maar niet iedere dag Nors opkijken (al zou mijn vriend het niet erg vinden om iedere dag rijst te eten lol)

Maar, rijst is dus niet onmisbaar voor een dieet ?
Ik heb het probleem dat mijn vriend allergish is voor vis.. Dus ik de pan nooit meer kan gebruiken als ik er 1 keer vis in heb gebakken.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:40

Ipv rijst eten wij weleens noodles of eiermie, dat is ook erg lekker bij wokgerechten.