Iemand recepten voor ZALM-MOTEN & GEROOKTE ZALM?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Iemand recepten voor ZALM-MOTEN & GEROOKTE ZALM?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 08:07

Het liefst makkelijke recepten waarbij geen oven nodig is Haha!

Weet iemand enkele voorbeelden en recepten voor verse zalm-moten maar ook recepten voor gerookte zalm en de daarvoor bestemde sausjes?

Of andere suggesties waarbij zalm de hoofd-moot is? Haha!

Alvast bedankt!

Oamaru

Re: Iemand recepten voor ZALM-MOTEN & GEROOKTE ZALM?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:23

Mn moeder doet soms Haha!

Stuk zalm, bestrooien met soepgroenten inpakken in aluminium
folie glas witte wijn erin gieten en dan in de oven op 180 graden. Lachen

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:03

Snijd een aantal plakken gerookte zalm in lange repen. Schil een komkommer en snijd deze ook in lange repen (gaat prima met een dunschiller). Mix wat yoghurt, wat mayonaise (afhankelijk van de verhouding is de saus zoeter of zuurder), één of meerdere teentjes knoflook (uitgeperst), een beetje citroensap en wat peper en zout tot een saus. Doe zalm, komkommer en saus in een schaal, beetje mixen en yam, yam, smullen maar.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 09:35

Kaka schreef:
Snijd een aantal plakken gerookte zalm in lange repen. Schil een komkommer en snijd deze ook in lange repen (gaat prima met een dunschiller). Mix wat yoghurt, wat mayonaise (afhankelijk van de verhouding is de saus zoeter of zuurder), één of meerdere teentjes knoflook (uitgeperst), een beetje citroensap en wat peper en zout tot een saus. Doe zalm, komkommer en saus in een schaal, beetje mixen en yam, yam, smullen maar.

Vork OEF ! Dat lijkt mij inderdaad wel lekker! En het is ook lekker snel klaar. Zoiets kan ook wel op een lekkere verse italiaanse bol denk ik. Misschien wel met wat minder saus want anders druipt het er waarschijnlijk uit. Ga ik proberen. Ja

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:34

wat heel lekker met gerookte zalm is, is een mengsel van mon chou, royaal dille en meirikswortel (uit een potje) naar smaak. Ik heb het leren kennen als sausje bij toastjes met gerookte zalm, maar het is ook erg lekker door het sausje te mengen met gare krielaardappeltjes. (Ik doe de krieltjes er warm in en laat het dan afkoelen.) Op een bord sla (een melange met wat pittigere soorten is erg geschikt) en plakjes gerookte zalm leggen en dan de aardappeltjes met saus erop. Heerlijke maaltijdsalade.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 12:17

Dat klinkt niet verkeerd Manou! En ook dit is erg snel klaar. (wat voor mij erg makkelijk is Lachen )

Iemand nog meer tips voor het lekker klaarmaken van zalm-moten?