Hoe lang kip koken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Hoe lang kip koken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 10:46

Ik zet het maar onder voedertijd, weet niet waar ik het anders moet zetten, hier zitten toch de meeste mensen die iets van koken weten.

Maar een beetje vreemde vraag dus, maar kip koken is dus iets wat ik normaal nooit doe. Maar kan ik kipfilet om te koken gewoon in een pan met kokend water gooien?? Of kan ik ze beter net als de aardappels met koud water opzetten en dan aan de kook brengen? Enne, hoe lang duurt eht dan voordat het gaar is?

Er hoeft verder helemaal niks meegedaan te worden hoor, het moet alleen gaar zijn. Het is namelijk voor mijn kat Clown Arme gemangelde diertje mag alleen gekookte vis en vlees eten, vis is gelukt in de magnetron, maar hele week vis is natuurlijk beetje sneu (al denk hij daar op dit moment anders over haha!). Enne, als ik dan toch bezig ben: Hoe zit het met hart en runderpoulet??

Alvast bedankt!!

Barvrouwke

Re: Hoe lang kip koken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:54

uhm.. dat ligt er toch aan of je een hele kip in de pan probeert te duwen of dat je dunne reepjes maakt ( Pling Staat het niet gewoon op de verpakking? Maaruh, tegaar maakt ook niet uit. Dus gewoon in stukken hakken en dan een half uurtje borrelen? Een kat kan toch wel tegen rouw vlees lijkt mij.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:55

In stukjes snijden en ong 10-15 min zachtjes koken (gewoon met koud water opzetten) Beetje als soep maken, maar dan zonder smaakjes. Neem een klein pannetje, en niet mega veel water. Alleen genoeg om kip onder water te zetten. Denk nl dat poes het kookvocht ook wel lust?

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 10:58

De kip is gaar zodra het drijft!
Als ik kipfilet kook voor de soep, doe ik het in een pan met koud water (1,5-2 L maar dat is natuurlijk voor de soep). Vervolgens zet ik pan op gas en laat dit koken, en dan op zacht.
Dan duurt het ongeveer 30-40 min tot kip gaar is, en kan je ook zien dat fileetje gaat drijven.

Succes

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 11:47

Super!! Dank je wel allemaal!! Kat is jullie vast dankbaar, en ik in elk geval.

Het gaat inderdaad om kipfilet, niet om een hele kip.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-08 17:58

Nou, beide katten hebben net hun eerste portie gekookte kipfilet gehad. Geloof dat kat nr 2 vind dat zijn broer wel vaker geopereerd mag worden Vork Zulk luxe voedsel krijgen ze normaal nooit haha! Maar het is gelukt en in de smaak gevallen (moet zeggen dat ik er zelf ook wat van gesnoept heb Haha! Toch maar eens eten gaan koken).

Bedankt voor alle tips!

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:31

persoonlijk zou ik de kipfilet er pas in doen als het water kook dan schroeit het gelijk dicht, dit je je immers ook bij bakken van kip/vlees en hierdoor blijft het vlees lekker sappig.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 18:47

Inderdaad, meestal als ie gaat drijven is ie gaar.
Maar goed, je kan hem altijd nog opensnijden en kijken, kan je m altijd weer teruggooien. Knipoog

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 02:22

Als kip alleen gaar hoeft te worden, kan dit het snelst en gemakkeljkst in de magnetron.

Sterre_Nova schreef:
persoonlijk zou ik de kipfilet er pas in doen als het water kook dan schroeit het gelijk dicht, dit je je immers ook bij bakken van kip/vlees en hierdoor blijft het vlees lekker sappig.

Dit is een wijdverbreide kookfabel ! Vleed KAN helemaan niet dichtschroeien. Niet in water, niet in bakvet, hoe heet ook, en ook niet in de magnetron. Het zogenaamde "dichtschroeien" kan dus niet. Waarom dan toch in heet vet aanbakken voor het garen ? Nou... enkel om een mooie bruine buitenkant te krijgen. Het oog wil ook wat en een korstje wil men ook vaak.
Niet voor niets gaat daarna de temperatuur omlaag bij het garen omdat anders de eiwitten gaan stollen of zoiets en het vlees wordt taai.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:10

Lalidan schreef:
Enne, als ik dan toch bezig ben: Hoe zit het met hart en runderpoulet??

Alvast bedankt!!

Hart gewoon op dezelfde manier als kip.