Aangezien ik een behoorlijke hoeveelheid puddingkruimel vlaai en cake over heb, vroeg ik me af of ik dit kan invriezen en hoe lang het dan houdbaar is? Graag tips.
Volgens mij kun je dat best wel invriezen in de supermarkt ligt ook vaak ingevroren gebak.... Ik denk dat je het niet langer dan drie maanden in de vriezen moet laten liggen ivm met uitdroging van het deeg....
Ik heb het zelf wel eens gedaan, maar ik vond hem niet meer lekker na het invriezen. Probeer het eens, je kunt het altijd eerst proberen voor je het weggooit
kan best hoor wij doen het ook zo vaak aangezien ik bak bij het leven elke zondag maak ik wel iets van taart ofzo en als je het niet te eten vindt dan gooi je het toch gewoon weg. wel is het aan te raden om het niet al te lang in de vriezer te laten liggen zelfs in de vriezer bederft het na een aantal maanden en slagroomgebak helemaal mee uitkijken.
Susanne_
Na 3 maanden gaat de smaak sterk achteruit, als je hem voor die tijd opeet geen enkel probleem! (maar niet invriezen, ontdooien en weer invriezen natuurlijk )
het kan zeker weten! bij mijn vorige oppas adresje hadden ze hun bruilofts taart ingevroren (alleen het boventste deel) voor een heel jaar, want dat scheen geluk te brengen, een jaar later heb ik er nog van gegeten (jaja ik heb mij er aan gewaagd) en hij was heerlijk!
ja, kan gewoon de vriezer in! Alleen sommige dingen met slagroom kunnen inderdaad vies worden. Licht eraan wat voor vlaai je hebt (die van super de boer bleef niet lekker, die ging naar karton smaken. Maar die van de vlaaienboer wel)
Taarten met slagroom invriezen is zeker niet aan te raden
Presies, de smaak gaat keihard achteruit dat wil je niet meer eten. D'r is een verschil tussen appelgebak (Dus zonder oomvullingen) of een vlaai, niet invriezen dus.