1-persoons gerechten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

1-persoons gerechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 17:01

Ik ben doordeweeks altijd alleen thuis. En om dan uitgebreid te koken vind ik helemaal niets. Ik ben dan ook geen grote eter. In het weekend is mijn vriend thuis en wil dan zondags wel eens wat meer maken zodat ik het maandag weer kan opwarmen. Invriezen gaat helaas niet heb zo'n klein vriesvakje.
Maar wat zou ik dan voor me eentje kunnen maken wat snel klaar is. En wat ook niet veel te veel is?

Flutterby

Re: 1-persoons gerechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:05

maaltijdsoep! héérlijk, als je erg grote trek hebt kun je er altijd een sneetje geroosterd brood bij eten Lachen

mijn moede rmaakt overigens spaanse maaltijdsoep (alleen groenten!) en die is wel zo overdreven lekker... Schijnheilig

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 17:11

Gebakken krieltjes met roerbak. Ik doe meestal rode paprika en bloemkool en met een klein vleesje erbij heb ik een maaltje. Verder maak ik vaak pastagerechtjes of soepje met gebakken ei met bieslook. Wordt altijd zo triest als ik die ene aardappel zie dobberen in de pan en die 100 gram groente biedt ook geen gezellige aanblik. Meestal flikker ik ook na drie hapjes mijn eten weg ookal is het nog zo lekker.

Bij de AH to go kun je ook kleine bakjes koude pasta halen, die zijn erg lekker. Ik heb net een lasagne voor 5 porties invriezen gemaakt maar dat is voor jou geen optie dus.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:12

hmmz ik zit nu al ruim een week alleen en heb nog ruim anderhalf te gaan, maar mijn inspiratie raakt nu al erg op...

ik heb van de week wel pannenkoeken gemaakt... gewoon half pak beslag gemaakt, 3 pannenkoeken gemaakt, en de rest in de koelkast gezet en de volgende dag opgegeten...

maar ik weet echt neit wat ik vandaag moet eten... heb ook totaal geen zin in koken, en eigenlijk ook geen trek....

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:18

Als ik week alleen ben of paar dagen kook ik eigelijk gewoon.Nu ben ik een week alleen met mn zusje die ongeveer niks eet..Maar heb net lekker zilvervliesrijst gekookt,sla gemaakt,doperwten en wat zoetzuresaus met annanas over de rijst.En voor haar stukje kip
Was erg lekker en is nog beetje rijst en erwten over voor de hond Tong uitsteken

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 23:06

Ik kook eigelijk gewoon als normaal (alsof er meerdere personen zijn), dan heb ik voor de dag erna ook nog wat of ik vries het in.
Ik maak zelf heel vaak pasta, bak aardappeltjes, maak iets met rijst, maar nu moet ik ook zeggen dat ik met eten koken best crea ben.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:10

ik kook al bijna een half jaar voor mezelf alleen (bleeeh) en eet heel vaak roerbak met rijst. Groente in de ene pan, rijst in de andere. Afmaken met een potje saus (kerrie, sweer&sour, teriyaki) en huppa eten. Is lekker snel klaar en de groente zou je evt. nog voorgesneden bij de super kunnen halen.
Kan trouwens ook heel goed met aardappeltjes en kruiden in plaats van rijst en saus

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:19

maaltijd sla al geprobeert ?
stukjes kip in wok , uitje erbij , handje cashews
klaar ..1/2 sla er bij stukje paprika beetje saus
mjammie
dag erna restand sla ui en paprika wat je overhad met kip roerbakken beetje oosterskruid erbij en kopje rijst ..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 11:05

Ik maak ook heel vaak van die conimex-dingen. *LOL*

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:59

Weeg rijst af (ik eet altijd ongekookt ongeveer 40/50 gram rijst), neem vlees (1 ons per persoon, is er alleen 2 ons ongeveer kun je het nog bewaren in de koelkast) en slaatje erbij maken (gewoon ijsbergsla, of een tomatensla+uitjes+geraspte kaas. Wokgroente kunnen bijvoorbeeld ook).

Maaltijdsalades van albert heijn zijn ook erg lekker, wel iets duurder Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:42

Ik heb altijd genoeg aan zo'n bak sla(geen maaltijdsalade) van de AH, of een kant en klaar maaltijd zoals lasagne. Moet zin hebben om te koken, als ik het voor mijn eigen doe dan gooi ik meestal toch de helft weg, aangezien ik niet zo hou van opgewarmd eten(ben af en toe een verwend nest) of het opwarmen mislukt(vraag me niet hoe). Voor meerdere mensen kook ik wel graag, zolang ik maar een idee heb wat.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:52

Njen schreef:
Ik heb altijd genoeg aan zo'n bak sla(geen maaltijdsalade) van de AH, of een kant en klaar maaltijd zoals lasagne. Moet zin hebben om te koken, als ik het voor mijn eigen doe dan gooi ik meestal toch de helft weg, aangezien ik niet zo hou van opgewarmd eten(ben af en toe een verwend nest) of het opwarmen mislukt(vraag me niet hoe). Voor meerdere mensen kook ik wel graag, zolang ik maar een idee heb wat.

Ja tussen die kant-en-klare maaltijden van de AH kan nog wel eens iets lekkers zitten, maar daar zitten wel ontzettend veel verzadigde vetten in. Gezond is toch écht iets anders, terwijl die maaltijdsalades wel betere dingen bevatten Knipoog

Sowieso is couscous ook erg snel om te maken, vlees er bij of ratatouille maken. Zo gebeurd Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:59

Heeft iemand een gerechtje met couscous voor me? Ik wil dat nml al heel lang eens maken, maar geen idee hoe of wat. Heb ik eens als koude lunch mee gekregen op wandelvakantie in frankrijk.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:04

Hou je van courgette en aubergine?

Ingredienten:
1 aubergine, 1 courgette, 1 paprika
zout (peper, (italinaase) kruiden, ook lekker met ketjap)
rundertartaar
olijfolie

Couscous volgens verpakking koken (bij de 1 is dit 1 minuut koken en laten intrekken, verschilt per couscous). Ondertussen groente snijden, je kan natuurlijk ook een beetje varieeren met groente.
In de pan tartaar gaar bakken, vervolgens de groente hierbij toevoegen.
Dat was het zo ongeveer, erg simpel maar lekker. Ook lekker met rozijnen door de couscous. Ketjap manis vind ik altijd erg lekker er doorheen, beetje zoet/zoutig Lachen

Er is trouwens ook een ontzettend lekker couscous salade: tabouléh. Moet je denk ik even googlen want dat weet ik niet uit mijn hoofd.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:13

Absoluut niet, hahah. Af en toe een keer, maar mijn vriend eet zo goed als altijd mee en die vind het ronduit smerig. Ik heb het 1 keer op, courgette vind ik een beetje smaakloos, maar kan ermee door en aubergine vond ik echt niet te eten, maar kan komen doordat ik het niet kende. Wil het dus best wel eens proberen. Ga dit recept denk ik gewoon eens proberen, heb je nog meer lekkere recepten toevallig?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:14

Die tabouléh ziet er lekker uit, die ga ik denk ik volgende week eens proberen, tijd zat momenteel.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 23:27

Njen schreef:
Die tabouléh ziet er lekker uit, die ga ik denk ik volgende week eens proberen, tijd zat momenteel.

Is een echte aanrader! Lachen

Kijk anders eens op www.voedingscentrum.nl voor recepten (ingredienten zijn ook te kiezen als het goed is). Ook handig voor balansdag recepten Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:17

Zal ik zeker doen, vergeet telkens dat die site er ook nog is;)

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 15:54

Dankjewel. Zijn weer aardig wat ideeen. Nu blijft het bij mij vaak bij een pizza of een stokbroodje uit de oven met kaas en ananas. En wat losse worteltjes. Maar dat word ook saai.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:28

Koude pasta
stoomgroenten
maaltijdsalade met croutons

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:24

Njen schreef:
Zal ik zeker doen, vergeet telkens dat die site er ook nog is;)

Haha, inderdaad Knipoog

Zelf kijk ik er echt vaak op, hou me (behalve de 5 sneetjes brood, namelijk 2) wel echt aan alles qua hoeveelheden etc. Erg handig Lachen

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:28

Beetje tomatensaus met gehakt maken, macaroni erbij. En klaar Knipoog

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:29

L_iek schreef:

Groente!! Tong uitsteken

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:33

Myra schreef:
L_iek schreef:

Groente!! Tong uitsteken

Ja kan ook Vork Gewoon zoveel maken dat je denkt dat je lust. En je hoeft ook niet echt te 'koken'.
Alleen de saus even maken, en water laten koken, macaroni erbij hup klaar. Snel en lekker Knipoog

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 18:49

Groenteloempia van Mora met wat mie en sate.
Aardappelpuree met spekjes en bieslook.
Koude pastasalade.

Ik heb trouwens een ongelooflijke lekkere groentensoep gemaakt vanavond, het is werkelijk een gemis voor de mannen dat ze me laten staan op de huwelijksmarkt.