Jum jum recept voor Maarten en Dorine (en de rest)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Jum jum recept voor Maarten en Dorine (en de rest)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 17:41

Voor Dorine omdat het volgens mij stevig aanzet en voor Maarten omdat hij de naam van mijn website had bedacht en nog steeds geen foto van Jelka heeft ge-peebeet zodat ik er wat leuks mee kan doen Haha! .

De rest van de Boktkoks mogen het ook maken natuurlijk. Dit is echt iets waar je me 's nachts voor wakker kan maken Vingers aflikken . Ik maak vaak net iets te veel zodat ik er de volgende dag mee kan lunchen.
(ik maak het trouwens met slankroom, voor het idee dat dat iets magerder is Haha! )


Pasta met ham en asperges
Voor 2 personen, bereidingstijd is ca. een half uur

Ingrediƫnten:

250 gram verse asperges (je kan ook wel uit een potje gebruiken, maar als ze vers te krijgen zijn is dat veel lekkerder natuurlijk, dan ga je verder vanaf stap 4)
60 gr gekookte ham (ik doe gewoon altijd wat achter- of schouderham die je normaal op de boterham doet)
25 gr boter
2 dl slagroom
125 gr pasta (bij voorkeur Penne)


1. Asperges schillen met een dunschiller waarbij je ongeveer 5 cm onder de punt begint. Ongeveer 2,5 cm van de onderkant afsnijden.
2. De ham in reepjes snijden van ca. 1,5 cm breed.
3. Pan water met wat zout aan de kook brengen. Asperges er in stoppen en ongeveer 2 minuten laten koken. Dan afgieten en af laten koelen.
4. Asperges in stukken van 5 cm snijden, de punten heel laten.
5. Boter in braadpan verhitten en de ham en asperges hierin kort koken om het vocht te laten verdampen; vervolgens de slagroom toevoegen. De saus aan de kook brengen en ongeveer 5 minuten laten koken, tot de slagroom wat dikker is geworden.
6. Intussen de pasta met wat zout en een eetlepel olie in ruim water in 10-12 minuten (of wat er op de verpakking staat) gaar koken.
7. De pasta afgieten, onder hete kraan afspoelen en in een vergiet uit laten lekken. Dan de pasta in de braadpan met de saus mikken. Het geheel goed door elkaar roeren.
8. Opscheppen en desgewenst geraspte parmezaanse kaas er over strooien.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-02 08:01

AAAH WAT LIEF!
Zomaar een uitgebreid gerecht voor mij, had ik nog niet gezien!
Maar uh...
Heel jammer... ik lus geen asperges slik... sorry...
Toch heel lief van je hoor!
Ik zal vandaag extra gezond eten speciaal voor jou! *LOL*